خانهاخبار
تصاویر رندر گوشی ارزان‌قیمت Xperia L3 سونی

تصاویر رندر گوشی ارزان‌قیمت Xperia L3 سونی

افشاگر معروف با انتشار تصاویر، طراحی گوشی ارزان‌قیمت Xperia L3 سونی را به نمایش گذاشته است. این مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد.
۱۳۹۷/۷/۱۳

شرکت سونی در تابستان 2018 از گوشی پرچمدار جدید خود یعنی Xperia XZ3 رونمایی کرد؛ XZ3 اولین گوشی سونی با صفحه‌نمایش OLED محسوب می‌شود که پرچمداران سری Xperia را یک قدم به ترندهای روز بازار موبایل نزدیک‌تر کرده است. با این‌حال، عده‌ای منتظر معرفی گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت جدید سونی هستند و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، رویای آن‌ها به‌زودی به واقعیت می‌پیوندد. تصاویر رندری تازه منتشر شده، طراحی گوشی ارزان‌قیمت Xperia L3 سونی را به نمایش می‌گذارد.

image

ژاپنی‌ها برای طراحی گوشی جدید خود، یک قدم به رقبا نزدیک‌تر شده‌اند و از زبان طراحی پیشین محصولات خود فاصله گرفته‌اند؛ Xperia L3 از نمایشگری با نسبت ابعاد 18:9 بهره خواهد برد و همان‌طور که مشاهده می‌شود، حاشیه‌های اطراف نمایشگر نسبتاً باریک است. در نسل قبل، سونی از یک نمایشگر مرسوم با نسبت ابعاد 16:9 استفاده کرده بود. البته سونی می‌توانست ضخامت حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش را کاهش دهد یا گوشی Xperia L3 را به ناچ مجهز کند؛ بدین شکل، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه افزایش می‌یافت. برخی از سازندگان از جمله سونی و سامسونگ همچنان نسبت به عرضه گوشی‌های هوشمند خود با ناچ مقاومت می‌کنند؛ این موضوع باعث شده است تا طراحی گوشی‌های هر دو سازنده تحت‌تأثیر محصولات رقبای چینی از جمله هوآوی، OPPO، شیائومی و Vivo قرار بگیرد. هوآوی حتی برای گوشی‌های میان‌رده خود، حاشیه‌های باریک درنظر می‌گیرد؛ در مقابل، OPPO و Vivo با اعمال بریدگی به شکل قطره آب در بالای نمایشگر میان‌رده‌های خود، تلاش می‌کنند تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه را در گوشی‌های هوشمند خود افزایش دهند.

image

در قاب پشتی، شاهد تغییرات چشمگیر هستیم؛ ژاپنی‌ها میان‌رده جدید خود را به دوربین دوگانه مجهز کرده‌اند. چینش سنسورها به صورت عمودی است و البته نمی‌توانید حسگر اثرانگشت را در قاب پشتی دستگاه پیدا کنید! این موضوع بدین معنی نیست که Xperia L3 فاقد حسگر اثرانگشت خواهد بود و سونی همچنان سنسور اثرانگشت را به عنوان یک ویژگی برای محصولات میان‌رده و پرچمدار خود کنار گذاشته است. ژاپنی‌ها حسگر اثرانگشت را به لبه‌ی سمت راست دستگاه انتقال داده‌اند؛ جایی‌که دسترسی به حسگر اثرانگشت ساده‌تر خواهد بود. 

لوگوی سونی در قاب پشتی دستگاه و پایین صفحه‌نمایش دیده می‌شود؛ لوگوی Xperia نیز در پایین قاب پشتی درج شده است. ژاپنی‌ها برای گوشی جدید خود از یک بلندگو در لبه‌ی پایین دستگاه استفاده کرده‌اند؛ به همین جهت، Xperia L3 فاقد بلندگوی استریو خواهد بود. این گوشی میان‌رد به درگاه USB-C مجهز شده است و از جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره می‌گیرد.

image

هنوز نمی‌دانیم سونی چه زمانی گوشی میان‌رده جدیدش را معرفی خواهد کرد اما با توجه به افشای طراحی Xperia L3 فاصله چندانی با معرفی این مدل نداریم. احتمال دارد که ژاپنی‌ها در نمایشگاه CES 2019 از گوشی جدید خود رونمایی کنند؛ Xperia L2 سال گذشته در یک مراسم خبری در رویداد CES 2018 به نمایش گذاشته شد. Xperia XA3 و Xperia XA3 Ultra نیز نام دو میان‌رده دیگر سونی است که ژاپنی‌ها به‌زودی معرفی خواهند کرد؛ هر دو گوشی مانند Xperia L3 به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18:9 مجهز شده‌اند و حاشیه‌های باریک در اطراف نمایشگر خود دارند. لازم به‌ذکر است که Xperia XA3 و Xperia XA3 Ultra با دوربین دوگانه عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)