خانهاخبار
رونمایی از گوشی 300 دلاری میزو X16 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

رونمایی از گوشی 300 دلاری میزو X16 با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر

شرکت میزو از گوشی میان‌رده جدیدش با نام تجاری Meizu 16X رونمایی کرده است که سنسور اثرانگشت درون نمایشگر دارد؛ این مدل با شش گیگابایت رم، تنها 300 دلار قیمت‌گذاری شده است.
۱۳۹۷/۶/۳۰

شرکت میزو از جدیدترین گوشی‌هوشمند خود با نام Meizu 16X رونمایی کرده است؛ به‌طور کلی می‌توان Meizu 16X را محصولی مقرون‌به‌صرفه درنظر گرفت که جدیدترین فناوری‌های بازار موبایل را ارائه می‌دهد. برخلاف سایر شرکت‌های چینی که محصولات جدید خود را با بریدگی در بالای نمایشگر عرضه می‌کنند، شرکت میزو حاشیه‌ی بالای نمایشگر را در سری Meizu 16 حفظ کرده است و Meizu 16X به عنوان یک مدل مقرون‌به‌صرفه از این خانواده، از این فلسفه طراحی تبعیت می‌کند. با اینکه در بالای نمایشگر بریدگی اعمال نشده است اما Meizu 16X حاشیه‌ی بسیار باریکی دارد و شرکت سازنده تلاش کرده است تا تجربه‌‌ای تمام‌صفحه را ارائه دهد. 

image

قاب پشتی Meizu 16X از جنس فلز است و شرکت میزو گوشی جدیدش را در رنگ مشکی، طلایی و سفید عرضه خواهد کرد. در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری که میان‌رده جدید چینی‌ها ارائه می‌دهد، باید گفت که این مدل از تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام بهره می‌گیرد؛ فرکانس هسته‌های پردازشی حداکثر به 2.2 گیگاهرتز می‌رسد و Meizu 16X به شش گیگابایت رم از نوع LPDDR4X مجهز شده است. لازم به‌ذکر است که تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام بر مبنای فرآیند ساخت 10 نانومتری، توسعه یافته و از واحد پردازش گرافیکی قدرت‌مند آدرنو 616 بهره می‌گیرد. برای مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که شرکت شیائومی اخیرا میان‌رده‌ای را با نام تجاری Mi 8 Lite معرفی کرده که از تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام بهره می‌گیرد؛ به همین جهت، انتظار داریم گوشی جدید میزو نسبت به نسخه «لایت» شیائومی می 8 قدرت‌مندتر باشد.

image

Meizu 16X از صفحه‌نمایش 6 اینچی با رزولوشن FHD+ بهره می‌گیرد؛ رزولوشن نمایشگر 1080 در 2160 پیکسل بوده و نوع پنل صفحه‌نمایش AMOLED است. حاشیه‌های باریک در اطراف نمایشگر باعث شده است تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه در میان‌رده جدید میزو به بالای 90 درصد برسد. اگر به دنبال حسگر اثرانگشت در گوشی Meizu 16X باشید؛ در نگاه اول احتمالا آن‌را پیدا نخواهید کرد! این مدل میان‌رده از حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش بهره می‌گیرد و حسگر اثرانگشت در طی 0.25 ثانیه می‌تواند هویت کاربران را با دقت 99.12 درصد، تشخیص دهد. در زمینه عکاسی، میان‌رده جدید میزو شما را ناامید نخواهد کرد؛ این مدل به همان دوربینی مجهز شده است که در سری Meizu 16 از آن استفاده شده.

image

در قاب پشتی شاهد جای‌گیری دو سنسور 12 و 20 مگاپیکسلی هستیم؛ دوربین اصلی از لرزش‌گیر اپتیکال برخوردار بوده و هوش مصنوعی عملکرد دوربین را در زمینه عکاسی بهبود می‌دهد. همچنین یک سنسور 20 مگاپیکسلی در جلوی گوشی به‌کار گرفته شده است که می‌تواند عکس‌های سلفی دلخواه‌تان را به ثبت برساند. لازم به کر است که شرکت میزو برای بهبود عملکرد دوربین با ArcSoft وارد همکاری شده. باتری گوشی جدید Meizu 16X چندان ظرفیت بالایی ندارد و یک نمونه 3100 میلی‌آمپر ساعت است؛ با این‌حال برای شارژدهی یک روزه، ناامیدتان نخواهد کرد. در رابطه با شارژدهی، شرکت سازنده ادعا می‌کند که کاربران می‌توانند با یک‌بار شارژ کامل Meizu 16X به مدت 5.8 ساعت عنوان King of Glory را تجربه نمایند.

مدل پایه گوشی جدید میزو تنها 306 دلار قیمت دارد؛ این نسخه به شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. همچنین نسخه دیگر با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 350 دلار به فروش خواهد رسید. علاقه‌مندان می‌توانند این گوشی را از فروشگاه‌ رسمی میزو در تاریخ 26 سپتامبر سفارش نمایند؛ در تاریخ 10 اکتبر گوشی جدید میزو از طریق فروشگاه‌های معتبر چین عرضه خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بنیامین

۱۳۹۷/۶/۳۱
واقعا خیلی عجیب است که چرا همچین برندهای بقیمت باکیفیت و با قدرت خوب سخت افزار رو دوستان وارد کننده وارد بازار نمیکنند اونوقت سامسونگ یه میون رده میزنه در حد پایین رده برندهای نوظهور چینی (میزو. اپو. شیائومی. ویو. زد تی ای. و...)
و حدود 400 الی 500 دلار هم قیمت ش هست رو براحتی وارد میکنند و چون مردم به هرحال دنبال گارانتی و راحتی تامین قطعات هستند مجبورند بخرند.