خانهاخبار
از نمایشگاه MWC 2018 چه انتظاراتی داریم؟

از نمایشگاه MWC 2018 چه انتظاراتی داریم؟

کمتر از یک ماه دیگر تا برگزاری نمایشگاه MWC 2018 در اسپانیا باقی مانده است. در خلال این نمایشگاه احتمالا شاهد معرفی چند دستگاه هوشمند تازه خواهیم بود. به همین خاطر تلاش کرده‌ایم همه شایعه‌های مهم را در این باره گردآوری کنیم و گوشی‌های مهمی را که پیش بینی می‌شود در خلال آن معرفی شوند، برشماریم.
۱۳۹۶/۱۱/۱۵

نمایشگاه MWC بزرگ‌ترین و جالب‌توجه‌ترین رویداد در صنعت موبایل به شمار می‌رود. بسیاری از سازندگان نامی مانند سامسونگ، ال جی، سونی و هوآوی هر سال در خلال برگزاری این رویداد محصولات تازه‌شان را معرفی می‌کنند.

این نمایشگاه از دوشنبه 26 فوریه (7 اسفند) آغاز می‌شود و پنج شنبه 1 مارس (10 اسفند) پایان می‌یابد. اغلب سازندگان یک یا دو روز پیش از آغاز نمایشگاه اصلی یک کنفرانس خبری برگزار می‌کنند و در خلال آن از محصولات تازه‌شان پرده برمی‌دارند. این نمایشگاه امسال هم طبق روال معمول در بارسلون اسپانیا برگزار خواهد شد.

از نمایشگاه MWC چه انتظاری داریم؟ در خلال نمایشگاه MWC بیش از هرچیز دیگری شاهد معرفی گوشی‌های هوشمند هستیم. احتمالا امسال هم چند گوشی مختلف در این روزها معرفی می‌شوند اما سوپراستار این نمایشگاه قطعا دوگانه پرچم‌دار تازه Galaxy S9 و  S9 Plus سامسونگ خواهد بود. انتظار می‌رود چند ساعت هوشمند، تبلت و سایر دستگاه‌های الکترونیکی دیگر هم در MWC 2018 رونمایی شوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا پیش بینی‌های مربوط به معرفی دستگاه‌های مختلف را از سازندگان متفاوت بررسی کنیم.

سامسونگ

image

کمپانی سامسونگ چند روز پیش رسما تأیید کرد که دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus این سازنده در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد. البته در این گزارش به هیچ جزئیاتی درباره مشخصات این دو گوشی اشاره نشد اما در روزهای اخیر بارها شاهد انتشار تصاویر فاش شده و همچنین اطلاعات مختلف منسوب به دوگانه مذکور بودیم و مشخصات کلی آن را تا حدودی می‌دانیم.

دوگانه پرچم‌دار تازه سامسونگ نسبت به نسل قبلی چندان ارتقا نیافته‌اند و تنها چند تغییر کوچک در آن‌ها اعمال شده است.  انتظار می‌رود که این گوشی‌ها به همان صفحه‌ نمایش‌های 5.8 و 6.2 اینچی Super AMOLED با وضوح تصویر کواد اچ دی پلاس و نسبت تصویر 18.5:9 موجود در نسل قبلی مجهز شوند. مدل پلاس همچنین دوربین اصلی دوگانه در پنل پشتی و 6 گیگابایت رم خواهد داشت؛ در حالی که S9 اصلی مانند نسل قبل دوربین اصلی تکی دارد و حافظه رم آن هم احتمالا 4 گیگابایت است. نسخه‌های مختلف این دو گوشی پرچم‌دار با توجه به بازار هدف به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 یا اگزینوس 9810 مجهز می‌شوند.

image

همچنین گفته می‌شود که این دو گوشی تازه سامسونگ گواهی IP68 دریافت کرده‌اند و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک مقاوم‌اند. ویژگی‌های تشخیص عنبیه چشم در این گوشی‌ها بهبود یافته است و S9 هم از دیافراگم متغیر 1.5 تا 2.4 بهره می‌برد.

این غول تکنولوژی همچنین ممکن است که یک تبلت تازه پرچم‌دار هم در بارسلون معرفی کند. سامسونگ در نمایشگاه MWC 2017 از تبلت Galaxy Tab S3 پرده برداشت و به همین خاطر حدس می‌زنیم که شاید جانشین این تبلت در نمایشگاه امسال حضور پیدا کند.

