خانهاخبار
فروش پلی‌استیشن 4 در بازارهای جهانی به 92 میلیون واحد رسید!

فروش پلی‌استیشن 4 در بازارهای جهانی به 92 میلیون واحد رسید!

پلی‌استیشن 4 به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است. فروش این کنسول بازی به 92 میلیون دستگاه در سراسر جهان رسیده است.
۱۳۹۷/۱۱/۱۴

سود سونی در بخش بازی با کاهشی 14 درصدی به 73.1 میلیارد ین رسید. این کمپانی ژاپنی به تازگی گزارش مالی خود در بازه زمانی منتهی به ماه دسامبر را منتشر کرده که در مقایسه با بازه زمانی سال قبل از آن، کاهشی 14 درصدی در بخش بازی داشته است. دلیل این کاهش سود را باید در رشد کم فروش پلی‌استیشن 4 جستجو کرد.

در این بازه زمانی میزان فروش پلی‌استیشن 4 به 8.1 میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است؛ با این حال این میزان فروش توانسته توقعات سونی را برآورده سازد. از ورود این کنسول به بازار، 6 سال زمان می‌گذرد. با توجه به این موضوع، می‌توان از فروش پلی‌استیشن 4 رضایت کامل داشت. در حالی که فروش این کنسول با کاهش مواجه بوده، فروش بخش نرم‌افزاری این برند ژاپنی رشد مناسبی را در این بازه زمانی تجربه کرده است.

سونی در صنعت گیم حرف اول را در جهان می‌زند. این برند تا به امروز موفق به فروش 91.6 میلیون کنسول پلی‌استیشن 4 در سطح جهانی شده که برای آن یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. میزان کاربران فعال ماهانه این کنسول بازی به 90 میلیون افزایش پیدا کرده است.

image

میزان کاربران پلی‌استیشن پلاس تا پایان ماه دسامبر به 36.3 میلیون نفر رسیده است که در مقایسه با پایان دسامبر 2017 افزایش یافته است. میزان کاربران این سرویس در پایان دسامبر 2017 برابر با 31.5 میلیون بوده است. سونی قصد دارد در آینده نه چندان دور از نسل جدید کنسول‌های بازی خود رونمایی کند. این محصول به احتمال زیاد با نام پلی‌استیشن 5 روانه بازار می‌شود. سونی امسال پس از 24 سال در نمایشگاه E3 2019 حضور نخواهد داشت.

برخی منابع به این موضوع اشاره کرده‌اند که سونی بازی‌های کافی برای برگزاری کنفرانس در این نمایشگاه E3 2019 ندارد. سونی اعلام کرده به دنبال راه‌های جدید برای جلب رضایت کاربران خود است و در همین راستا در نمایشگاه E3 2019 حضور نخواهد داشت. این کمپانی در اواخر سال گذشته میلادی نیز یکی از مراسم‌های خود را لغو کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)