خانهاخبار
بلندگوی هوشمند سامسونگ به صفحه‌نمایش مجهز است

بلندگوی هوشمند سامسونگ به صفحه‌نمایش مجهز است

گزارش جدیدی که توسط خبرگزاری Sam Mobile منتشر شده است، نشان می‌دهد که بلندگوی هوشمند سامسونگ از نمایشگر لمسی برخوردار خواهد بود و حتی قادر به برقراری تماس تلفنی است!
۱۳۹۷/۳/۲۲

براساس اطلاعاتی که توسط سم‌موبایل منتشر شده است، اولین بلندگوی هوشمند سامسونگ با دستیار صوتی بیکسبی از صفحه‌نمایش برخوردار خواهد شد و می‌تواند تماس صوتی برقرار نماید؛ ضمن اینکه طیف وسیعی از قابلیت‌های دیگر توسط این محصول ارائه می‌شود. آن‌طور که پیداست، بلندگوی هوشمند با اسم‌رمز «Lux» توسعه یافته و اجازه می‌دهد از طریق ژست‌های حرکتی روی نمایشگر لمسی‌اش، ناوبری داشته باشید. گفته می‌شود که این محصول از اسکرول عادی و دابل تپ (دوبار ضربه روی نمایشگر به منظور بزرگ‌نمایی) پشتیبانی خواهد کرد. 

برای اینکه دستیار صوتی بیکسبی را فعال نمایید، نیازی به دستور جدید نیست؛ اگر از Galaxy Note 8 یا Galaxy S9 استفاده کرده باشید، حتماً می‌دانید که عبارت «Hi, Bixby» دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ را فعال می‌کند و بلندگوی هوشمند این شرکت نیز بدین شکل، بیکسبی را برای خدمت به شما فراخوانی می‌کند.

image

زمانی‌که مراحل اولیه را برای راه‌اندازی بلندگوی هوشمند سامسونگ با دستیار صوتی بیکسبی انجام دهید، این محصول از شما می‌خواهد تا سرویس استریم موسیقی دلخواه خود را انتخاب کنید؛ آن‌طور که پیداست، «اسپاتیفای» به عنوان یک گزینه احتمالی پیشنهاد داده خواهد شد و حتی یک سرویس محلی در کره جنوبی با نام Melon نیز جزو انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای پخش موسیقی انجام دهید. مانند بلندگوی هوشمند Google Home، کاربران می‌توانند یک آهنگ را روی چندین بلندگوی سامسونگ در اتاق‌های مختلف به صورت هم‌زمان پخش کنند؛ صدای هر بلندگو به صورت جداگانه است یا می‌توانید یک صدای مشخص را روی تمامی بلندگوها داشته باشید. همچنین به‌نظر می‌رسد که جهت خروجی صدا قابل تنظیم باشد؛ حتی می‌توانید این فرآیند را به صورت خودکار انجام دهید؛ در حال‌حاضر، مشخص نیست فناوری مذکور چگونه عمل خواهد کرد اما ممکن است از وای‌فای بیم‌فورمینگ به منظور تشخیص مکان گوشی و تنظیم جهت صدای خروجی بلندگو استفاده شود یا اینکه از سنسورهای مادون قرمز استفاده شود.

گفته شده است که بلندگوی هوشمند بیکسبی سامسونگ می‌تواند یک سری عملیات را با تشخیص اینکه کاربر از اتاق خارج یا به اتاق وارد شده، انجام دهد؛ بدین منظور، ممکن است تنها این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد که بلندگوی هوشمند سامسونگ و گوشی‌هوشمندتان به یک شبکه وای‌فای یکسان متصل شده‌اند یا خیر.

در رابطه با ویژگی‌هایی که برای بلندگوی هوشمند سامسونگ با دستیار صوتی بیکسبی درنظر گرفته شده است، همچنین می‌توان گفت که عملکرد این محصول متناسب با صدای کاربر قفل خواهد شد؛ به عبارت بهتر، می‌توانید کاری کنید که بلندگو تنها با  تشخیص صدای شما تعدادی عملیات را انجام دهد. ضمن اینکه نظارت بر دیگر محصولات خانگی هوشمند، از دیگر قابلیت‌های احتمالی بلندگوی هوشمند سامسونگ خواهد بود؛ همچنین گفته شده است که بلندگوی جدید سامسونگ از طریق برنامه SmartThings قابل کنترل خواهد بود و انتظار می‌رود که سازگاری مناسبی با دیگر محصولات هوشمند و مبتنی بر اینترنت اشیا داشته باشد.

در نهایت، به این موضوع اشاره شده است که بیکسبی با اتصال به گوشی‌هوشمندتان، قادر به برقراری تماس از طریق فناوری بلوتوث خواهد بود؛ البته برای اینکه بیکسبی به لیست مخاطبان گوشی‌ شم دسترسی داشته باشد، نیاز به مجوزهایی دارد که باید به آن بدهید.

هنوز جزئیات رسمی پیرامون بلندگوی هوشمند سامسونگ منتشر نشده است؛ ضمن اینکه نمی‌دانیم مدل مذکور چه زمانی معرفی خواهد شد یا چه نام تجاری برای آن درنظر گرفته شده است. همچنین بعید نیست که بخشی از قابلیت‌های گفته شده در طول مراحل توسعه، تغییر پیدا کند زیرا سامسونگ همچنان در حال توسعه بلندگوی هوشمند خود با دستیار صوتی بیکسبی است و توسعه این مدل نهایی نشده.

بلندگوی هوشمند بیکسبی سامسونگ بدین منظور عرضه خواهد شد تا بازار از انحصار محصولاتی نظیر بلندگوی Google Home یا سری «اکو» آمازون خارج شود؛ تلاشی که اپل نیز با رونمایی و عرضه HomePod انجام داده است و البته نمی‌توان آن‌را موفقیت‌آمیز عنوان کرد!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)