خانهاخبار
تامین کننده‌ چیپ‌های آیفون مورد حمله‌ ویروسی قرار گرفت

تامین کننده‌ چیپ‌های آیفون مورد حمله‌ ویروسی قرار گرفت

TSMC، بزرگترین تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی‌ها و تامین کننده‌ی قطعات شرکت‌هایی مانند AMD، اپل، انویدیا و کوالکام، شب گذشته به دلیل حملات ویروسی ناچار به خاموش کردن تعدادی از خطوط تولید خود شد.
۱۳۹۷/۵/۱۵

به گزارش بلومبرگ، TSMC، بزرگترین تولیدکننده‌ی نیمه‌هادی‌ها و تامین کننده‌ی قطعات شرکت‌هایی مانند AMD، اپل، انویدیا و کوالکام، شب گذشته به دلیل حملات ویروسی ناچار به خاموش کردن تعدادی از خطوط تولید خود شد.

طبق اعلام بلومبرگ تعدادی از دستگاه‌های خط تولید این شرکت توسط ویروس آلوده شده اند اما میزان آلودگی بسته به هر کارخانه متفاوت است. بسیاری از کارخانه‌ها به کار خود ادامه میدهند اما سایر آنها تا چندروز قادر به ادامه‌ی کار نیستند. کمپانی همچنین معتقد است این حمله توسط هکرها صورت نگرفته.

image

هرچند این نخستین بار نیست که این کمپانی مورد حمله‌ی ویروسی قرار می‌گیرد و این اتفاق پیش از این نیز رخ داده بود اما برای اولین بار است که خطوط تولید این شرکت به این دلیل متوقف شده اند . مسئولان کمپانی در مورد این که خطوط آلوده شده در حال تولید چیپ‌های پردازنده‌های A12 اپل بودند‌ یا نه چیزی نگفته اند.

این اتفاق در حالی برای کمپانی رخ داده که تعداد زیادی از شرکت‌ها در حال کار برای رونمایی از محصولات جدید خود در پاییز امسال هستند و تولید چیپ‌های هفت نانومتری برای پردازنده‌ی A12 اپل که احتمالا قرار است در نسل بعدی گوشی های اپل استفاده شوند نیز پیش از این توسط این شرکت آغاز شده بود. این نخستین استفاده از تکنولوژی چیپ‌های هفت نانومتری در پردازنده‌های تلفن همراه است که باعث کوچکتر شدن و سریع تر شدن پردازنده‌ها میشود

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)