خانهاخبار
معرفی اولین گوشی مجهز به محافظ صفحه الماس در سال آینده

معرفی اولین گوشی مجهز به محافظ صفحه الماس در سال آینده

پس از روکش‌های شیشه‌ای محافظ، حالا قرار است شاهد عرضه روکش الماس باشیم. Sapphire در حال حاضر مقاوم‌ترین و گران‌ترین روکش است که برخی پرچم‌داران گران بازار به آن مجهز شده‌اند. سازنده این روکش الماس می‌گوید اولین گوشی مجهز به Mirage Diamond سال آینده عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۸

کمپانی Akhan Semiconductor تاریخ معرفی و عرضه روکش محافظ Mirage Diamond خود را به تعویق انداخت. این روکش محافظ همان‌طور که از نامش برمی‌آید از جنس الماس ساخته شده است و Akhan ادعا می‌کند که در حال حاضر روند آزمایش آن همچنان در حال اجراست. این سازنده همچنین اعلام کرده است اولین گوشی‌ هوشمند مجهز به روکش محافظ الماس احتمالا در سال 2019 معرفی می‌شود. اولین گمانه‌زنی‌ها درباره روکش محافظ الماس در سال 2017 آغاز شد. آدام خان، مدیر عامل Akhan Semiconductor، در سال گذشته اعلام کرد که روکش Mirage Diamond این سازنده تا پایان سال جاری روی گوشی‌های هوشمند طراحی می‌شود. این وعده مشخصا محقق نشد اما برنامه کلی سازنده برای معرفی روکش الماس منتفی نشده است. Akhan در حال حاضر در هر دسته صنفی با یک فروشنده همکاری می‌کند و ممکن است زمینه همکاری‌هایش را در آینده گسترش دهد. در حال حاضر تنها یک سازنده گوشی هوشمند، یک سازنده تبلت، یک سازنده گجت پوشیدنی هوشمند و یک سازنده محافظ صفحه جانبی با Akhan در آزمایش روکش Mirage Diamond Glass همکاری می‌کنند تا آن را بهبود ببخشند و سرانجام به دست مصرف کننده برسانند. البته هنوز اطلاعاتی درباره هویت این سازندگان در دسترس نیست.

image

کمپانی Akhan الماس مصنوعی را با کمترین هزینه در لابراتوارهای خودش تولید می‌کند تا در لوازم الکترونیکی از آن بهره ببرد. عمده فعالیت این سازنده تا پیش از این در تولید نیمه رساناهای الماسی به عنوان جایگزینی مناسب برای سیلیکون بوده است. این محصولات برای ساخت دستگاه‌های الکترونیکی کوچک و پرسرعت به کار می‌روند اما دوام و سختی‌شان باعث شده است برای ساخت صفحه نمایش هم مناسب باشند. طبق ادعای این سازنده، آزمایش روکش محافظ الماس در حال حاضر صرفا در جهت بهبود کیفیت آن انجام می‌شود. همکاران Akhan هم تأکید کرده‌اند که این صفحه نمایش‌های الماسی قرار است به خوبی الکتریسیته را عبور و میزان تشعشع خیره کننده را کاهش دهند. همچنین گفته شده است که وضعیت کیفی وضوح تصویر در این صفحه‌ها در سطح بالایی قرار دارد و به بهترین شکل ممکن با سایر قطعات یا عناصر به کار رفته در لایه‌های زیرین پنل ارتباط مؤثر برقرار می‌کنند. Mirage Diamond Glass احتمالا با بازه تنوع محدود عرضه می‌شود و قیمت بالایی دارد اما طراحی و کیفیت بالای آن مهم‌ترین نکته در مفهومش هستند.

احتمال معرفی و عرضه صفحه نمایش‌های الماس برای گوشی‌های هوشمند می‌تواند آغازگر یک ترند تازه در صنعت موبایل باشد و به تولید گوشی‌های شکیل‌تر و زیباتر از پرچم‌داران موجود بینجامد. تکنولوژی ضدضربه موتورولا از لایه رویی پلاستیکی روی پنل نمایش بهره می‌برد اما چندان محبوب نبوده است. پرچم‌دار Moto Z2 Force خودش را به عنوان یک گوشی سطح بالای شیک و مستحکم در بازار موبایل به کاربران شناسانده است اما لایه پلاستیکی ضدضربه آن به آسانی خراشیده می‌شود. از طرف دیگر صفحه‌های Sapphire نسبت به Gorilla Glass بهبود یافته‌اند اما هنوز همه‌گیر نشده‌اند و تنها دستگاه‌های معدودی به آن مجهز شده‌اند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۸
صددرصد بسیار گران قیمت می باشد وباعث بالا رفتن هزاران دلار روی محصول است و هیچ شرکتی حاظر به این کار نیست

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۱۸
محصول لابراتوار آقاخان،
اولین بار روی GALAXY X عرضه خواهد شد?