خانهاخبار
MWC 2018: گوشی Xperia XZ2 Compact با نمایشگر HDR معرفی شد

MWC 2018: گوشی Xperia XZ2 Compact با نمایشگر HDR معرفی شد

سونی موبایل، به‌تازگی گوشی Compact جدید خود را با نام تجاری Xperia XZ2 Compact معرفی کرده است که حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر خود دارد.
۱۳۹۶/۱۲/۷

پس از انتظار چندین ماهه برای معرفی گوشی‌های جدید سونی، سرانجام این شرکت از Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact رونمایی کرد. مدل Compact که جانشین Xperia XZ1 خواهد بود، گوشی است که ابعادی نزدیک به نسل قبل دارد؛ با این‌حال، اندازه صفحه‌نمایش آن به لطف حذف حاشیه‌های اضافی به 5 اینچ رسیده است.

image

پرچمدار جدید سونی با زبان طراحی به نام Ambient Flow ارائه می‌شود؛ این زبان طراحی، باعث شده است تا پشت گوشی انحنا داشته باشد که جای‌گیری بهتر گوشی 5 اینچی را میسر خواهد کرد. در پنل جلوی گوشی نیز از شیشه 2.5 بعدی گوریلا گلس 5 استفاده شده است و به همین جهت، انحنایی‌ در لبه‌های نمایشگر وجود دارد. سونی مدعی است قوس گوشی با دست انسان، انطابق یافته و به همین جهت، Xperia XZ2 Comact در این زمینه بهتر از رقبایش عمل خواهد کرد. هرچند، این موضوع باعث شده است تا ضخامت گوشی جدید سونی به طور چشمگیری افزایش پیدا کند و به 12.1 میلی‌متر برسد.

گوشی Compact جدید سونی به نمایشگری 5 اینچی با نسبت ابعاد 18:9 مجهز شده است و اولین گوشی از سری Compact خواهد بود که رزولوشن صفحه‌نمایش آن، FHD+ است. نمایشگر این مدل، از فناوری HDR و BT.2020 پشتیبانی می‌کند و حتی دوربین اصلی آن‌ها، قادر به ثبت ویدیوهایی با فرمت HDR است.

image

Xperia XZ2 Compact به دوربین اصلی 19 مگاپیکسلی با فناوری Motion Eye مجهز شده است؛ سنسور IMX400 سونی، لنزی با دهانه F2.0 دارد و این گوشی قادر به ثبت ویدیوهای 4K HDR با رزولوشن 60 فریم بر ثانیه است. همچنین می‌توانید ویدیوهای صحنه آهسته 960fps را با رزولوشن 1080p Full HD ثبت کنید. از آنجایی‌که پردازشگر سیگنال تصویر اختصاصی گوشی‌های سونی تغییری نیافته است، ثبت ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960fps و رزولوشن 1080p در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به ویدیوهای مشابه با رزولوشن 720p HD صورت می‌گیرد. سنسور سلفی 5 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر نیز، می‌تواند عکس‌های سلفی دلخواه شما را ثبت کند. 

Xperia XZ2 Compact مانند همتای بزرگ‌ترش، قادر است مدل‌های سه‌بعدی از چهره افراد ایجاد کند؛ درون برنامه 3D Creator این مدل‌های سه‌بعدی قابل پردازش خواهند بود و حتی می‌توانید آن‌ها را چاپ کرده یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید. گوشی 5 اینچی جدید سونی، از بلندگوهای استریو بهره می‌گیرد و سونی مدعی است که صدای خروجی، 20 درصد بلندتر از Xperia XZ1 است. برخلاف مدل 5.7 اینچی، XZ2 Compact فاقد پشتیبانی از سیستم جدید Dynamic Vibration است و به همین جهت، نمی‌تواند متناسب با آهنگ در حال پخش، الگوهای لرزشی ایجاد کنید.

image

باید اشاره کرد این گوشی همچنین فاقد پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم است؛ در حالی‌که Xperia XZ2 از شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی خواهد کرد. مدل 5.0 اینچی پرچم‌داران جدید سونی، از فناوری LTE Cat.15 بهره می‌گیرد؛ در مقایسه، نسخه بزرگ‌تر با پشتیبانی از فناوری LTE Cat.18 راهی بازار خواهد شد.

Xperia XZ2 Compact به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی مجهز شده است. این مدل با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌کند؛ البته اسلات مجزایی برای کارت حافظه وجود ندارد و با اسلات سیم‌کارت ادغام شده است. این گوشی 5 اینچی فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری بوده و به باتری 2870 میلی‌آمپر ساعت برای تأمین انرژی لازم برای پردازنده و نمایشگر، اکتفا خواهد کرد. باید اشاره کرد در مدل Compact نیز، حسگر اثرانگشت به پنل پشتی منتقل شده است.

image

مشخصات Xperia XZ2 Compact را در ادامه مشاهده کنید:

  • ضخامت: 12.1 میلی‌متر / وزن: 168 گرم
  • بدنه: پلی‌کربنات با فریم آلومینیومی
  • نمایشگر: 5 اینچی 18:9 با رزولوشن FHD+ از نوع IPS LCD / محافظت از نمایشگر با شیشه Gorilla Glass 5
  • دوربین اصلی: 19 مگاپیکسلی با دهانه لنزی F2.0 / سیستم فوکوس خودکار لیزری و مبتنی بر تشخیص فاز 
  • قابلیت ثبت فیلم صحنه‌آهسته 960fps
  • قابلیت ثبت فیلم با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه (ثبت فیلم با استاندارد HDR امکان‌پذیر است)
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دهانه لنزی F2.2 و فیلم‌برداری Full HD
  • تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی Kryo 385
  • چهار گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD و قابل ارتقا تا 400 گیابایت؛ اسلات مربوط به کارت حافظه با شیار درنظر گرفته شده برای سیم‌کارت دوم مشترک است.
  • باتری: 2870 میلی‌آمپر ساعت
  • سیستم‌عامل: اندروید اوریو 8.0
  • بلندگوی استریو
  • امکان ساخت مدل‌های سه‌بعدی از چهره افراد وجود دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

علی

۱۳۹۶/۱۲/۷
شمایی که منفی میدی به اون که میگه خیلی ضخیمه یعنی دروغ میگه نیست؟

sink

۱۳۹۶/۱۲/۷
باتری۲۸۰۰
قطر۱۲ میلیمتر؟!؟؟!!
اونهمه فضا رو با گچ پر کرده بعد؟
لبتاپ من ۱۲ میلیمتر قطر نداره !

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۲/۷
سونی برگِ برنده‌ای نداره
چالِ خودشو دستی‌دستی کَند

امین

۱۳۹۶/۱۲/۷
ضخامتو بین یا خدا چه خبره مگه جنگه

رامین

۱۳۹۶/۱۲/۷
چقدر ضخامت گوشی هاش زیاد شده چه خبره