خانهاخبار
مشخصات پرچمداران هوآوی Mate 20 و Mate 20 Pro فاش شد

مشخصات پرچمداران هوآوی Mate 20 و Mate 20 Pro فاش شد

براساس یک گزارش جدید هوآوی درنظر دارد تا پرچمداران جدیدش را با تراشه Kirin 980 و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ارائه دهد. مدل Pro به سنسور اثرانگشت درون نمایشگر مجهز شده است.
۱۳۹۷/۵/۱۲

سامسونگ با رونمایی زودهنگام از فبلت Galaxy Note 9 در تاریخ 9 اوت از رقابت مستقیم با پرچمداران جدید اپل، پیکسل‌ 3 و پیکسل 3 ایکس‌ال گوگل خودداری می‌کند. شرکت کره‌ای همچنین رقیب دیگری را پیش روی خود می‌بیند؛ هوآوی مدت‌هاست برای ارتقای جایگاه خود در بازار موبایل تلاش می‌کند و تصمیم دارد تا در نیمه دوم سال 2018 از پرچمداران Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 Pro رونمایی کند که جانشین میت 10 و میت 10 پرو خواهند بود.

اول از همه باید اشاره کرد که امسال خبری از عرضه میت 11 یا میت 11 پرو نخواهد بود؛ شرکت چینی روند نام‌گذاری گوشی‌های پرچمدار خود را در اوایل سال 2018 با معرفی پرچمدار Huawei P20 تغییر داد و بعید است در این وضعیت تغییری به وجود آید. مشخصت تازه منتشر شده از پرچمداران Huawei Mate 20 و Huawei Mate 20 Pro که از فرم‌ور گوشی‌های هوشمند هوآوی به‌دست آمده است، نشان می‌دهد شرکت چینی محصولات خیره‌کننده‌ای را عرضه خواهد کرد.

image

چیپ‌ست Kirin 980 احتمالا تنها سورپرایز هوآوی در نمایشگاه IFA 2018 نخواهد بود؛ انتظار داریم سه گوشی از سری Mate تا پایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی معرفی شود. هوآوی مانند سال گذشته از Mate 20، Mate 20 Pro و میت 20 لایت رونمایی خواهد کرد. براساس گزارش تازه منتشر شده توسط انجمن توسعه‌دهندگان XDA، میت 20 اولین گوشی هوآوی خواهد بود که از تراشه Kirin 980 استفاده می‌کند. شرکت چینی همچنین ظرفیت باتری را افزایش خواهد داد؛ در جانشین میت 10 از یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهد شد که ظرفیت باتری نسبت به نسل قبل افزایش 200 میلی‌آمپری را نشان می‌دهد.

مدل معمولی Huawei Mate 20 به یک نمایشگر بزرگ 6.3 اینچی از نوع AMOLED مجهز خواهد شد؛ در حالی‌که نسخه Pro ممکن است صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشد. البته اندازه نمایشگر گوشی Huawei Mate 20 Pro هنوز مشخص نشده است اما برخی گمان می‌کنند که مدل مذکور صفحه‌نمایش 6.9 اینچی خواهد داشت؛ البته با توجه به محبوبیت پرچمداران هوآوی از سری Mate بعید می‌دانیم شایعات مربوط به نمایشگر 6.9 اینچی هوآوی میت 20 پرو صحت داشته باشد زیرا مدتی پیش مشخص شد که ساب‌برند آنر هوآوی در حال توسعه گوشی با نمایشگر 6.9 اینچی است و این مدل را با نام تجاری Honor Note 10 معرفی کرد.

همچنین مشخص شده است که Huawei Mate 20 Pro به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد شد اما از سنسور اثرانگشت به‌کار گرفته شده در میت 20 اطلاعی نداریم. در گزارشی که پیش‌تر منتشر شد، اعلام شده بود هوآوی میت 20 به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر معمولی مانند میت RS پورش دیزاین مجهز خواهد بود اما میت 20 پرو از یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک ساخت کوالکام بهره می‌گیرد که دقت بالاتری دارد. جدیدترین پرچمدار هوآوی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد؛ همین موضوع باعث شده است تا گمان کنیم که جنس پنل پشتی Mate 20 و Mate 20 Pro از شیشه خواهد بود.

همچنین حداقل یک مدل به شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است؛ البته نمی‌دانیم نسخه‌های دیگر چه مقدار رم یا فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهند. هوآوی پرچمدار Mate 20 را با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی Android P ارائه می‌دهد؛ برخلاف گلکسی نوت 9 که با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 عرضه می‌شود. شرکت چینی همچنین رام EMUI را به نسخه 9.0 ارتقا می‌دهد که احتمالا تغییرات چشمگیری نسبت به نسخه EMUI 8.2 دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

amin

۱۳۹۷/۶/۱۱
این یعنی تا چند سال دیگه هیچ شرکتی توانایی رقابت با هواوی رو نداره

Hamed

۱۳۹۷/۵/۱۳
نه عزیزم کایرین ۹۷۰، ۱ ساله که داره استفاده میشه. از سری mate یعنی پرچمداران اصلی باید بشمری نه سری p.

Hamed

۱۳۹۷/۵/۱۳
Mate 20 pro ???
جیب من ???

Porya

۱۳۹۷/۵/۱۳
قدرت نمایی اندروید

Saeed

۱۳۹۷/۵/۱۲
اقا مگه p20 pro امسال معرفی نشد با cpu کایرین 970 بعد میت 20پرو با کایرین 980 وارد بازار میشه یعنی توی 1سال 2مدل cpu واسه گوشی معمولا سالی 1cpu ارایه میدن نه 2تا ولی فکر میکنم کایرین 980 رو سال دیگه استفاده کنه نه امسال 970 رو به احتمال زیاد استفاده میکنه واسه میت 20