خانهاخبار
دو پیکسل جدید گوگل در کدهای AOSP فاش شدند

دو پیکسل جدید گوگل در کدهای AOSP فاش شدند

گوشی‌های پیکسل 2018 گوگل در کدهایی در پروژه AOSP فاش شده‌اند؛ آن‌طور که پیداست، امسال حداقل دو گوشی توسط گوگل به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۲/۲۶

از زمانی‌که گوگل با پرچمداران Pixel وارد بازار موبایل شده است، انتظار داریم تا محصولات جدید این غول جست‌وجو در اواخر هر سال عرضه شود. با توجه به مدت زمان باقی‌مانده تا پایان سال، افزایش گمانه‌زنی پیرامون پرچمداران 2018 گوگل منطقی به‌نظر می‌رسد.

ماه گذشته در بخشی از کدهای پروژه AOSP، به توسعه گوشی Pixel 3 اشاره شده بود؛ اکنون نیز در بخش دیگری از این کدها، اشاره می‌شود که گوگل در حال توسعه دو گوشی پیکسل جدید است. این موضوع چندان غافل‌گیرکننده نیست زیرا انتظار داشتیم که گوشی Pixel 3 و Pixel 3 XL در نیمه دوم سال 2018 به صورت رسمی به بازار عرضه شوند. در کامنت‌های موجود در پروژه AOSP، اشاره می‌شود که باید آزمون‌هایی روی گوشی‌های پیکسل 2018 صورت بگیرد.

گوگل از پرچمداران Pixel 2 و Pixel 2 XL در ماه اکتبر 2017 رونمایی کرده بود و جانشین آن‌ها احتمالاً در همین ماه در سال 2018 به بازار عرضه خواهند شد. زمانی‌که آزمایش‌ها روی پرچمداران جدید گوگل به اتمام برسد، می‌توان انتظار داشت که گزارش‌های بیشتری از Pixel 3 و Pixel 3 XL منتشر شود. در حال‌حاضر، هنوز مشخص نیست گوشی‌های جدید گوگل به صورت داخلی چه نامیده خواهند شد یا کدام سازنده، مسئولیت توسعه آن‌ها را برعهده می‌گیرد؛ آیا گوگل با خرید بخشی از تیم تحقیق و توسعه HTC، خود پرچمداران Pixel 3 را توسعه می‌دهد یا مانند سال‌های گذشته با چندین سازنده به منظور توسعه جانشین Pixel 2 و Pixel 2 XL همکاری خواهد کرد؟ البته در سال 2017 اعلام شده بود که شرکت HTC از تولید گوشی‌های پیکسل 2018 کنار گذاشته خواهد شد و ال‌جی تنها تولیدکننده باقی خواهد ماند.

image

سال گذشته، گوشی Pixel 2 توسط شرکت HTC توسعه یافت و ال‌جی نیز تولید گوشی Pixel 2 XL را با نمایشگر P-OLED برعهده گرفت. با این‌حال در ابتدا قرار بود که هر دو گوشی توسط شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی به تولید برسد اما به‌نظر می‌رسد که جانشین Pixel XL که توسط HTC توسعه یافته بود، مورد تأیید گوگل قرار نگرفته است و این سازنده را ناچار کرده با سازنده دیگری همکاری نماید.

صرف‌نظر از مشخصات احتمالی که گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL ارائه خواهند داد، امیدواریم مشکلات نسل گذشته در مدل‌های جدید تکرار نشود. همان‌طور که می‌دانید، Pixel 2 XL با عیب‌های متعددی از جمله «سوختگی پیکسل صفحه‌نمایش» یا عدم روشنایی یک‌نواخت نمایشگر دست و پنجه نرم می‌کرد؛ ضمن اینکه برخی از کاربران گزارش داده بودند که مشکلاتی در هنگام استفاده از میکروفون پرچمدار Pixel 2 به وجود آمده است. 

بد نیست اشاره کنیم که چندین هفته پیش، اعلام شده بود در سال 2018 یک گوشی میان‌رده توسط گوگل با برند «پیکسل» عرضه خواهد شد تا بدین شکل، غول جست‌وجو سهمی در بازارهای در حال توسعه برای خود دست و پا نماید؛ از زمانی‌که عرضه پرچمداران نکسوس متوقف شده است و سری Pixel جای آن‌ها را گرفته‌اند، گوگل سهم خود را در بازارهای در حال توسعه از دست داده است زیرا پرچمداران Pixel نسبتاً بالا قیمت‌گذاری شده‌اند و همین موضوع باعث شده است تا تمامی علاقه‌مندان نتوانند گوشی‌های پیکسل گوگل را تجربه نمایند. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۲/۲۹
وسیله ای که هنگ تی سی اسمبل کنه بهتر از این نمیشه یعنی هر کی پول بده به هنگ تی سی و پیکسل پولشو آتیش زده عمر پایین کیفیت پایین ارزش خرید زیر صفر

amiram

۱۳۹۷/۲/۲۷
دعوا نکنید.برند فقط شیاومی

yashar2080

۱۳۹۷/۲/۲۷
وقتی گوشی اندرویدی برا چند سال بخوای بخری باید یا htc‌بخری یا پیکسل چون پشتیبانی قویی دارند و عملکردشونو حتی گوشی 5 سال دیگه کمپانیهای دیگه هم نمیتونه بدست بیاره نمونش همین دوربین تکی پیکسل و u11پلاس... تو مقایسه با s9 و پیکسل دیدیم که همه اذعان کردن که پیکسل خیلی بهتر عکس میندازه و دوربین دو تایی s9 اصلا حرفی واسه گفتن نداشت... اینا تکنولوژی آیندن و ساپورت خوبی هم دارن... غیر این به گوشی اندرویدی دیگه پول بدی یعنی داری پولتو دوور میندازی

سعید

۱۳۹۷/۲/۲۶
برو جمع کن الجی پیکسل سوزونده کم چرت بگو

رضا

۱۳۹۷/۲/۲۶
آقای امین یا همون سعید چاخان اولا صفحه نمایش های الجی هیچ مشکلی ندارن اون سامهننگه ه سایه و هاله میندازه وپیکسل میسدزونه و خط سبز و صورتی روش میوفته و یه آشغال به تمام معناست الکی مشکلات پنل های مزخرف سامهنگو نچسبون به الجی بعدشم دقیقا چون این قدر بدردنخوره برای تمسخر بهش میگن سوپر املت