خانهاخبار
قابلیت‌های شگفت‌انگیز بیکسبی 2.0 در گلکسی نوت 9

قابلیت‌های شگفت‌انگیز بیکسبی 2.0 در گلکسی نوت 9

سامسونگ همزمان با معرفی گلکسی نوت ۹ از نسخه‌ی جدید دستیار صوتی بیکسبی برای این گوشی رونمایی کرد که قابلیت‌های جدیدی را برای نوت ۹ به ارمغان می‌آورد، از جمله رزرو رستوران یا تاکسی اینترنتی.
۱۳۹۷/۵/۱۹

گلکسی نوت ۹ اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که از دستیار صوتی بیکسبی استفاده خواهد کرد. به گفته‌ی سامسونگ نسخه‌ی جدید بیکسبی در درک زبان طبیعی انسان بهبود یافته است، می‌تواند نیاز کاربر را حدس بزند و پاسخگویی آن نیز سریع‌تر شده است.

شب گذشته سامسونگ پیش نمایشی از ویژگی‌های جدیدی بیکسبی را برای حاضرین در مراسم پخش کرد که یکی از مدیران این شرکت به صورت زنده با بیکسبی صحبت می‌کرد و این دستیار دیجیتال هوشمند می‌توانست بهتر از قبل پیچیدگی‌های زبان او را درک کند. برای مثال، او از بیکسبی پرسید که چه کنسرت‌هایی به مناسبت روز کارگر در آخر هقته در بروکلین برگزار می‌شود و سپس پرسش‌های دیگری را مطرح کرد و در نهایت بدون این که از دقت پاسخگویی بیکسبی کم شود، به درخواست‌های مدیر سامسونگ پاسخ داد. البته پیش از این و در سال جاری، کمپانی آمازون چنین عملکردی را برای دستیار صوتی خود، الکسا ارایه کرده بود.

image

اکنون بیکسبی با توجه به عادات روزانه‌ی شما پیشنهادات مختلفی را ارایه خواهد کرد. اگر از دستیار صوتی سامسونگ بخواهید که به شما رستوران جدیدی را معرفی کند، بیکسبی با توجه به رستوران‌هایی که قبلا رزرو کرده بودید به شما مکان جدیدی را پیشنهاد می‌کند. سپس در زمان رزرو، به صورت خودکار فیلدهایی مانند زمان و تعداد افراد را پر می‌کند، البته باز هم با توجه به سوابق قبلی شما.

همچنین نسخه‌ی دوم بیکسبی قادر است با اوبر تماس بگیرد و برای کاربر نزدیک‌ترین تاکسی را رزرو کند یا نزدیک‌ترین رویدادهای مهم به کاربر را به او هشدار دهد. سامسونگ تمامی این بهبودها را با هدف عرضه‌ی تجربه‌ی بهتر ارایه کرده است تا کاربران تعامل خود را با این دستیار تازه وارد بیشتر نمایند.

یکی از نکات قابل توجه در دموی نمایش داده شده از بیکسبی ۲.۰، سرعت پاسخگویی آن بود. در حالی که کمی قبل از نمایش، سامسونگ اعلام کرده بود که سرعت پاسخگویی بیکسبی بیشتر شده است؛ این دستیار صوتی در واقعیت و روی صحنه کند عمل کرد. سرعت بیکسبی به حدی پایین بود که پس از نمایش تنها یک ویژگی بیکسبی، مدیر سامسونگ به حضار گفت که می‌توانند تشویق کنند. البته وجود نقص در مراسم‌های معارفه موضوع غیر عادی و عجیبی نیست و چندی پیش و در زمان معرفی آیفون‌های اپل نیز پس از مشکل گوشی اصلی حاضر در صحنه، از گوشی پشتیبان استفاده کردند. به هر حال، زمان بیشتری نیاز است تا گلکسی نوت ۹ راهی بازار شود و بتوان در عمل بهبود بیکسبی در سرعت پاسخگویی را نسبت به قبل مقایسه کرد.

البته اولین بار در اکتبر ۲۰۱۷ و در کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ، از بیکسبی ۲.۰ صحبت به میان آمد. در آن زمان کمپانی‌ کره‌ای گفته بود که نسخه‌ی جدید دستیار صوتی‌اش مانند یک هاب کنترل برای ابزار هوشمند موحود در اکوسیستم سامسونگ عمل می‌کند که شامل دستگاه‌هایی مانند گوشی هوشمند، تلویزیون و اسپیکرهاست.

image

نسخه ی جدید بیکسبی به همراه اسپیکر هوشمند گلکسی هوم در حالی رونمایی شده‌اند که رقبای سرسختی مانند سیری شرکت اپل با اسپیکر هوم پاد، الکسای آمازون با اسپیکرهای اکو و گوگل اسیستنت با اسپیکرهای گوگل هوم یا اسپیکر سایر شرکت‌ها در بازار حضور دارند و برای کسب سهم بیشتر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند. همچنین نباید کورتانای مایکروسافت را فراموش کرد که در تمامی رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ موجود است و برای پلتفرم‌های اندروید و iOS نیز در دسترس قرار گرفته.

لازم به ذکر است که بیکسبی نسبت به آن چه اولین بار در گلکسی اس ۸/ اس ۸ پلاس دیده بودیم پیشرفت‌های زیادی داشته و با بهره‌ گیری از هوش مصنوعی، از یک دستیار ابتدایی و محدود به یک همراه هوشمند تبدیل شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)