خانهاخبار
تصاویر نوکیا 9؛ پرچمدار نوکیا در کنگره جهانی موبایل

تصاویر نوکیا 9؛ پرچمدار نوکیا در کنگره جهانی موبایل

نوکیا 9 تازه‌ترین پرچم‌دار HMD Global است احتمالا در نمایشگاه MWC 2018 معرفی می‌شود. تازه‌ترین تصاویر رندرشده فاش شده، این گوشی را با دوربین دوگانه اصلی و یک حسگر مرموز نشان می‌دهند.
۱۳۹۶/۱۱/۷

تصاویر رندر شده از یک گوشی هوشمند تازه نوکیا منسوب به نوکیا 9 در هفته گذشته توسط چند سازنده قاب و لوازم جانبی موبایل در فضای وب منتشر شد و برخی از مشخصات احتمالی این پرچم‌دار را به نمایش گذاشت. حالا تصاویر رندر شده دیگری از این گوشی منتشر شده است که با گزارش‌های تازه مبنی بر تلاش کمپانی HMD Global برای معرفی نوکیا 9 نه به عنوان جانشین نوکیا 8 بلکه آغاز نسل نوینی از پرچم‌دارهای این سازنده، همگام است. در این تصاویر  به نظر می‌رسد که صفحه نمایش نوکیا 9 از نسبت تصویر 18:9 بهره می‌برد و از کناره‌ها هم کمی خمیده طراحی شده است. همین خمیدگی باعث می‌شود پنل آن تا حدودی شبیه صفحه نمایش اینفینیتی دوگانه Galaxy S8 و همچنین Note 8 سامسونگ به نظر برسد. البته حاشیه‌های بالا و پایین صفحه در نوکیا 9 کمی ضخیم‌تر از حاشیه‌های موجود در پرچم‌داران قبلی سامسونگ است اما می‌توان ادعا کرد که طراحی کلی آن از نمای روبرو، ما را به یاد S8 می‌اندازد.

image

طراحی پنل پشتی نوکیا 9 بیش از پنل جلو شبیه سایر گوشی‌های HMD است. این گوشی به دوربین دوگانه با چینش عمودی مجهز شده است که درست در میانه عرض پنل و نزدیک لبه بالایی تعبیه شده‌اند. فلش LED سمت راست لنزها تعبیه شده است و یک بریدگی بسیار کوچک هم سمت چپ آن‌ها دیده می‌شود که هنوز اطلاعات دقیقی درباره نوع آن در دسترس نیست. حسگر اثرانگشت هم زیر ماژول دوربین طراحی شده است. همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های هوشمند نوکیا که در سال 2017 معرفی شدند، همگی به دکمه فیزیکی خانه / حسگر اثرانگشت در پنل جلو مجهز شده بودند اما این سازنده برای محصولات امسال خود رویکرد دیگری در نظر گرفته و مدل 2018 نوکیا 6 را هم با حسگر اثرانگشت در پنل پشتی معرفی کرده است. این تصویر رندر شده تازه‌ترین تصویر منسوب به نوکیا 9 به شمار می‌رود و هیچ دکمه فیزیکی در حاشیه پایین صفحه نمایش آن دیده نمی‌شود.

کمپانی HMD اخیرا تأیید کرد که حتما در نمایشگاه بین المللی MWC 2018 شرکت می‌کند. همچنین یکی از مقامات اجرایی این سازنده اعلام کرد که منتظر معرفی یک محصول فوق العاده در کنفرانس مطبوعاتی این سازنده در ماه فوریه باشید. اگر نوکیا 9 در این رویداد به نمایش درآید، آغاز نمایشگاه MWC امسال با معرفی یک پرچم‌دار کلید می‌خورد. البته نوکیا همچنین ممکن است این نمایشگاه را با خبر عرضه عمومی نوکیا 6 مدل 2018 و نوکیا 7 آغاز کند.

پیش بینی می‌شود که این گوشی صفحه نمایش 5.5 اینچی کواد اچ دی از نوع OLED با وضوح تصویر 1440 در 2560 داشته باشد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت بگیرد. در تصاویر رندر شده قبلی شاهد بودیم که نوکیا 6 به دوربین سلفی دوگانه مجهز شده بود و گفته می‌شد که هر دو لنز آن 8 مگا پیکسلی هستند؛ البته در این باره چندان مطمئن نیستیم. همچنین در اغلب تصاویر منسوب به این پرچم‌دار به نظر می‌رسد که از پنل پشتی از جنس فلز بهره ببرد. کمتر از یک ماه تا تاریخ احتمالی معرفی نوکیا 9 باقی مانده است و در این مدت احتمالا شاهد انتشار خبرهای بیشتری درباره آن خواهیم بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Aaa1990

۱۳۹۶/۱۱/۷
از تعداد ديس لايكايى كه گرفتى حرفتون كاملا متينه دى: دى:

Alireza

۱۳۹۶/۱۱/۷
اینکه شبیه سری میت هواوی هست:))))

hossein

۱۳۹۶/۱۱/۷
اگر 845 باشه و ضمنا لنزش زایس باشه من یکی از خریداراشم

مهدی

۱۳۹۶/۱۱/۷
گوشی خشگلیه اگه دوربین و سخت افزارش هم خوب باشه میشه روش حساب کرد

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۷
سلطان داره برمیگرده وقطعا کولاک خواهدکرد شک نداشته باشید.ومطمئنا با اقبال عمومی هم مواجه میشه. یکیش خودم که هم وان پلاس3 دارم هم اس8پلاس. بااینکه از وان پلاس3واقعاراضیم وباهاش واقعاحال میکنم امّاهیچکدوم اینا درمقابل نوکیایی که تمام قدوباقدرت واردبشه هیچ حرفی برا گفتن ندارن.