ال جی

image

بسیاری از کاربران و کارشناسان دنیای موبایل معتقد بودند که ال جی جانشین پرچم‌دار G6 را در نمایشگاه MWC 2018 معرفی می‌کند اما حالا شواهد نشان می‌دهد که نباید منتظر رونمایی از G7 باشیم.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، مدیر عامل کمپانی ال جی دستور بازبینی برنامه و طراحی دوباره G7 را صادر کرده است. این تغییر باعث می‌شود روند توسعه گوشی مذکور حداقل تا آوریل سال جاری میلادی به تأخیر بیفتد. علاوه بر این، ال جی در یک گزارش دیگر اعلام کرد که قصد دارد استراتژی معرفی سالانه گوشی‌هایش را دستخوش تغییر کند و بدین ترتیب دوره طول عمر محصولات موجودش را هم افزایش دهد.

البته همچنان هر احتمالی وجود دارد و حتی ممکن است در نمایشگاه MWC امسال شاهد رونمایی از G7 این غول تکنولوژی باشیم.

از طرف دیگر ممکن است کمپانی ال جی یک نسخه تازه را از پرچم‌دار V30 پارسال معرفی کند. بر اساس گزارشی از The Korea Herald، این گوشی تازه احتمالا V30+‘α نامیده می‌شود و از ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی هم پشتیبانی می‌کند. منظور از این ویژگی‌ها احتمالا دستیار هوشمند گوگل خواهد بود اما هنوز جزئیات آن اعلام نشده است.

هوآوی

image

پس از انتشار شایعه‌های مختلف، هوآوی رسما اعلام کرد که قصد دارد پرچم‌دار تازه‌اش را 27 فوریه (8 اسفند) معرفی کند، اما نام تجاری این گوشی که قرار است جانشین P10 باشد هنوز هم مشخص نیست.

این پرچم‌دار تازه که احتمالا P11 یا P20 نامیده می‌شود، از پردازنده Kirin 970 که در گوشی‌های سری Mate 10 هم تعبیه شده است قدرت می‌گیرد. همچنین پیش بینی می‌شود که این کمپانی چینی پرچم‌دار تازه‌اش را در دو نسخه معمولی و پلاس معرفی کند. ایوان بلس، فاش کننده معروف، ادعا می‌کند هر دو مدل به دوربین سه گانه با مجموع کیفی 40 مگا پیکسل مجهز می‌شوند و از بزرگ‌نمایی هیبریدی تا 5 برابر بهره می‌برند. دوربین سلفی این گوشی‌ها هم 24 مگا پیکسلی گزارش شده است.

دوگانه P11/P20 هوآوی ممکن است به ویژگی تشخیص چهره مجهز شوند و در این باره گفته می‌شود که از Face ID اپل هم امن‌تر و سریع‌تر خواهند بود.

کمپانی هوآوی سال گذشته در خلال نمایشگاه MWC 2017 از ساعت‌های هوشمند Watch 2 و Watch 2 Classic رونمایی کرد. بدین ترتیب ممکن است که نسل تازه این گجت‌های پوشیدنی امسال در نمایشگاه MWC 2018 رسما رونمایی شوند. البته هنوز هیچ شایعه و گزارشی در این باره منتشر نشده است.

آلکاتل

image

کمپانی آلکاتل سه گوشی هوشمند تازه خود را به صورت غیر رسمی اما عمومی در نمایشگاه CES 2018 به نمایش درآورد. این گوشی‌ها قرار است رسما در خلال نمایشگاه MWC 2018 معرفی شوند اما اسامی نهایی آن‌ها هنوز از سوی سازنده اعلام نشده است. حدس می‌زنیم که گوشی‌های مذکور Alcatel 5، 3v و 1x نام‌گذاری شوند.

هر سه گوشی تازه آلکاتل از نسبت تصویر 18:9 بهره می‌برند و مانند سایر گوشی‌های این سازنده، ارزان خواهند بود. آلکاتل مشخصات هیچکدام از این گوشی‌ها را منتشر نکرده است اما براساس شایعه‌ها و تصاویر زنده آن‌ها موفق شده‌ایم به برخی جزئیات‌شان دست یابیم. رولاند کوانت، فاش کننده معروف، ادعا می‌کند گوشی  Alcatel 3V صفحه نمایش 6 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی پلاس دارد و از پردازنده مدیاتک MT6737 قدرت می‌گیرد. گفته می‌شود که این گوشی 2 گیگابایت رم دارد و لنزهای دوربین اصلی دوگانه‌اش هم 16 و 2 مگا پیکسلی هستند. حافظه داخلی آن 16 گیگابایت و قابل ارتقا پیش بینی شده و ظرفیت باتری‌اش هم معادل 3000 میلی آمپر ساعت گزارش شده است. در حال حاضر اطلاعاتی درباره مشخصات دو مدل دیگر در دسترس نیست.

