خانهاخبار
با کندترین خودروهای جهان آشنا شوید!

با کندترین خودروهای جهان آشنا شوید!

هر خودرویی به علت یک ویژگی خاص در جهان شناخته شده است. در این مطلب به معرفی کندترین خودروها در سراسر جهان می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۱۰/۵

سرعت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خودرو محسوب می‌شود که افراد برای دستیابی به مقدار بیشتر آن، حاضر به پرداخت مبلغ بالایی هستند. در اکثر مواقع سریع‌ترین خودروهای سوپراسپرت و هایپرکارها و سریع‌ترین خودرو در پیست نوربرگ رینگ تیتر خبرگزاری‌های می‌شوند.

مسلما همانطور که خودروی سریع در دنیا وجود دارد، خودروهای کند نیز به تولید رسیده‌اند. در حقیقت خودروهای سریع و کند معیاری برای یکدیگر محسوب می‌شوند. شاید در نگاه اول یک خودروی کند، محصول کاملا نامناسبی باشد؛ با این حال باید به این نکته اشاره کرد که هر خودرو ویژگی‌های خاص و همچنین شخصیت مخصوص به خود را دارد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی کندترین خودروهای جهان بپردازیم. اغلب این محصولات دارای طراحی متفاوتی در مقایسه با محصولات غالب در بازار هستند و خریدارن کمی نسبت به خرید آن‌‌ها از خود تمایل نشان می‌دهند. در این میان برخی از خودروها به علت کاهش مصرف سوخت و همچنین کم کردن میزان تولید گازهای آلاینده، دارای موتورهای ضعیف و بدنه کوچکی هستند.

در ادامه همراه ما باشید تا با کندترین خودروهای جهان آشنا شوید.

خودروی Peel P50

image

خودروی Peel P50 نه تنها کوچک‌ترین خودروی جهان محسوب می‌شود، بلکه یکی از کندترین خودروهای جهان نیز هست. این محصول سه چرخ برای اولین بار در سال 1962 به تولید رسید و تا سال 1965 در خط تولید شرکت Peel Engineering حضور داشت.

این کمپانی در سال 2010 رکورد گینس را برای این محصول خود ثبت کرد که باعث شد خودروی Peel P50 تبدیل به کوچک‌ترین خودرو در سراسر جهان شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این خودرو هم اکنون نیز به تولید می‌رسد. یکی از نمونه‌های این خودروی کوچک دارای موتور با حجم 49 سی‌سی بوده که قدرتی برابر با 3.35 اسب بخار تولید می‌کند.

نمونه دوم این خودرو دارای یک موتور برقی با امکان تولید 3.08 اسب بخار قدرت است. مسلما خریدار نباید از این خودرو انتظار شتاب بالایی را داشته باشد. حداکثر سرعت این خودرو به 48 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت خودرو شبیه به یک کابوس است!

خودروی Aixam کوپه

image

این خودروی کوچک توسط یک شرکت فرانسوی به تولید می‌رسد و در حقیقت در کلاس‌بندی Quadricycle قرار می‌گیرد. این خودرو تنها قادر به حمل دو سرنشین است. در کشورهای فرانسه و انگلستان برای رانندگی با این خودرو نیازی به گواهینامه ندارید و تنها باید سن شما به 16 سال رسیده باشد و یک تست ابتدایی را پشت سر گذاشته باشید.

این خودرو دارای یک موتور 2 سیلندر با حجم 400 سی‌سی است. این موتور دیزلی قدرتی برابر با 5.6 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. حداکثر سرعت این خودرو تفاوتی با P50 ندارد، البته شرکت سازنده حداکثر سرعت آن را به صورت الکترونیکی روی 48 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. شاید برای افراد علاقه‌مند به سرعت، پیاده روی و یا دوچرخه سواری ایده مناسب‌تری باشد!

خودروی رنو Twizy

image

خودروی بعدی موجود در این لیست نیز یک خودروی فرانسوی و Quadricycles است. این خودروی برقی شهری می‌تواند 2 سرنشین را حمل کند. در این خودرو از موتوری برقی استفاده شده که قادر به تولید 17 اسب بخار قدرت است. این خودرو تا 100 کیلومتر مسافت قادر به همراهی راننده است. مدل پایه این خودرو دارای یک موتور 5 اسب بخاری است. حداکثر سرعت رنو Twizy به 45 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این خودرو تنها دارای امکانات پایه است، بنابراین برای رانندگی با آن در شرایط هوای سرد باید از تشک برقی استفاده کنید! این خودرو قیمت کمی دارد و با کمتر از 7 هزار یورو می‌توان آن را خریداری کرد. دوچرخه قیمت کمتری در مقایسه با این خودرو دارد و همچنین دوچرخه سواری یک ورزش محسوب می‌شود، بنابراین می‌توانید با دوچرخه در سطح شهر تردد کنید.

خودروی برقی MIA

image

تولید این خودروی برقی متوقف شده است. خودروی برقی MIA در فاصله سال‌های 2011 تا 2013 در کشور فرانسه به تولید می‌رسید. تولید این خودرو به علت مشکلات مالی سازنده آن متوقف شد. این خودرو از سوی شهروندان فرانسوی نیز مورد استقبال قرار نگرفت، بنابراین عرضه آن در دیگر بازارهای اروپایی غیر منطقی بود.

این خودروی تمام برقی دارای بردی برابر با 128 کیلومتر بود و باتری آن در مدت زمان 3 ساعت به صورت کامل شارژ می‌شد. این خودرو بسیار کند است به گونه‌ای که سرعت آن در مدت زمان 30 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در حقیقت می‌توان این خودرو را کندترین خودروی چهار چرخ در دنیا دانست. این خودرو دارای طراحی ظاهری متفاوت و تا حدودی جذابی است.

