خانهاخبار
مهم ترین نکات برای کنسل کردن هتل

مهم ترین نکات برای کنسل کردن هتل

از مهم ترین مسائلی که قبل از شروع سفرهای داخلی و خارجی ذهن اغلب افراد را به خود مشغول می کند، مدیریت هزینه ها می باشد
۱۳۹۸/۲/۷

از مهم ترین مسائلی که قبل از شروع سفرهای داخلی و خارجی ذهن اغلب افراد را به خود مشغول می کند، مدیریت هزینه ها می باشد. در این شرایط رزرو هتل های ارزان و توجه به سایر روش های کاهش هزینه های سفر می توانند موثر باشند.اما همیشه ممکن است برنامه ها طبق پیش بینی انجام نشوند و مجبور به کنسل کردن هتل شوید. قوانین کنسل کردن هتل و میزان جریمه ای که باید پرداخت نمایید از مواردی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

برای مثال بعد از برنامه ریزی و فراهم کردن مقدمات سفربه مشهد، ممکن است پرواز تان کنسل شود یا بخاطر مسائل مختلف خودتان از سفر منصرف شوید، در این شرایط با توجه به اینکه هزینه ی زیادی برای رزرو هتل مشهد پرداخت کرده اید، بدون شک به فکر کنسل کردن آن خواهید افتاد. شرایط کنسل کردن هتل ها با هم تفاوت زیادی دارد، در تعطیلات عید نوروز غیر قابل استرداد هستند و این قانون برای سایر هتل ها ممکن است متفاوت باشد.

image

قوانین استرداد هتل

در حالت کلی می توان گفت، هر یک از هتل ها بر حسب سیاست های مدیریتی خود شرایط و ضوابط خاصی را برای کنسل کردن هتل ها تعریف می کنند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم حتما قبل از رزرو هتل، شرایط استرداد و سایر قوانین موجود در آن را به طور کامل مطالعه نمایید. لازم به ذکر است که اگر فرآیند انتخاب و رزرو هتل را از سایت های معتبر و جامع انجام دهید، شرایط هتل و قوانین رزرو و استرداد به طور کامل بیان شده اند و در نتیجه می توانید براحتی با مطالعه ی آنها سفرتان را با دید و شناخت کافی شروع نمایید.

قوانین کنسل کردن هتل ها با توجه به بازه ی زمانی سفر، نوع اتاق و هتل ممکن است با هم تفاوت داشته باشند. به عنوان مثال اگر در بین هتل های تهران، هتل های 5 ستاره ی آن را انتخاب و رزرو کنید، در نتیجه درصد جریمه ی کنسلی آن ممکن است تفاوت زیادی با هتل های 3 ستاره داشته باشد و در برخی از مواقع حتی جریمه ی صد درصدی را باید پرداخت نمایید.

چطور برای استرداد هتل اقدام نماییم؟

اگر هتل تان را اینترنتی و آنلاین رزرو کرده باشید، با توجه به امکانات و شرایطی که سایت مورد نظر ارائه می دهد، می توانید نسبت به استرداد آن نیز اقدام کنید. بعد از اتمام فرآیند استرداد هتل، جریمه محاسبه و بعد از کسر مبلغ از هزینه ی رزرو، مابقی به حسابتان برگشت داده خواهد شد.

کنسل کردن هتل های داخلی

بر اساس قوانین تعریف شده در اکثر هتل ها، هر اتفاق و رخدادی که باعث تغییر در برنامه ی سفر گردد، از طرف هتل قابل پذیرش نمی باشد. به عنوان مثال، اگر پروازتان با تاخیر مواجه شود و یا به طور کامل باطل شود و یک یا چند روز دیرتر به مقصد برسید، هتل هیچ مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد و باید مطابق با قوانین و شرایطی که در زمان رزرو پذیرفته اید، برای استرداد هتل جریمه پرداخت نمایید. این مساله شاید برای سفرهای ارزان و اقامت در اقامتگاه های سنتی و هتل آپارتمان های ارزان زیاد مهم نباشد اما در هتل های یزد، شیراز، تهران و اصفهان که لوکس و کمی گران هستند، شما را با ضرر مالی مواجه می کنند.

کنسل کردن هتل های خارجی

هتل های خارجی نیز مانند هتل های داخلی قوانین خاصی برای استرداد دارند و جالب است بدانید که تغییر در برنامه ی پرواز یا برخورد با مسائلی مانند عدم موافقت با ویزا یا ممنوع الخروج شدن شما از نظر هتل قابل پذیرش نخواهد بود. در این شرایط باید به صورت اینترنتی و بر اساس قوانین آنها هتل تان را کنسل نمایید.

image

بهترین راهکارها برای استرداد هتل

بدون شک هیچ یک از ما دوست نداریم با تغییر در برنامه ی سفر، جریمه ی زیادی را بخاطر هتل و محل اقامت مان پرداخت نماییم، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم در مرحله ی اول، هتل تان را اینترنتی و از سایت های معتبر مانند سامانه ی رزرواسیون اقامت24 انجام دهید تا اطلاعات کاملی درباره ی شرایط استرداد هتل کسب نمایید. در مرحله بعد، لازم است تا هر چه سریعتر و به صورت آنلاین نسبت به کنسل کردن هتل اقدام کنید. قطعا امکان کنسل شدن هتل با درصد جریمه ی پایین تر در دو هفته مانده به تاریخ تحویل گرفتن اتاق خیلی بیشتر از یک شب به شروع سفر می باشد.

سامانه ی رزرواسیون اقامت24، به عنوان کامل ترین و معتبرترین سایت رزرو اینترنتی هتل، سفرهایی خوش همراه با اقامتی خاطره انگیز را برایتان آرزو میکند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سعیده سعدی

۱۴۰۱/۱/۲۱
هتل ضیافت الزهرا مشهد یکی از هتل های تازه تاسیس و لوکس در مشهد است که برای اطلاع از امکانات و قیمت رزرو هتل ضیافت الزهرا میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید
https://utravs.com/hotel/ZiyafatAlzahra-Mashhad