خانهاخبار
طرح‌های شماتیک Galaxy S9، تفاوت این مدل را با نسل گذشته به نمایش می‌گذارد

طرح‌های شماتیک Galaxy S9، تفاوت این مدل را با نسل گذشته به نمایش می‌گذارد

شرکت سامسونگ تا چند هفته آینده از گوشی پرچم‌دار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus رونمایی خواهد کرد و تصاویر جدید، به تشریح تفاوت‌های این نسل با Galaxy S8 می‌پردازد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۵

Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus از جمله مورد انتظارترین گوشی‌های پرچم‌دار 2018 هستند؛ مدل «پلاس» اولین گوشی از سری Galaxy S خواهد بود که با دوربین دوگانه عرضه می‌شود. با این‌حال، بسیار منتظر هستند تا از تفاوت‌های نسل جدید و Galaxy S8 مطلع شوند؛ طرح‌های شماتیک فاش شده کارخانه‌ای از Galaxy S9 Plus، تفاوت‌های این مدل را با نسل قبل تشریح می‌کند.

image

اول از همه، باید گفت که حاشیهی پایین نمایشگر در Galaxy S9 نسبت به نسل قبل باریک‌تر شده است؛ در همین حال، به‌نظر می‌رسد حاشیه‌های موجود در لبه‌های صفحه‌نمایش افزایش یافته باشد. پیش‌تر نیز اعلام شده بود که انحنای نمایشگر در Galaxy S9 Plus کاهش خواهد یافت تا از لمس‌های ناخواسته صفحه‌نمایش جلوگیری شود. ابعاد احتمالی پرچم‌داران جدید سامسونگ در ادامه آمده است و می‌توانید آن‌را با Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus مقایسه کنید:

ابعاد / مدل

طول

عرض

ضخامت

Galaxy S8

148.1 میلی‌متر

68.1 میلی‎متر

8.0 میلی‌متر

Galaxy S9

147.6 میلی‌متر

68.7 میلی‌متر

8.4 میلی‎‌متر

Galaxy S8 Plus

159.5 میلی‌متر

73.4 میلی‌متر

8.1 میلی‎متر

Galaxy S9 Plus

157.7 میلی‎متر

73.8 میلی‌متر

8.5 میلی‌متر

ضخامت گوشی Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus نسبت به نسل قبل بیشتر خواهد بود؛ این در حالی‌ است که ظرفیت باتری بدون تغییر مانده است. با وجود افزایش ضخامت 0.4 میلی‌متری پرچم‌داران جدید سامسونگ نسبت به Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus، مدل 5.8 اینچی به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و فبلت 6 اینچی سامسونگ با باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت عرضه خواهد شد. نسل قبل نیز به باتری‌هایی با ظرفیت مشابه مجهز شده بودند.

وب‌سایت GSMArena به کاهش 1.8 میلی‌متری طول پرچم‌دار Galaxy S9 Plus اشاره دارد؛ مدل 5.8 اینچی نیز 0.5 میلی‌متر طول کم‌تری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. در مجموع از نظر طراحی، تفاوت چشمگیری میان مدل Galaxy S9 و Galaxy S8 وجود ندارد؛ عمده‌ترین تفاوت که در نگاه اول قابل تشخیص است، مربوط به جای‌گیری متفاوت حسگر اثرانگشت و فلاش LED در پرچم‌داران 2018 شرکت سامسونگ خواهد بود. به‌نظر می‌رسد کُره‌ای‌ها در نهایت به اعتراض کاربران گوش داده‌اند و تصمیم دارند تا پرچم‌داران Galaxy S9 را با حسگر اثرانگشت در پایین دوربین اصلی ارائه دهند؛ بدین شکل، دسترسی به سنسور اثرانگشت ساده‌تر خواهد بود و از لمس ناخواسته لنز دوربین به جای حسگر اثرانگشت جلوگیری می‌شود. ضمن اینکه فلاش LED و حسگر ضربان‌سنج نیز به سمت راست دوربین اصلی انتقال یافته است.

image

گفته می‌شود کهکشانی‌های جدید سامسونگ به سیستم «اسکن هوشمند» مجهز خواهند شد که با ادغام سیستم تشخیص چهره و حسگر تشخیص عنبیه چشم، قادر به احراز هویت کاربران است. نتیجه ادغام این دو سیستم، هنوز مشخص نیست اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ موفق شده تا سیستمی سریع‌تر و ایمن‌تر نسبت به سنسور تشخیص عنبیه چشم ارائه پرچم‌داران Galaxy S8 ارائه دهد؛ هنوز مشخص نیست سیستم «IntelligentScan» به نرم‌افزار متکی خواهد بود یا ویژگی‌های سخت‌افزاری جدیدی برای پرچم‌داران جدید سامسونگ درنظر گرفته شده است.

براساس اعلام رسمی، Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به صورت رسمی در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند) در مراسم اختصاصی سامسونگ موسوم به Unpacked معرفی خواهند شد؛ هر دو مدل در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته می‌شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

yashar2080

۱۳۹۶/۱۱/۱۸
با عرض پوزش اصلاح میکنم.. قیمت 300 دلار بیشترشه

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۵
هزار بار برات تغییراتش نسبت به اس8 رو توضیح دادم ولی وقتی خودت رو زدی به خواب نمیشه بیدارت کرد به نظرم بحث با شما هنگ تی سی فن ها آب در هاون کوبیدنه

yashar2080

۱۳۹۶/۱۱/۱۵
تنهای تغییرش قیمت 100 دلار بیشترشه ولاغیر

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۱۵
کلاً فقط حسگر افقی‌انگشت شده عمودی؛ والسلام نامه تمام.
مابقیِ تغییرات گُنده نیستن