خانهاخبار
گوگل اعلام کرد گوشی‌های مجهز به اندروید وان تا دو سال به‌روزسانی‌های نر‌م‌افزاری را دریافت می‌کنند

گوگل اعلام کرد گوشی‌های مجهز به اندروید وان تا دو سال به‌روزسانی‌های نر‌م‌افزاری را دریافت می‌کنند

گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید وان یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ گوگل است که در آن همکاری‌های گسترده‌ای را با دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند دارد.
۱۳۹۷/۱۰/۱۲

روز گذشته هنگام انجام برخی از بروزرسانی مربوط به وبسایت، گوگل در صفحه اندروید خود یک خط را حذف کرد. در این سطر نوشته شده بود؛ گوگل تضمین می‌کند تمامی گوشی‌های مجهز به سیستم عامل اندروید وان تا دو سال به‌روزرسان نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد. حذف این عبارت باعث شد تا برخی از افراد شروع به گمانه‌زنی و فرضیه‌سازی کنند و شایعاتی از قبیل عدم تعهد گوگل به وعده‌های خود در فضای اینترنت منتشر شد. پرسش دیگری که در ذهن‌ها ایجاد شد، این بود که آیا پروژه اندروید وان در تحقق هدف خود که کاهش دسته‌بندی‌های متعدد سیستم عامل اندروید است، شکست خورده؟

به نظر می‌رسد که دیگری چیزی برای نگرانی وجود ندارد زیرا در حالی که گوگل که تصمیم گرفته این سطر را به منظور طراحی مجدد وبسایت خود حذف کند، اما این مورد لطمه‌ای به پروژه اندروید وان وارد نمی‌کند. نشان حک شده اندروید وان بر روی قاب پشتی گوشی‌های این پروژه تضمین می‌نماید که این دستگاه‌ها از زمان عرضه‌‌شان تا دو سال به‌روزر‌سان‌های مهم اندروید را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر این بیانیه رسمی گوگل در رابطه با این موضوع است.

این موضوع چه اهمیتی برای کاربران دارد؟

اکثر گوشی‌های نوکیا عضوی از پروژه اندروید وان به شمار می‌روند. رابط کاربری این گوشی‌ها کاملا بر اساس اندروید خالص است و با وجود قرارگیری در رده‌ گوشی‌های مقرون به صرفه و پایین‌رده، عملکردی روان و سریعی را برای کاربران فراهم می‌سازند. از سوی دیگر، به زودی با ورود گوشی پرچمدار PureView  ( که از پنج دوربین دوربین بهره می‌برد) به همراه نشان حک شده اندروید وان بر روی قاب پشتی آن، می‌توان اطمینان کسب کرد که این گوشی تا دو سال به‌روز خواهد ماند و آپدیت‌های اندروید را دریافت خواهد نمود. با این حال نوکیا بارها اعلام کرده است که در امر به‌روزرسانی گوشی‌های خود بسیار مصمم است و این موضوع را از طریق اقدامات خود ثابت کرده است اما درج تایید گوگل می‌تواند اطمینان خاطر کاربران را افزایش دهد تا دیگر نگرانی‌ای در رابطه با این مورد نداشته باشند.

شرکت تولیدکننده چینی شیائومی نیز با ساخت گوشی‌های سری Xiaomi Mi A در حال ورود به پروژه اندروید وان است. گوشی‌های سری Xiaomi Mi A نیز در دسته دستگاه‌های مقرون به صرفه و ارزان قیمت قرار می‌گیرند اما بر خلاف رده‌‌شان، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد شرایط برای افرادی که به جای خریداری یک گوشی پرچمدار، خواهان یک گوشی میان رده هستند، در حال تغییر است و سازندگان نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارند. المان‌های و قابلیت‌های رابط کاربری اختصاصی سازندگان مشخص نیست که چه کاربرد و تاثیر آن بر روی عملکرد گوشی دارند و اگر شما قصد استفاده از آن‌ها ندارید، خریداری یک گوشی هوشمند مجهز به اندروید وان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

image

در حالی که می‌توان از دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری برای گوشی‌های مجهز به اندروید وان مطمئن بود اما هنوز نمی‌توان با قاطعیت گفت که نحوه انجام این به‌روزرسانی‌ها تا چه حد سریع خواهد بود. به عنوان مثال برای شرکت چینی شیائومی تقریبا 4 ماه زمان برد تا بتواند اندروید 9 پای را برای گوشی Xiaomi Mi A1 منتشر کند اما با این حال اندروید پای برای این گوشی سریع‌تر از برخی پرچمداران نامدار منتشر شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهران

۱۳۹۷/۱۰/۱۲
سلام نوکیا ۶.۱گوشی خوبی هست؟ دوربین و سخت افزارش چطوره؟ نوکیا بهتره یا گلکسی J7 prime2

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۱۲
به نظرم دو سال پیشتیبانی اصلا ارزش نداره اندروید معمولی دو سال پشتیبانی داره اندروید وان حداکثر باید چهار سال پشتیبانی بشه.