خانهاخبار
جانشین آیفون 10 نزدیک به 800 دلار قیمت‌گذاری خواهد شد!

جانشین آیفون 10 نزدیک به 800 دلار قیمت‌گذاری خواهد شد!

تحلیل‌گر سابق مؤسسه KGI Securities، از عرضه نسل دوم آیفون 10 با کاهش قیمت 100 دلاری در اواخر تابستان خبر می‌دهد؛ نسخه پلاس نیز با قیمتی کم‌تر از 1000 دلار به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۳/۱۷

مینگ‌چی‌ کو، یکی از بهترین منابع برای افشای قابلیت‌ها و مشخصات آیفون‌های جدید اپل محسوب می‌شود؛ با این‌حال، وی از مؤسسه KGI Securities خارج شد و گمان می‌رفت با خروج وی، بازار گمانه‌زنی‌ها پیرامون آیفون‌های آینده اپل روند متفاوتی به خود بگیرد. این تحلیل‌گر با سابقه، به‌تازگی با خبر جدیدی از آیفون‌های امسال اپل بازگشته است و در یادداشتی، ادعا می‌کند که جانشین آیفون 10 نزدیک به 100 دلار از مدل‌ فعلی ارزان‌تر خواهد بود.

مینگ‌چی کو ادعای کاهش 100 دلاری قیمت جانشین آیفون 10 را با «تأثیر منفی قیمت بالای روی فروش» و بهبود عملکرد زنجیره تأمین توجیه می‌کند؛ همین موضوع باعث خواهد شد تا هزینه تولید قطعه برای آیفون‌های 2018 کم‌تر از نسل قبل باشد. آن‌طور که وی ادعا می‌کند، کوپرتینویی‌ها مایل هستند تا تعداد کاربران محصولات خود و در وهله بعد، تعداد کاربرانی که از سیستم Face ID برای احراز هویت خود یا انجام پرداخت‌های موبایلی استفاده می‌کنند؛ افزایش یابد زیرا این موضوع به سود اکوسیستم اپل و سرویس‌هایی است که این شرکت آمریکایی به همراه محصولات خود ارائه می‌دهد.

image

در رابطه با قیمت‌گذاری آیفون‌های جدید، مینگ‌چی کو به احتمال عرضه جانشین آیفون 10 با قیمتی بین 800 تا 900 دلار اشاره کرده است؛ البته توجه داشته باشید که این قیمت، برای مدل پایه پرچمدار 5.8 اینچی اپل خواهد بود و نسخه رده‌بالا با قیمت دیگری عرضه خواهد شد. همچنین پیش‌بینی شده است که مدل «پلاس» جانشین آیفون 10 با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی، بین 900 تا 1000 دلار قیمت‌گذاری شود. در صورت صحت این ادعا، کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مشابه با آیفون 10، یک آیفون با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی خریداری کنند؛ ضمن اینکه با هزینه‌ای که فعلاً می‌توانید برای خریداری آیفون 8 پلاس پرداخت کنید، اواخر امسال صاحب یک آیفون 10 (نسل دوم) خواهید شد.

به همراه جانشین آیفون 10 و نسخه 6.5 اینچی آن، یک آیفون ارزان‌قیمت‌تر نیز توسط اپل معرفی خواهد شد که مینگ‌چی کو مدعی است نزدیک به 600 الی 700 دلار قیمت خواهد داشت؛ برخلاف مدل‌های 800 و 900 دلاری، این آیفون از یک نمایشگر LCD بهره می‌گیرد و ضمن اینکه فاقد دوربین دوگانه است. البته این موضوع باعث نخواهد شد تا طراحی آیفون 6.1 اینچی جدید اپل، متفاوت‌تر از آیفون 10 باشد زیرا مدل مذکور در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد و حتی شایعه شده است که از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره خواهد برد.

مینگ‌چی‌ کو با رد شایعات گذشته، مدعی شده است تمامی آیفون‌های جدید اپل در یک مراسم خبری در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد و در همان ماه به دست مشتریان خواهند رسید. گزارشی که پیش‌تر منتشر شده بود، از عرضه نسخه 6.1 اینچی آیفون 10 (مدل LCD آیفون‌های امسال) در ماه نوامبر خبر می‌داد اما به‌نظر می‌رسد که این موضوع صحت نداشته باشد.

عرضه قطعه برای آیفون‌ 5.8 اینچی OLED، آیفون 6.5 اینچی OLED و آیفون 6.1 اینچی LCD به ترتیب از اوایل ماه ژویه / ماه اوت، اواخر ماه ژوئیه / اواخر ماه اوت و جولای / سپتامبر آغاز شده (یا خواهد شد). گمان می‌کنیم که هر سه مدل در ماه سپتامبر معرفی شود و می‌توانید آن‌ها را در همان ماه خریداری کنید. عرضه آیفون‌های اپل، رشد چشمگیری از سه ماهه سوم سال 2018 خواهد داشت و این روند تا سه ماهه دوم سال 2019 ادامه می‌یابد.

لازم به‌ذکر است که مینگ‌چی کو پیش‌تر وعده داده بود که بیشترین فروش در میان آیفون‌های 2018 اپل، مربوط به نسخه LCD است که از نمایشگری 6.1 اینچی بهره می‌گیرد. از آنجایی‌که صحت این گمانه‌زنی‌ها تأیید نشده است، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگاه کنید؛ هر سال، شایعات مختلفی پیرامون آیفون‌های اپل منتشر می‌شود و تنها برخی از آن‌ها در نهایت به واقعیت مبدل می‌شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

milad

۱۳۹۷/۳/۱۷
سلام دوستان نظرتون راجب huawei p10 رو لطفا بگید برام:
باتری
صفحه نمایش
سرعت(منظورم ماندگاریشه که بعد یه مدت کم نشه کند نشه)
اسپیکر
اون سه تای اول مهم ترینه برام
خواهشا راجب باتریش توضیح بدین تو سایتا بعضیا میگن عالیه بهضیا میگن ضعیفه رو کاغذ که خیلی عالیه صفحه 5.1 اینچی فول اچ دی 3200 میلی امپر باتری!! توقعم رفته بالا الان s7 اج که باتریش فوق العادس 5.5 اینچه QHD عه 3600 میلی امپره انقدر از باتریش تعریف شد این 400 میلی امپر کمتره ولی هم صفحش کوچیکتره هم رزولوشنش نصفه
شهصا فک میکنم نسبت به قیمت ارزش خرید بالایی داره ولی تا حالا هواوی نداشتم بی تجربم
استفادم هم اهل کارای سنگین و بازی گرافیکی نیستم ولی یه سره تو گوگل و شبکه های اجتماعیم یعنی گوشی رو ولش نمیکنم یه سره دستمه شبم تا با هندزفری اهنگ گوش ندم ولش نمیکنم?
خواهشا جواب بدین تو مشخصات فنیشم پرسیدم کسی جواب نداد?
شرمنده کامنتم بی ربط شد

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۳/۱۷
گلکسی s10 انتخاب شایسته‌تری است✔
S10 شیک‌ترین گوشی دنیا خواهد شد??