خانهاخبار
دانشگاه بریتانیایی داده‌های شبکه اجتماعی دانشجویان را برای جلوگیری از خودکشی آنان مطالعه خواهد کرد

دانشگاه بریتانیایی داده‌های شبکه اجتماعی دانشجویان را برای جلوگیری از خودکشی آنان مطالعه خواهد کرد

دانشگاه اومبریای شمالی امیدوار است که بتواند یک ابزار تجزیه و تحلیل داده برای هشدار خودکشی ایجاد کند.
۱۳۹۸/۳/۱۸

یک دانشگاه در بریتانیا قصد دارد از تحلیل داده‌ها برای جلوگیری از خودکشی دانشجویان استفاده کند. دانشگاه اومبریای شمالی و تعداد انگشت شماری از شرکای سازمانی آن، اطلاعات را از حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی دانشجویان به منظور ایجاد ابزار هشدار اولیه خودکشی آنان جمع آوری می‌کند. اگر طرح موفقیت آمیز باشد می‌تواند دانشجو را در میان بحران شخصیتی خویش شناسایی کند تا دانشگاه بتواند به زندگی این داشجویان کمک کند.

image

 

بر اساس  بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، در حال حاضر دانشگاه اطلاعاتی از قبیل الگوهای رفتاری طبقه بندی دانشجویان، حضور در سخنرانی‌ها و استفاده از کتابخانه را برای پر کردن چک لیست مشکلات بالقوه بهداشت روانی آنها استفاده می‌کند. در حال حاضر، میزان بودجه ارائه شده توسط دفتر دانشجویی به محققان اجازه می‌دهد تا برای دریافت اطلاعات بیشتری اقدام نمایند. با توجه به اینکه اکثر دانشجویان از ابزار شبکه‌های اجتماعی بیشتر از کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند، در این شبکه‌ها ممکن است داده‌های مرتبط بیشتری یافت شود.

image

هنوز مشخص نیست دانشگاه دقیقا چه اطلاعاتی از حساب کاربری شبکه اجتماعی دانشجویان به دست می‌آورد. یک منبع نزدیک به دانشگاه به تلگراف گزارش داده است که درز برخی از اطلاعات، نگرانی‌هایی مبتنی بر نقض حریم خصوصی دانشجویان باشد، اما خاطر نشان شده است که این اطلاعات به صورت محافظت شده و با اطلاع قبلی در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت. بنابراین دانشجویان خود میبایست داده‌های خود را در اختیار دانشگاه قرار دهند. این پروسه به صورت پایه در این دانشگاه اجرا شده و در صورت موفقیت آمیز بودن میتواند در دانشگاه‌های سراسر انگلستان اجرا شود. با هر قدم رو به جلو،  کارشناسان ابزار دیگری برای مبارزه با مسئله گسترده و پیچیده خودکشی دانشجویان ارائه خواهند کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)