خانهاخبار
گوگل سه تیم طراحی برای توسعه پیکسل‌های آینده خود استخدام کرده است

گوگل سه تیم طراحی برای توسعه پیکسل‌های آینده خود استخدام کرده است

شایعه تازه‌ای منتشر شده که ادعا می‌کند گوگل سه تیم طراحی متفاوت را برای توسعه پیکسل‌های آینده خود به کار گرفته است. گفته می‌شود اخذ این تصمیم از سوی این غول تکنولوژی برای پیشگیری از نهایی شدن طراحی‌های نه چندان جالب احتمالی بوده است.
۱۳۹۸/۲/۱۴

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل هرگز باب سلیقه عموم کاربران نبوده‌اند. پیکسل 3 حاشیه‌های ضخیمی در پنل نمایش خود دارد و همین باعث شده است نمای ظاهری آن قدیمی به نظر برسد. پیکسل 3 ایکس ال هم به جای حاشیه نواری، ناچ بزرگی در قسمت بالای پنل نمایش خود دارد که از زمان معرفی رسمی‌اش تا به حال بارها موردانتقاد قرار گرفته است.

image

 

در کنار این موارد، گوگل چندی پیش رسماً تأیید کرد که میزان فروش پیکسل‌های نسل سوم از نسل دوم کمتر بوده است. هنوز نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم طراحی ظاهری باعث شده است فروش پیکسل 3 و نسخه ایکس ال آن از میزان موردانتظار سازنده کمتر باشد؛ اما شایعه شده که گوگل برای جلوگیری از بروز مشکل مشابه در نسل‌های آینده گوشی‌های هوشمند خود تصمیماتی اخذ کرده است.

گوگل بهترین طراحی را از میان 3 مورد انتخاب می‌کند

براساس ادعا مکس جی، افشاگری که چند روز پیش تصاویر  رندر پیکسل 3a را فاش کرد، گوگل سه تیم طراحی متفاوت را گرد هم آورده است تا پیکسل‌های نسل آینده را توسعه دهند.

هرکدام از این تیم‌های طراحی به طور مستقل عمل می‌کند و ارتباطی با سایر تیم‌ها ندارد. واقع پیش بینی می‌شود که پروژه توسعه و طراحی پیکسل‌های تازه توسط این تیم‌ها به شکل رقابتی پیش برود و گوگل پیش از آغاز روند تولید، طراحی نهایی را از تنها یک تیم بپذیرد. همان‌طور که گفتیم، هدف گوگل از اجرای این پروژه عجیب این است که از تولید پیکسل با طراحی نامناسب جلوگیری شود.

البته هنوز مدرک معتبری در این باره منتشر نشده و مکس جی هم این خبر را از یکی از منابع آگاه خودش شنیده است. از طرف دیگر، این اولین باری نیست که تیم‌های متعددی در گوگل برای توسعه یک دستگاه واحد به کار گمارده می‌شوند.

پیش از این هم تیم‌های متعدد طراحی و توسعه وجود داشته‌اند

سال گذشته حوالی ماه اوت که پیکسل‌های نسل سوم هنوز رسما معرفی نشده بودند، یکی از وب‌سایت‌های خبرگزاری روسی توانست یک دستگاه پیکسل 3 ایکس ال را به طور انحصاری نقد و بررسی کند. مقاله بررسی این گوشی با جزئیات دقیق و مشخصات کامل همراه بود و در انتهای آن به برخی اطلاعات داخلی پیکسل 3 ایکس ال هم اشاره شد.

image

 

به نقل از منابع این وب‌سایت روسی، گوگل سال گذشته تعداد 7 گوشی مختلف را در دست توسعه داشت؛ اما این تعداد گوشی در دستان دو تیم طراحی متفاوت قرار داشتند.

تیم اصلی طراحی گوگل در اوت سال گذشته توسعه 5 دستگاه پیکسل را در جریان داشتند. این گوشی‌ها پیکسل 3، 3 ایکس ال، پیکسل 3a و 3a ایکس ال و همچنین یک پروتوتایپ منعطف دیگر بودند که البته تنها دو مدل اول رسما معرفی و عرضه شدند؛ دو مدل میان رده بعدی به زودی معرفی می‌شوند و گفته می‌شود گوشی منعطف این غول تکنولوژی احتمالا سال 2020 میلادی رنگ بازار را خواهد دید.

image

 

گوگل علاوه بر این 5 مدل همچنین دو مدل نسل آینده پیکسل‌های خود را هم در دست توسعه داشت. این دو مدل با به‌روزرسانی‌ها و مشخصات تازه‌تری توسط تیم طراحی و توسعه HTC که به استخدام این غول اینترنتی درامده بودند، در روند توسعه قرار گرفته بودند.

پیکسل 4 گوگل چه می‌شود؟

اما شایعه بهره گرفتن از سه تیم طراحی متفاوت توسط گوگل، چه تأثیری بر نسل چهارم پیکسل‌ها می‌گذارد؟ از طرفی انتظار می‌رود که در حال حاضر روند تحقیق و توسعه پیکسل 4 به پایان رسیده و دیگر تغییری در آن ایجاد نشود. بدین ترتیب اگر گوگل واقعا سه تیم طراحی متفاوت را به کار گرفته باشد، احتمالا در طراحی نسل پنجم گوشی‌های این غول تکنولوژی شاهد تغییراتی خواهیم بود.

image

 

همان‌طور که اشاره کردیم، تیم طراحی HTC در گوگل دو گوشی پرچمدار توسعه دادند؛ اما حدس می‌زنیم که این دو مدل هرگز نهایی نشوند. البته ممکن است این دو مدل توسعه یافته به نوعی اساس طراحی پیکسل 4 امسال قرار گیرند.

اگر برایتان سوال پیش آمده است که این دو پرچمدار مرموز از چه قابلیت‌های به‌روزرسانی‌شده‌ای بهره می‌بردند؛ باید بگوییم سال گذشته شایعه شد که پردازنده داخلی و گرافیکی‌شان در مقایسه با سایر رقیبان سطح بالاتر در نظر گرفته می‌شود. در کنار این‌ها انتظار می‌رود پیکسل‌های نسل چهارم به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه، بلندگوهای استریو و تکنولوژی تشخیص چهره سه بعدی هم مجهز شوند. سایر ویژگی‌های احتمالی هم شامل پشتیبانی از نسل تازه واقعیت مجازی و طراحی بدون دکمه فیزیکی می‌شود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)