خانهاخبار
گوشی هوشمند گیمینگ نوکیا در راه است

گوشی هوشمند گیمینگ نوکیا در راه است

نوکیا تیزر تبلیغاتی تازه‌ای از یک گوشی هوشمند مرموز منتشر کرده و در آن به پشتیبانی از قابلیت گیمینگ اشاره کرده است. هنوز نمی‌دانیم این ادعا چقدر صحت دارد و آیا واقعا گوشی مخصوص گیمینگ نوکیا به زودی معرفی می‌شود یا منظور این سازنده یکی از میان رده‌هایش است.
۱۳۹۷/۶/۳۰

این روزها گوشی‌های هوشمند مخصوص گیمینگ توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. Razer در حال توسعه نسل دوم گوشی‌های گیمینگ 120 هرتزی‌اش است و ایسوس هم به عرضه گسترده گوشی گیمینگ ROG خود نزدیک‌تر می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد Nubia که برند زیر مجموعه ZTE به شمار می‌رود هم در نظر دارد یک گوشی گیمینگ Red Magic را با قیمت مناسب معرفی کند.

البته سایر برندها هم به روش‌های مختلف در تلاش هستند تا محصولات خود را مناسب گیمینگ طراحی کنند. این سازندگان با بهینه‌سازی نرم افزاری، توسعه قابلیت‌های انحصاری گیمینگ مانند GPU Turbo هوآوی و حتی تعبیه پردازنده‌های بسیار پرسرعت یا مموری‌های زیاد در تلاش هستند تا گوشی‌های هوشمند خود را مناسب گیمرها توسعه دهند.

image

HMD Global از زمان احیای برند نوکیا و عرضه گوشی‌های هوشمند متعدد تا به حال هیچ قابلیت ویژه‌ای را برای پشتیبانی از گیمینگ در محصولات خود به کار نبرده است. از طرفی حالا تیزر تبلیغاتی تازه‌ای منتسب به یک گوشی هوشمند سطح بالای نوکیا منتشر شده که در آن با درج عبارت #GameOn مشخصا به پشتیبانی حرفه‌ای از گیمینگ اشاره شده است.

البته پیش از آنکه انتظارات‌تان در این باره بالا رود باید یادآوری کنیم که نوکیا پیش از این هم با ادعاهای عجیب و غریب درباره برخی گوشی‌های میان رده خود تبلیغ کرده است. برای مثال میان رده Nokia 6.1 Plus از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 636 بهره می‌برد اما در پوسترهای تبلیغاتی پیش از معرفی آن از عبارت "گوشی هوشمندی که بیش از سایرین منتظرش بوده‌اید" استفاده شده بود.

پوستر تبلیغاتی پیش رو توسط حساب رسمی توییتر نوکیا هند منتشر شده و با توجه به سابقه نوکیا ممکن است منظور از آن درواقع عرضه Nokia 5.1 Plus باشد. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، نوکیا واقعا مفهوم گوشی گیمینگ را دستخوش تغییر کرده است. Nokia 5.1 Plus صفحه نمایش 5.8 اینچی دارد و از پردازنده MediaTek Helio P6 قدرت می‌گیرد. این گوشی 3 گیگابایت رم دارد و یک میان رده کاملا معمولی به شمار می‌رود.

از طرفی پوستر تبلیغاتی تازه نوکیا هند همچنین ممکن است به Nokia X7 یا همان Nokia 7.1 Plus که از پردازنده اسنپ‌دراگون 710 بهره می‌برد اشاره داشته باشد. حالا که این پوستر بدون اشاره به مدل خاصی منتشر شده است همچنین می‌توانیم حدس می‌زنیم که منظورش Nokia 9 پرچمدار باشد! انتظار می‌رفت این گوشی سطح بالا با دوربین 5 گانه اصلی و پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 در ماه سپتامبر معرفی شود اما تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که مدیر ارشد بخش محصول HMD Global رونمایی از این پرچمدار پیشرفته را به فوریه سال 2019 در خلال برگزاری نمایشگاه MWC موکول کرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)