خانهاخبار
با قابلیت‌های S Pen در گلکسی نوت 9 سامسونگ آشنا شوید

با قابلیت‌های S Pen در گلکسی نوت 9 سامسونگ آشنا شوید

سامسونگ امسال قلم استایلوس گوشی گلکسی نوت 9 خود را با طراحی تازه به همراه قابلیت‌های متعدد روانه بازار کرد. در این مطلب به همه توانمندی‌های جالب توجه S Pen می‌پردازیم و آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.
۱۳۹۷/۸/۶

سری پرچمداران گلکسی نوت سامسونگ همواره از ویژگی منحصر به فرد و مفیدی برخوردار بوده‌اند که سایر رقیبان نزدیک‌شان همچنان از آن بی بهره مانده‌اند. این ویژگی جالب توجه بهره گرفتن از قلم استایلوس یا S Pen است. قلم استایلوس این سری به کمک دیجیتال کننده ساخت کمپانی Wacom که زیر صفحه نمایش گوشی‌های نوت تعبیه می‌شود، می‌تواند عملگرهای مختلفی را فعال کند و فعالیت‌های متعددی به اجرا درآورد. S Pen از فشار تا سطح 4096 پشتیبانی می‌کند و کار کردن با آن به خاطر طراحی ارگونومیک و مناسبش کاملا آسان است. این اکسسوری پیش فرض همچنین دکمه مکانیکی هم روی بدنه خود دارد که به واسطه آن می‌توانید قابلیت‌های پیشرفته‌تری را به اجرا درآورید.

image

گلکسی نوت 9 در حال حاضر آخرین و سطح بالاترین پرچمدار سامسونگ از سری محبوب نوت به شمار می‌رود و گوشی بسیار کاملی است که می‌توانید بدون کمک از قلم استایلوس هم از آن نهایت استفاده را ببرید. از طرفی قلم استایلوس طیف وسیعی از قابلیت‌های تازه را به این گوشی اضافه کرده است که البته یادگیری همه آن‌ها احتمالا دشوار به نظر می‌رسد و همین موضوع ممکن است باعث شود شما یادگیری آن‌ها را به فردا بیندازید. حتی ممکن است شما اصلا از دارندگان گوشی‌های گلکسی نوت نباشید اما کنجکاو باشید بدانید اینهمه سر و صدا برای چه بوده است و این قلم استایلوس می‌تواند چه تفاوت چشمگیری را در تجربه کاربری ایجاد کند؟ قلم استایلوس در اغلب اوقات مورد بی مهری قرار می‌گیرد و کاربرانی که تجربه استفاده از گلکسی نوت‌های سامسونگ را ندارند به چشم جزئی بی استفاده که تنها برای افزایش جذابیت ظاهری توسعه یافته است به آن می‌نگرند. از طرفی اگر هنرمند و عاشق طراحی کردن روی ابزارهای دیجیتالی باشید، حتما از راه دور هم عاشق قلم استایلوس می‌شوید. در ادامه مطلب پیش رو می‌خواهیم به طور مفصل به این موضوع بپردازیم و همه کارهایی را که از S Pen سامسونگ سر می‌زند، به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

با قابلیت‌های S Pen در گلکسی نوت 9 سامسونگ آشنا شوید

بنویسید و نقاشی بکشید

البته این قابلیت دیگر معرف حضور همه است و نیازی به تشریح آن وجود ندارد. اغلب کاربران تصور می‌کنند که یادداشت برداشتن روی کاغذ و به کمک خودکار و مداد آسان‌تر است؛ چراکه در این حالت کاربر می‌تواند به راحتی پیکان بکشد و هر موقعیت دلخواه روی کاغذش را خط خطی کند. حالا در نوت 9 با توجه به امکان یادداشت نوشتن روی صفحه نمایش خاموش دیگر یادداشت برداری ساده‌تر شده است. می‌توانید گوشی را از جیب خود بیرون آورید و به سرعت یادداشت مهم‌تان را روی صفحه نمایش خاموش بنویسید. به کمک این قابلیت دیگر لازم نیست دفتر یادداشت و خودکار با خودتان حمل کنید.

image

بسیاری از هنرمندان به قابلیت طراحی S Pen علاقه مند هستند. در اپلیکیشن PenUP قادر خواهید بود آثار هنری سایر هنرمندان را مرور کنید یا حتی طراحی‌های خودتان را به اشتراک بگذارید. علاوه بر این آموزش‌هایی برای طراحی به کمک S Pen در اپلیکیشن مذکور وجود دارد و می‌توانید با مشاهده آن‌ها یاد بگیرید چگونه می‌توان طراحی‌های زیبا کشید.

استفاده از S Pen به عنوان اکسسوری کنترل از راه دور گوشی

image

قابلیت ارتباط بلوتوثی امسال به S Pen اضافه و به همراه گلکسی نوت 9 رسما معرفی شد. حالا می‌توانید بسیاری از عملگرهای گوشی را به کمک قلم استایلوس و از فاصله 10 متری کنترل کنید. برای مثال قادر خواهید بود با این اکسسوری پیش فرض شاتر دوربین را فعال کنید و بدون نیاز به لمس گوشی از فاصله چند متری عکس‌ها را ثبت کنید. قلم استایلوس در جلسه‌های ارائه هم به کمک‌تان می‌آید و می‌توانید به وسیله دکمه فیزیکی روی بدنه آن اسلاید‌های ارائه‌تان را تغییر دهید. علاوه بر این‌ها دکمه مذکور می‌تواند پخش موسیقی را هم کنترل کند و قادر خواهید بود با فشردن آن قطعات موسیقی در حال پخش را تغییر دهید. قابلیت‌های بلوتوثی مذکور در اختیار توسعه دهندگان هم قرار گرفته‌اند و به همین خاطر انتظار می‌رود در آینده در سایر اپلیکیشن‌های جانبی هم به کار گرفته شوند.

