خانهاخبار
گوشی Xperia XA2 Ultra سونی با دوربین سلفی دوگانه فاش شد

گوشی Xperia XA2 Ultra سونی با دوربین سلفی دوگانه فاش شد

تصاویر جدید از گوشی Xperia XA2 Ultra سونی، به عرضه این مدل با دوربین سلفی دوگانه و سنسور اثرانگشت در پنل پشتی اشاره می‌کند؛ با این‌حال، گوشی جدید سونی فاقد نمایشگر کشیده است.
۱۳۹۶/۱۰/۱۲

گوشی میان‎رده جدید سونی با نام Xperia XA2 Ultra، به‎تازگی در تعدادی تصویر فاش شده است. تصویر به‎دست آمده، بخشی از قابلیت‌ها و مشخصات گوشی جدید سونی را فاش می‌کند اما آنچه که بیشتر از همه در این تصاویر جلب‌توجه کرده، طراحی تکراری میان‌رده جدید سونی است.

مانند نسل قبل، گوشی جدید Xperia XA2 Ultra حاشیه‎های زیادی در بالا و پایین نمایشگر دارد؛ هرچند، سونی حاشیه‌ی پایین را کمی نازک‎تر کرده است. در دو طرف نمایشگر، تقریباً هیچ حاشیه‎ای وجود ندارد؛ هرچند، میان‏‌رده جدید سونی از نظر طراحی با گوشی‌های میان‌رده سازندگان دیگر نظیر Galaxy A8 2018 یا Honor 7X هوآوی، قابل مقایسه نیست.

image

نتایج به‎دست آمده از آزمون GFXBench، نشان می‌دهد که گوشی جدید Xperia XA2 Ultra به نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن FHD یا 1920 در 1080 پیکسل مجهز خواهد بود؛ به همین جهت، انتظار داریم جانشین XA1 Ultra گوشی بزرگی باشد. لازم به‌ذکر است که ابعاد نمایشگر XA2 Ultra مانند نسل قبل خواهد بود و خبری از نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18 به 9 نیست. در حاشیه‌ی بالای نمایشگر، سونی از دوربین سلفی دوگانه استفاده کرده است؛ یکی از سنسورها، 16 مگاپیکسلی خواهد بود اما جزئیات مربوط به سنسور دیگر مشخص نیست. برای عکاسی در محیط‎های کم‏نور، گوشی جدید سونی فلاش LED دارد؛ لوگوی شرکت سونی نیز از حاشیه‌ی بالای نمایشگر حذف نشده است.

به‌نظر می‌رسد ژاپنی‌ها از برخی از قابلیت‌های نسل گذشته چشم‌پوشی کرده‌اند؛ در Xperia XA1 Ultra، دو بلندگو در بالا و پایین نمایشگر جای گرفته است اما Xperia XA2 Ultra احتمالاً تنها به یک بلندگو مجهز خواهد شد. به همین جهت، این گوشی فاقد بلندگوهای استریو است که می‎توان آن‎را یک نقطعه ضعف در مقایسه با XA1 Ultra توصیف نمود. در منوی تنظیمات، به عرضه گوشی Xperia XA2 Ultra با شماره مدل H4233 اشاره می‎شود؛ حرف H در ابتدای شماره‌مدل گوشی جدید سونی، به معنای عرضه آن در سال 2018 است. آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8.0 به همراه به‌روزرسانی امنیتی ماه نوامبر روی گوشی جدید ژاپنی‎ها نصب شده است.

image

سونی از تراشه اسنپدراگون 630 برای گوشی جدیدش استفاده خواهد کرد؛ برای مقایسه، باید گفت که Xperia XA1 Ultra به تراشه هلیو پی 20 مدیاتک با هشت هسته پردازشی (چهار هسته Cortex A53 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته مشابه با فرکانس 1.6 گیگاهرتز) مجهز شده است. Xperia XA2 Ultra مانند نسل قبل، با چهار گیگابایت رم همراه خواهد بود که برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظرتان، 64 گیگابایت فضا درنظر گرفته شده است.

در پنل پشتی گوشی جدید XA2 Ultra سونی، شرکت ژاپنی از یک سنسور 21 مگاپیکسلی استفاده کرده است که فلاش LED دارد. برخلاف نسل قبل که فاقد حسگر اثرانگشت بود، میان‎رده 2018 سونی با نمایشگر 6 اینچی به سنسور اثرانگشت در پنل پشتی مجهز شده است؛ سونی، معمولاً حسگر اثرانگشت گوشی‌های خود را با دکمه‌ی پاور ادغام می‌کند و عرضه Xperia XA2 Ultra با حسگر اثرانگشت در پنل پشتی، جالب‌توجه خواهد بود. در حال‎حاضر، هیچ اطلاعاتی در رابطه با زمان احتمالی رونمایی از گوشی جدید سونی منتشر نشده است و همچنین نمی‌دانیم که این مدل با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Saeed

۱۳۹۶/۱۱/۱۳
هرکس خوشش نمیاد نخره مجبور نکردن که کسی رو

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
درسته تغییری توش به جز پشتش دیده نمیشه که اتفاقا بیریختش کرده
اما شما چیز نگو!مث همیشه :|

رامین

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
چیه این چقدر زشته مثل همیشه

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
جا داره بگم :|

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
حیف یه قرون