خودروی تاتا نانو

image

ارزان‌ترین خودروی دنیا، یکی از کندترین محصولات در جهان است! این خودروی بسیار کوچک هندی تا اوایل امسال در خط تولید قرار داشت. تاتا موتورز امسال تصمیم گرفت تولید این خودرو را پس از 10 سال متوقف کند. این کمپانی پس از 10 تولید خودروی نانو به این موضوع پی برد که نمی‌تواند توسط این محصول در بازار هند به موفقیت بزرگی دست پیدا کند.

این خودروی بسیار کوچک تنها در یک نسل به تولید رسید و فروش ضعیف مانع از توسعه نسل دوم آن شد. قدرت این خودرو را یک موتور 2 سیلندر با حجم 0.624 لیتر تامین می‌کند. این موتور کوچک قادر به تولید 37 اسب بخار قدرت و 51 نیوتون متر گشتاور است. این قدرت تولیدی موتور نباید شما را گول بزند، چرا که سرعت آن در مدت زمان 29.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی سفیر هندوستان

image

اگر به کشور هند سفر کنید، علاوه بر خودروهای نانو شرکت تاتا موتورز، با تعداد زیادی از خودروهای سفیر هندوستان (Hindustan Ambassador) نیز مواجه می‌شوید. این خودرو در فاصله سال‌های 1958 تا 2014 به فروش می‌رسید. این خودرو در حقیقت بر پایه خودروی انگلیسی قدیمی Morris Oxford Series III به توسعه پیدا کرده است.

این خودروی کند به یک موتور دیزلی با حجم 2.0 لیتر مجهز شده که قادر به تولید 52 اسب بخار قدرت و 105 نیوتون متر گشتاور است. راننده برای رسیدن سرعت این خودرو از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت، به 28 ثانیه زمان نیاز دارد که مسلما برای بسیاری از افراد عذاب‌آور است.

خودروی شورلت CMV

image

بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت خودرو، شورلت را به عنوان یکی از مطرح‌ترین سازندگان خودروهای قدرتمند و عضلانی می‌شناسند و محبوب‌ترین محصولات آن، کوروت و کامارو است. در این میان این برند آمریکایی دارای محصولات نه چندان مناسب نیز هست که برای مثال باید به CMV اشاره کرد. این خودرو در حقیقت یک نمونه از خودروی سوزوکی Carry محسوب می‌شود.

شاید بسیاری از افراد با این خودرو آشنایی نداشته باشند چرا که شورلت CMV در کشور تونس و همچنین بازارهای آمریکای مرکزی به فروش رسیده است. سرعت این خودرو در مدت زمان 27 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شورلت برای این محصول خود یک موتور 3 سیلندر با حجم 0.8 لیتر در نظر گرفته که قدرتی برابر با 37 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

خودروی ماروتی سوزوکی Omin

image

این خودرو از خویشاوندان شورلت CMV محسوب می‌شود. این خودرو محبوب در بازار هند، شتابی برابر با 28 ثانیه دارد. این محصول از موتور کوچک 3 سیلندر یکسان با شورولت CMV بهره می‌برد که قدرتی برابر با 37 اسب بخار تولید می‌کند.

در حالی که این خودرو به موتور ضعیفی مجهز شده و شتاب بسیار کمی دارد، به علت نحوه طراحی مورد علاقه افراد صاحب کسب و کارهای کوچک است. در صورتی که به هند، آمریکای جنوبی و بخش‌هایی از آسیا سفر کنید، بدون هیچ شکی با این خودرو ملاقات می‌کنید.

خودروی اسمارت Fortwo CDI

image

در گذشته خودروهای اسمارت نشان‌دهنده آینده این صنعت البته از دید شرکت دایملر بودند. این خودرو در بازارهای اروپایی به فروش مناسبی دست پیدا کرد؛ با این حال در بازار آمریکای شمالی برای فروش عرضه نشدند. در حال حاضر برند اسمارت در حال بازسازی خود به عنوان یک شرکت تولیدکننده خودروهای تمام برقی است.

خودروی اسمارت Fortwo CDI به یک موتور دیزل توربوشارژ مجهز شده که قدرتی برابر با 45 اسب بخار را در اختیار راننده خود قرار می‌دهد. سرعت این خودروی کوچک در مدت زمان 19.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی فیات Qubo Natural Power 1.4

image

با یکی از کندترین خودروهای اروپایی آشنا شوید! در حالی که موتور مورد استفاده در این خودروی فیات قادر به تولید 76 اسب بخار قدرت است، راننده برای لذت بردن از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیاز به 17.7 ثانیه زمان دارد. این خودروی ایتالیایی در نمونه دیگری نیز به تولید رسیده که از گاز طبیعی به عنوان سوخت استفاده می‌کند. شتاب رسمی این خودرو اعلام نشده است؛ با این حال انتظار می‌رود در مقایسه با نمونه دیزلی کمتر باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Genius Man

۱۳۹۷/۱۰/۵
من دهه شصتی هستم، یادمه دوران راهنمایی کتاب فنی و حرفه ای‌مون یه قسمت در مورد موتور، پراید رو مثال زده بود و نوشته بود این خودرو قادر است سرعت صفر تا صد رو فقط در ۳.۲ ثانیه بره، اگه یادتون باشه بهش فک کنید.
اون زمان بچه بودیم ولی مطمئن بودیم دروغه خخخخخ...