خانهاخبار
رونمایی از مدل جدید لپ‌تاپ Mi Nootebook Air 13 شیائومی با پردازنده Kaby-Lake R اینتل

رونمایی از مدل جدید لپ‌تاپ Mi Nootebook Air 13 شیائومی با پردازنده Kaby-Lake R اینتل

شرکت شیائومی، لپ‎تاپ Mi Notebook Air 13.3 خود را به‌روز کرده است و مدل‌های جدید، نسل هشتم پردازنده‎های Core i5 و Core i7 اینتل را به همراه دارند.
۱۳۹۶/۱۱/۲

شیائومی به دنبال گسترش سطح برند خود، تصمیم گرفت وارد بازار رایانه‌های خانگی شود و لپ‎تاپ Mi Nootebook Air را در ماه اوت 2016 در چین معرفی کرد؛ این مدل را می‌توان یک رقیب قدرت‎مند برای لپ‎تاپ Macbook Air اپل توصیف نمود. مدتی بعد، این شرکت نسخه جدیدی را با مودم 4G LTE ارائه داد و مدل 12.5 اینچی را نیز به نسل هفتم پردازنده Core M3 اینتل مجهز کرد. در میان لپ‌تاپ‌های ارائه شده از سوی شیائومی، یک مدل با نام Mi Nootebook Pro وجود دارد که صفحه‌نمایش 15.6 اینچی برای آن درنظر گرفته شده است و از پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل استفاده می‎کند.

image

به‌تازگی، شیائومی نسخه 13.3 اینچی لپ‌تاپ Mi Notebook Air را در وب‌سایت خود لیست کرده است که پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل را به همراه دارد. نسخه جدید Mi Notebook Air که اخیراً معرفی شده، به همان پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 مورد استفاده در نسخه رده‌بالای Mi Notebook Pro شیائومی مجهز می‌شود. نسخه ارزان‌قیمت‌تری نیز ارائه خواهد شد که پردازنده Core i5 اینتل به آن قدرت می‎دهد. فرکانس هسته‎های پردازشی در پردازنده نسل هشتمی Core i5 مورد استفاده در Mi Nootebook Air به 3.4 گیگاهرتز می‌رسد؛ در نسخه مجهز به پردازنده Core i7، هسته‌های پردازشی روی فرکانس 4.0 گیگاهرتز عمل می‎کنند.

صرف‌نظر از پردازنده، مدل جدید لپ‌تاپ 13.3 اینچی شیائومی به هشت گیگابایت رم مجهز شده است و 256 گیگابایت حافظه PCIe SSD دارد که می‌توانید آن‌را افزایش دهید. بلندگوهای شخصی‌سازی AKG، تجربه پخش موسیقی را در لپ‌تاپ شیائومی ارتقا خواهد داد.

image

برخلاف نسل قبل که به پردازشگر گرافیکی GeForce 940MX انویدیا با یک گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 مجهز شده بود، مدل‌های جدید از کارت گرافیک GeForce MX150 استفاده می‌کنند که حافظه اختصاصی 2 گیگابایت از نوع GDDR5 برای رندر محتوای گرافیکی ارائه می‌دهد. شرکت شیائومی، مدتی پیش Mi Nootebook Air را با پردازنده نسل هفتم اینتل معرفی کرده بود و مدل‏های مذکور با حسگر اثرانگشت همراه شده‌اند؛ در نسل جدید نیز، این ویژگی حذف نشده است و برای احراز هویت کاربران، کافی است حسگر اثرانگشت در بالای تاچ‌پد لمس شود.

 شیائومی تمامی تلاش خود را به منظور حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر به کار گرفته است و همین موضوع باعث شده تا ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر به 5.59 میلی‌متر برسد. صفحه‌نمایش مورد استفاده در  Mi Nootebook Air، نسبت ابعاد 16 به 9 و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل دارد. شرکت چینی، عملکرد سیستم خنک‌کننده را با استفاده از تیغه‌های فلزی فوق‎العاده نازک بهبود داده است که می‌تواند دما را کنترل و کارآیی قطعات سخت‌افزاری را در استفاده طولانی مدت تضمین نماید.

image

نسل جدید Mi Notebook Air با صفحه‎نمایش 13.3 اینچی، شارژدهی در حدود 9.5 ساعت دارد؛ ضخامت آن نیز به 14.8 میلی‌متر می‎رسد. وزن این لپ‌تاپ در حدود 1.3 کیلوگرم عنوان شده است و همین موضوع باعث خواهد شد تا حمل آن آسان باشد. شیائومی اعلام کرده است که تمامی مدل‌ها را با نسخه اصلی ویندوز 10 مایکروسافت ارائه خواهد داد و مجموعه آفیس 2016 نیز روی تمامی مدل‌ها قابل است.

در رابطه با قیمت‎گذاری، مدل 13.3 اینچی که پردازنده Core i5-8250 اینتل را به همراه دارد؛ با برچسب قیمتی 843 دلار عرضه خواهد شد. باید اشاره کرد که در حال‌حاضر، امکان پیش‌خرید این مدل فراهم شده است. هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت یا زمان عرضه مدل دیگر با پردازنده Core i7 نسل هشتمی اینتل، وجود ندارد. 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)