ممکن است در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون شاهد معرفی گوشی‌های بیشتری از آلکاتل باشیم. بر اساس اخبار فاش شده درباره برنامه این سازنده در سال 2018، ممکن است گوشی‌های Alcatel 3 و 3x هم در این نمایشگاه رونمایی شوند.

نوکیا

image

پرچم‌دار نوکیا 9 در دسامبر سال گذشته مجوز FCC دریافت کرد . برخی مشخصاتش هم توسط پایگاه این آژانس رگولاتوری فاش شد. این گوشی احتمالا صفحه نمایش 5.5 اینچی کواد اچ دی OLED دارد و از پردازنده پرچم‌دار سال گذشته کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 835 قدرت می‌گیرد. نوکیا 9 همچنین به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه 13 و 12 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز می‌شود و ظرفیت باتری‌اش معادل 3250 میلی آمپر ساعت است. بر اساس گزارش FCC، دوربین سلفی این گوشی یک لنز 5 مگا پیکسلی دارد و با حافظه داخلی پایه 128 گیگابایت معرفی می‌شود.

image

گوشی نوکیا 7 پلاس هم احتمالا نسخه ارتقا یافته از میان رده نوکیا 7 خواهد بود که اواخر سال 2017 رسما رونمایی شد. انتظار می‌رود که گوشی نوکیا 4 یک میان رده معمولی باشد و نوکیا 1 هم از مشخصات و طراحی پایین رده بهره ببرد. پیش بینی می‌شود که این پایین رده تازه به Android Go مجهز شود و 1 گیگابایت حافظه رم داشته باشد.

سونی

image

بر اساس گزارش MyDrivers، کمپانی سونی در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 از یک پرچم‌دار تازه پرده برمی‌دارد. این پرچم‌دار احتمالا Xperia XZ Pro نام‌گذاری می‌شود و صفحه نمایش 5.7 اینچی OLED با وضوح تصویر 4K دارد. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی سطح بالا از پردازنده تازه کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت بگیرد و 6 گیگابایت هم حافظه رم داشته باشد.

Xperia XZ Pro ممکن است اولین گوشی هوشمند سونی باشد که به دوربین اصلی با لنز دوگانه مجهز می‌شود. خبرگزاری MyDrivers همچنین ادعا می‌کند که این دوربین دو لنز 18 و 12 مگا پیکسلی دارد و اندازه پیکسلی آن‌ها به ترتیب معادل 1.33 و 1.38 میکرومتر است. پرچم‌دار مذکور همچنین از باتری 3420 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. XZ Pro گواهی IP68 دریافت کرده و در مقابل نفوذ آب و گرد وخاک مقاوم است. نکته جالب توجه اینجاست که هنوز هیچ تصویر واضحی از این گوشی منتشر نشده و تنها شاهد انتشار تصاویر مفهومی منسوب به آن بوده‌ایم.

کمپانی سونی سال گذشته در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2017 علاوه بر پرچم‌دارهای Xperia XZ Premium و Xperia XZs، دو گوشی میان رده دیگر هم رسما معرفی کرد. البته امسال احتمالا شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود چراکه این سازنده در ابتدای ماه ژانویه و در خلال نمایشگاه CES 2018 از سه میان رده Xperia XA2، XA2 Ultra و L2 پرده برداشت.

لنوو / موتورولا

image

لنوو که امتیاز ساخت و عرضه گوشی‌های برند محبوب موتورولا را در اختیار دارد، در نمایشگاه MWC 2017 دو گوشی Moto G5 و G5 Plus را معرفی کرد. به همین خاطر ممکن است در نمایشگاه امسال شاهد رونمایی از نسل تازه Moto G باشیم.

چندی پیش تصاویر رندر شده منسوب به گوشی‌های Moto G6، G6 Plus و G6 Play در فضای وب منتشر شدند و طراحی ظاهری و برخی مشخصات این دستگاه‌ها را به نمایش گذاشتند. البته این سه مدل تا حدودی شبیه هم به نظر می‌رسند و از پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برند. همچنین ماژول دوربین هر سه مدل از پنل بیرون زده است.

گفته می‌شود که گوشی Moto G6 صفحه نمایش 5.7 اینچی فول اچ دی پلاس دارد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 450 قدرت می‌گیرد. ظرفیت باتری آن هم 3000 میلی آمپر ساعت پیش بینی شده است.  مدل پلاس این گوشی تازه هم احتمالا صفحه نمایش 5.93 اینچی با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 دارد و ظرفیت باتری‌اش هم 3200 میلی آمپر ساعت است.

