خانهاخبار
اطلاعات جدید از هایپرکار 2000 اسب بخاری برقی پینینفارینا

اطلاعات جدید از هایپرکار 2000 اسب بخاری برقی پینینفارینا

اطلاعات جدیدی در رابطه با هایپرکار تمام الکتریکی پینینفارینا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی می‌شود.
۱۳۹۷/۹/۱۰

در تابستان گذشته شرکت پینینفارینا چندین تیزر از هایپرکار تمام برقی خود، PF0 را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. این خودرو به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه مارس سال آینده میلادی معرفی می‌شود؛ با این حال این شرکت در نمایشگاه خودروی لس آنجلس که هم اکنون در حال برگزاری است، اطلاعات جدیدی از این هایپرکار تمام برقی منتشر کرده است.

این خودرو به موتور تمام برقی شرکت Rimac مجهز می‌شود. این موتور قادر به تولید قدرتی در حدود 2000 اسب بخار است. امروز شاهد انتشار تصاویر جدیدی از هایپرکار تمام برقی پینینفارینا PF0 هستیم که در مقایسه با گذشته، واضح‌تر بوده و ما را بیشتر با خود آشنا می‌کند. لازم به ذکر است؛ این خودرو به صورت خصوصی و با ارسال دعوتنامه در رویداد پبل بیچ معرفی شد. در همین راستا علاوه بر کارمندان پینینفارینا، افراد دیگری نیز این خودرو را مشاهده کرده‌اند و از طراحی آن باخبرند.

image

در بخش جلویی این خودرو چراغ LED یکپارچه قرار دارد و در بخش پشتی آن دیفیوزر فیبر کربنی به چشم می‌خورد. این زبان طراحی پینینفارینا با نام PURA شناخته می‌شود. این زبان طراحی با تمرکز بر روی آیرودینامیک، راه حل‌های پیشرفته مهندسی و قدرت تولیدی بالای موتور به لطف استفاده از موتورهای الکتریکی توسعه یافته است. شرکت پینینفارینا ادعا می‌کند سرعت هایپرکار تولیدی آن در کمتر از 2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این هایپرکار برقی برابر با 402 کیلومتر بر ساعت است. خریدار پینینفارینا PF0 می‌تواند تا بیش از 480 کیلومتر با خودروی خود رانندگی کند.

image

پینینفارینا علاوه بر پیش نمایش هایپرکار جدید خود، از سرمایه‌گذاری 20 میلیون یورویی برای طراحی، توسعه و تولید هایپرکار PF0 و همچنین نسل‌های آینده آن خبر داده است. در صورتی که برنامه‌ریزی‌های پینینفارینا تغییر نکند، هایپرکار آن در آینده نزدیک وارد خط تولید شده و اولین نمونه‌های تولیدی آن در سال 2020 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این هایپرکار تمام الکتریکی علاوه بر بازارهای اروپایی، در آمریکای شمالی نیز برای فروش عرضه می‌شود. مدیر عامل جدید پینینفارینا، آقای Michael Perschke در این زمینه گفته است:

خریداران در آمریکای شمالی واکنش مثبتی نسبت به هایپرکار PF0 از خود نشان داده‌اند. نزدیک به سه چهارم تولیدات این خودرو توسط مشتریان در آمریکای شمالی رزرو شده‌ است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Sina_H

۱۳۹۷/۱۲/۱۴
نگاهشون کن....شرکت های جدیدشون متولد میشن و چه چیزایی تولید میکنن....حالا ایران خودروی ما هم با چند دهه قدمت، هنوز تو عرضه‌ی سمند و رانا و آریسان مشکل داره و خودرو های ۳۰ سال پیش برندهای دیگه رو با بدترین کیفیت تولید میکنه....مردم اشکال نداره برید بخرید....ما هم نگاهتون میکنیم (: