خانهاخبار
اپل نک، بیماری شایع در کاربران آیپد

اپل نک، بیماری شایع در کاربران آیپد

همانطور که نقش دستگاه‌های هوشمند در زندگی ما پررنگ‌تر می‌شود، عوارض استفاده از آنها نیز بیش از پیش آشکار می‌شود؛ بعنوان مثال طبق تحقیقی در دانشگاه نوادا، بیش از سه چهارم کاربران آيپد از وجود درد در ناحیه گردن شکایت می‌کنند. پزشکان علت آن را استفاده نادرست از این دستگاه‌ اعلام کرده‌اند.
۱۳۹۷/۴/۱۰
image

طبق نتایج مطالعه‌ای که توسط دانشگاه نوادا در لاس وگاس انجام شد،  84.6 درصد از کاربران آیپد از گرفتگی، درد و التهاب در ناحیه گردن رنج می‌برند و 65.4 درصد از کاربران از دردی شکایت می‌کنند که شانه و کمر آنها را درگیر می‌کند. این بیماری که اکنون نامی مختص به خود دارد: بعضی آن را «تبلت نک» و برخی دیگر «اپل نک» می‌نامند، در زنان دو برابر مردان دیده می‌شود. 412 نفر از دانشجویان ، کارکنان و فارغ التحصیلان دانشگاه در این تحقیق شرکت داشتند و 70 درصد از آنها دارای این علائم بودند.

طبق این نظرسنجی، چنین به نظر می‌رسد که ناراحتی و درد ناشی از اپل نک به وضعیت قرارگیری بدن هنگام استفاده از تبلت بستگی دارد . استفاده از تبلت در حالیکه به سمت صفحه نمایش مایل شده‌ایم و گردنمان را خم کرده‌ایم، باعث فشار روی ستون فقرات و همچنین عضلات پشت و گردن می‌شود. 55 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی شدت درد متوسط ​​داشتند، 10درصد از علائم شدید شکایت داشتند و 15درصد گفتند که این وضعیت باعث بی‌خوابی آنها شده است.

77 درصد از زنان و 23 درصد از مردان حاضر در این مطالعه، ترجیح می‌دادند هنگام کار با تبلت روی زمین بنشینند، حالتی که از سوی کارشناسان اصلا توصیه نمی‌شود. علاوه بر آن، این گزارش یادآور می‌شود که کار با تبلت بدون استفاده از یک تکیه‌گاه مناسب احتمال ابتلا به اپل نک را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد. همچنین افرادی که در طول سفرهای روزانه با اتوبوس یا قطار، برای استفاده از تبلتشان آن را روی پای خود قرار می‌دهند نیز این گرفتگی، درد یا التهاب را تجربه می‌کنند و از همه عجیب‌تر اینکه علیرغم این درد و ناراحتی، تنها 46 درصد از افراد مورد مطالعه اظهار داشتند که به علت تجربه دردناک این علائم از کار با تبلت صرف‌نظر می‌کنند.

دکتر جان ابراهامز، از جراحان مغز و نخاع نیویورک، می‌گوید بهترین حالت برای استفاده از تبلت این است که روی یک صندلی که تکیه‌گاه مناسبی دارد بنشینید و سر و گردن خود را تا جایی که ممکن است در حالت خنثی نگه دارید یعنی گردن خود را صاف نگه دارید و به هیچ سمتی خم نکنید. استفاده از تبلت استند سامسونگ، که قیمتی حدود 70 دلار دارد، نیز مفید است زیرا صفحه نمایش را درست روبروی صورت شما نگه می‌دارد و در نتیجه نیازی به خم کردن گردنتان نیست. علاوه بر این، بهتر است زمانی که از تبلت استفاده می‌کنید هر 15 دقیقه یکبار به خود استراحت دهید.
وی گفت: مردم با شکایت از درد در ناحیه گردن به ما مراجعه می‌کنند و نمی‌دانند که علت اصلی آن استفاده از تبلت است. وقتی از آن‌ها می‌پرسیم که « فعالیت عمده آنها در طول روز چیست»، نگاهشان را متوجه گوشی یا آیپد خود می‌کنند.

چه کسی فکرش را می‌کرد که دستگاه‌های همراه ‌اینطور سلامت کاربران را تهدید کنند. گفته می‌شود کاربران گوشی‌های هوشمند 8 میلیارد بار در روز گوشی خود را چک می‌کنند! پیامد این رجوع مکرر شکایت‌های ناشی از ناراحتی و درد در ناحیه گردن و انگشت شست است که علت عمده‌اش تایپ کردن متن است و شاید دانستن این حقیقت نیز جالب باشد که تلاش برای یافتن زاویه مناسب هنگام سلفی گرفتن، دردهای ناحیه آرنج را موجب می‌شود. طبق یافته یک جراح ستون فقرات، هر بار که به تلفن خود نگاه می‌کنیم فشاری در حدود 60 پوند به گردنمان وارد می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)