خانهاخبار
سامسونگ با Bright Night از قابلیت Night Sight گوگل تقلید می‌کند!

سامسونگ با Bright Night از قابلیت Night Sight گوگل تقلید می‌کند!

گوگل با قابلیت Night Sight که روی محصولات خود در سال جاری قرار داد، نگاه‌های برخی عکاسان را به سمت خود جلب کرد و حالا نوبت به سامسونگ رسیده است.
۱۳۹۷/۱۰/۲

ویژگی Night Sight روی پیکسل‌های جدید گوگل، چیزی شبیه به یک معجزه بود و باعث شد تا برخی علاقمندان به عکاسی به سمت آن جذب شوند. حالا برخی رسانه‌های خبری بر این باور هستند که سامسونگ نیز قصد دارد تا با معرفی قابلیتی جدید به نام Bright Night، ویژگی یاد شده که توسط گوگل روی پیکسل قرار گرفته بود را به محصولات خود بیاورد.

ویژگی Night Sight به صورت اختصاصی برای گوشی‌های پیکسل ساخته شده است، اما بسیاری از کاربران علاقمند هستند تا این قابلیت را روی محصولات دیگر نیز داشته باشند. محصولات سامسونگ در شرایط نوری کم قادر به ثبت تصاویر قابل قبولی هستند، اما نتایج کار با چیزی که به صورت خروجی از گوشی‌های پیکسل استخراج می‌شود کاملا متفاوت بوده و حرفی برای گفتن ندارد. به همین دلیل بر اساس اعلام یکی از اعضای انجمن برنامه‌نویسان XDA، مسئولان سامسونگ در تدارک آن هستند تا قابلیتی جدید به نام Bright Night را به محصولات خود وارد کنند.

این اطلاعات از آخرین نسخه APK دوربین در نسخه آزمایشی Android Pie به دست آمده است، اما متأسفانه اطلاعاتی در مورد رابط کاربری آن در دسترس نیست. بر اساس کدهای یاد شده، زمانی که گوشی تشخیص دهد که شرایط عکاسی در نور کم فراهم شده، عبارت Smart روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود که حکایت از بهره‌گیری از قابلیت Bright Nigh دارد و در توضیحات آن نیز آمده است که به منظور تهیه یک عکس بهتر، چندین شات مختلف از صحنه مورد نظر گرفته می‌شود و از ترکیب آنها، یک تصویر با شرایط نوری مناسب به دست می‌آید.

image

 

البته این اولین بار نیست که قابلیت عکاسی در شرایط نوری کم به اسمارت فون‌ها راه پیدا می‌کند و پیش از این نیز هواوی و وان پلاس از این ویژگی در محصولات خود استفاده کرده بودند. حالا با اضافه شدن سامسونگ به این جرگه، باید منتظر ماند و دید که کدام یک از کمپانی‌های اشاره شده، توان رقابت با غول دنیای جستجوگرها را خواهند داشت.

پیش بینی می‌شود که قابلیت Bright Night اولین بار روی گلکسی S10 به نمایش در خواهد آمد. ویژگی Night Sight باعث شد تا فروش گوگل پیکسل 3 تا حد زیادی بالا رود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا Bright Night نیز می‌تواند روی فروش کهکشانی بعدی سامسونگ تأثیر بگذارد یا خیر. بر اساس اخبار و شواهد، در ماه فوریه باید منتظر معرفی گلکسی اس 10 باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Napoleon

۱۳۹۷/۱۰/۳
جدی نوا۴ همون a8s نیس؟!
Apple Galaxy mate pro
پس چیه؟؟؟؟؟

AAA

۱۳۹۷/۱۰/۲
چطور زمانی که خود گوگل در گوشی های پیکسل از فوکوس خودکار Dual Pixel استفاده کرد که برای اولین بار در S7 استفاده شده بود کسی نگفت کپی زده حالا از یه قابلیت ساده نرم افزاری به عنوان کپی یاد میکنند! جالبه که سامسونگ بدون این ویژگی هم بهترین سخت افزار دوربین رو برای تصویر برداری در نور شب داره به لطف دیافراگم متغیر و f/1.5. یا منبع مشکل داشته یا اینکه کسی با سامسونگ مشکل داره!

Ehsan

۱۳۹۷/۱۰/۲
یادش بخیر یه Xperia Z5 داشتم روی حالت High Sensivity تو شب با ایزو 12800 عکس مینداخت اصلا آدم باورش نمیشد این عکس رو تو شب گرفتی هر چند وقتی زوم میکردی نویز بسیار زیاد بود ولی تا وقتی زوم نمی‌کردی تصویر خیلی عالی بود حتی در حد همین night sight بود البته خب روش کار اون با روش کار گوگل فرق داره اون کارش با ISO بود ولی برای گوگل فرق می‌کنه خلاصه کاش سونی هیچوقت این اتفاق براش نمیفتاد گوشی هاش واقعا با کیفیت بودن در ضمن الان خودم redmi 4a دارم

parham

۱۳۹۷/۱۰/۲
سامسونگ=چرت

کیوان

۱۳۹۷/۱۰/۲
با ما شوخی نکن! خود گوگل قابلیت split screen یا مولتی‌ویندو رو بعد از 5سال از سامسونگ کپی زد! قابلیتی که در گلکسی نوت2 و در تاچ‌ویز اندروید4 وجود داشت تازه در اندروید7 گوگل به آن اضافه شد! این قابلیت گرفتن چندین عکس از صحنه سال‌هاست در پرچمداران سامسونگ وجود داره و حالا هم که به عنوان یکی از ویژگی های اندروید هست چطور کپی محسوب میشه؟! از اینکه سامسونگ بزرگترین تولیدکننده دیوایس های اندرویدی بوده و هست و محبوبیت فعلی سیستم عامل گوگل بیشترش به خاطر سامسونگ بوده هم صرف نظر میکنیم!