استفاده از قلم استایلوس به عنوان ماوس

image

وقتی قلم استایلوس را بدون لمس گوشی اطراف آن می‌چرخانید، نشانگرش را روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد. این نشانگر به نحوی شبیه به نشانگر ماوس در لپتاپ و کامپیوتر رومیزی عمل می‌کند. وقتی وب‌سایت‌ها را در حالت مرور دسکتاپ باز می‌کنید، می‌توانید از قلم استایلوس و این قابلیت جالب مانند ماوس استفاده کنید. همچنین می‌توانید تنها با تکان دادن قلم استایلوس در گالری، تصاویر را با اشاره به آن‌ها به شکل پاپ آپ بیرون بکشید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید دکمه S Pen را بفشرید و نگه دارید تا محتوای روزهای تقویم، آیتم‌های متعدد در گالری و بسیاری موارد مورد نظر دیگر انتخاب و هایلایت شوند. این قابلیت تقریبا شبیه کلیک چپ و درَگ کردن توسط ماوس روی کامپیوترها عمل می‌کند.

امکان ثبت سریع اسکرین شات و ایجاد فایل‌های GIF

image

وقتی می‌خواهید صفحه نمایش خود را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید، احتمالا اسکرین شات می‌گیرد سپس آن را می‌بُرید و به اشتراک می‌گذارید. با وجود S Pen تنها کافیست به Smart Select بروید و اطراف موقعیت موردنظرتان را با قلم‌تان مشخص کنید. همچنین می‌توانید فایل GIF متحرک و کوتاهی را از این موقعیت بدو نیاز به ضبط فعالیت همه مناطق صفحه نمایش ایجاد کنید.

اضافه کردن میانبر اپلیکیشن‌ها در Air Menu

image

Air Menu با اکثر قابلیت‌های S Pen سازگار است اما اگر از همه این ویژگی‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید برخی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های محبوب‌تان را در آن قرار دهید.

Glance

image

قابلیت Glance می‌توانید مالتی تسکینگ شما را به سطح بالاتری ارتقا دهد. هر اپلیکیشنی می‌تواند به مربعی کوچک که در موقعیتی در سطح صفحه نمایش شما شناور است، تبدیل شود. این اپلیکیشن‌های کوچک همچنان فعال باقی می‌مانند اما یوتیوب در این حالت نمی‌تواند به طور فعال به پخش ویدیوهای خود ادامه دهد. با تکان دادن قلم استایلوس روی این اپلیکیشن‌ها می‌توانید آن را در نمای تمام صفحه باز و تماشا کنید. همچنین تعامل‌تان با اپلیکیشن در این حالت فعال می‌شود. با کشیدن قلم استایلوس به سمت دیگر یا عقب، اپلیکیشن دوباره به حالت اولیه و کوچک شده خود باز می‌گردد.

بزرگنمایی

image

S Pen را حالا باید ذره بین هم بدانیم. این قلم استایلوس تازه می‌توانید صفحه نمایش را تا 300% بزرگنمایی کند. این قابلیت مخصوصا زمانی مفید واقع می‌شود که می‌خواهید صفحات وب را مرور کنید اما مایل نیستید هربخش را روی مرورگر بزرگنمایی یا کوچکنمایی کنید. علاوه بر این برخی وب‌سایت‌ها در حالت مرور مخصوص صفحه نمایش موبایل از امکان بزرگنمایی پشتیبانی نمی‌کنند و به کمک S Pen قادر خواهید بود مشکل را رفع کنید.

ترجمه

image

قلم استایلوس می‌تواند شما را در یک لحظه به کاربری چند زبانه تبدیل کند. در هنگام مرور و خواندن متون و حتی تصاویر (هرچند قابلیت خواندن متون درون تصویر هنوز چندان قدی نیست) به زبانی دیگر می‌توانید قابلیت Translate را انتخاب کنید و S Pen را روی صفحه نمایش بچرخانید. با چرخاندن استایلوس روی کلمه‌ها و عبارت‌های موردنظر قادر خواهید بود در لحظه آن‌ها را به زبانی دیگر ترجمه کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۸/۷
حبابی هم به تقلید از سامسونگ M Pen معرفی کرده که یک سوم کارایی این رو نداره

شهاب

۱۳۹۷/۸/۶
عالی بود

محمدمهدی

۱۳۹۷/۸/۶
فقط بلوتوث کوتاه برد اضاف شده
این همه مقاله نمیخواست?
اگه روی نحوه عملکرد و کاری ک جدیدا بهش اضاف شده مانور میدادین مقاله جالب میشد
ولی اینکه فقط بگین اینو داره و بقیه قابلیتا قبلی
خو اینو خودمونم میدونستیم

علی

۱۳۹۷/۸/۶
چه قابلیتهای جالبی