هر دو مدل G6 و G6 Plus احتمالا با 3 یا 4 گیگابایت رم معرفی می‌شوند و حافظه داخلی‌شان هم معادل 32 یا 64 گیگابایت است. البته ممکن است شاهد معرفی مدل پلاس در یک نسخه سطح بالا با 6 گیگابایت رم هم باشیم. همچنین انتظار می‌رود دو گوشی مذکور به دوربین دوگانه با لنزهای 12 و 5 مگا پیکسلی مجهز شوند.

بنا بر شایعه‌های قبلی، مدل G6 Play صفحه نمایش 5.7 اینچی با باتری بزرگ 4000 میلی آمپر ساعتی دارد، اما اطلاعات مشخصی از جزئیات فنی آن در دسترس نیست.

علاوه بر گوشی‌های مذکور، چند تصویر رندر شده منسوب به Moto Z3، Z3 Play و X5 هم در روزهای اخیر در فضای وب منتشر شدند. پیش بینی می‌شود که این گوشی‌های مرموز در نمایشگاه MWC 2018 معرفی نشوند اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

شیائومی

image

کمپانی چینی شیائومی متاسفانه سال گذشته در نمایشگاه MWC 2017 حضور پیدا نکرد اما حالا حضورش را برای نمایشگاه امسال تأیید کرده است. البته این سازنده هنوز اعلام نکرده است که قصد دارد امسال در نمایشگاه مذکور چه گوشی یا دستگاه هوشمندی را معرفی کند. با توجه به شایعه‌های قبلی باید بگوییم که احتمالا شاهد معرفی Mi 7 خواهیم بود. البته چند روز پیش گزارش تازه‌ای در این باره منتشر شد و ادعا کرد که احتمالا این گوشی در MWC 2018 معرفی نخواهد شد و شیائومی به جای آن از مدل تازه Mi Mix 2s پرده برمی‌دارد. همان‌طور که می‌دانید، Mi Mix 2 با آن طراحی مدرن و شیک سال گذشته معرفی شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. اگر شایعه معرفی این گوشی هوشمند صحت داشته باشد، شاهد یک نسخه به روزرسانی شده و سطح بالا از پرچم‌دار دوست داشتنی و زیبای Mi Mix 2 خواهیم بود. شایعه شده است که این نسخه تازه 6 گیگابایت رم دارد و از اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد.

از طرفی احتمال معرفی Mi 7 را هم نباید نادیده گرفت. این پرچم‌دار قرار است جانشین Mi 6 شود و از پردازنده اسنپ‌دراگون 845 قدرت بگیرد. گوشی مذکور احتمالا صفحه نمایش 6 اینچی دارد و از نسبت تصویر 18:9 و دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد. البته انتظار می‌رود که شیائومی در نیمه اول سال جاری تنها یک پرچم‌دار تازه روانه بازار کند.

شایعه شده است که شیائومی هم به تقلید از اپل قصد دارد حسگر اثرانگشت را از طراحی پرچم‌دار تازه‌اش حذف کند و به تکنولوژی تشخیص چهره روی بیاورد.

در این مطلب تلاش کردیم به همه شایعه‌های رایج درباره مهم‌ترین گوشی‌هایی که احتمالا در نمایشگاه MWC 2018 معرفی می‌شوند، بپردازیم. بسیاری از سازندگان نامی دیگر هم مانند اچ تی سی، ایسوس و ایسر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت اما هنوز گزارش دقیقی از دستگاه‌هایی که قصد دارند معرفی کنند، در دسترس نیست.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

mehdi

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
بی حد اندازه منتظر رونمایی از محصولات جدید نوکیام. ای خدا کاش این 7 بیاد ما بخریم

cadillac

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
بذارن چیه حاجی مگه نمایشگاه ملک شخصیه ؟!!!

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
این نمایشگاه جای برند کوچکی مثل هنگ تی سی نیست بهتره به فکر بالا بردن کیفیت محصولاتش باشه چون هنگی u11 بنجول ترین گوشی سال انتخاب شد :))))

Keyhan

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
g6 که حریف هیچ پرچمداری نشد g7 هم همین وضع رو خواهد داشت.من ناراحتم که چرا اچ تی سی تو این نمایشگاه نیست

Keyhan

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
انتظار داریم که بذارن اچ تی سی هم تو این نمایشگاه شرکت کنه آخه ما طرفدارای قدیمی چه گناهی کردیم که اچ تی سی توان شرکت در همچین نمایشگاه بزرگی رو نداره آخه چرا؟