خانهاخبار
فورد به مسابقات رالی قهرمانی جهان باز می‌گردد

فورد به مسابقات رالی قهرمانی جهان باز می‌گردد

FIA نام سازندگان خودرو را اعلام کرد که در مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) حضور خواهند داشت. در میان اسامی، نام شرکت فورد نیز دیده می‌شود که اسپانسر رسمی گروه M-Sport است.
۱۳۹۶/۱۰/۳

کارخانه اتومبیل‌سازی فورد در سال ۲۰۱۲ رسما از مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) کناره‌گیری کرد، البته خودروهای این شرکت توسط گروه M-Sport طی سال‌های اخیر استفاده می‌شد.

گروه M-Sport با وجود اینکه از پشتیبانی شرکت فورد برخوردار نبود، موفق به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات امسال شد. سباستین اوگیر، راننده فرانسوی گروه M-Sport که توانست قهرمان مسابقات امسال شود، برای شرکت در مسابقات سال آینده شرط جالب گذاشته است.

اوگیر درخواست کرده که فورد بار دیگر از گروه M-Sport حمایت کند، در غیر این صورت گروه را ترک می‌کند. مقامات شرکت فورد نیز نسبت به درخواست اوگیر استقبال کرده‌اند. با این حساب سال آینده تیم بریتانیایی با نام M-Sport Ford World Rally Team (گروه رالی جهانی ام-اسپورت فورد) در مسابقات رالی قهرمان جهان شرکت می‌کند.

مالکوم ویلسون، موسس و مدیر گروه M-Sport، در مصاحبه‌ای گفت:

بسیار عالی است که بار دیگر نام فورد و M-Sport در مسابقات رالی قهرمانی جهان کنار یکدیگر باشد. ما از افزایش سطح پشتیبانی فنی فورد از تیممان استقبال می‌کنیم. دفاع از عنوان دو بار قهرمانی جهان کار ساده‌ای نیست و ما خوشحالیم که بار دیگر مورد حمایت فورد قرار گرفته‌ایم.

گروه M-Sport از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۱۲ از طرف فورد حمایت می‌شد. در طی این دوران، این گروه توانست به ۵۲ برد دست یابد و همچنین مقاوم نخست در مسابقات قهرمانی رالی ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ را کسب کند.

image

کارخانه‌هایی که رسما در مسابقات رالی قهرمانی جهان ۲۰۱۸ شرکت دارند شامل سیتروئن با خودروی سیتروئن C3 WRC، هیوندای با خودروی هیوندای i20 کوپه WRC، ام-اسپورت فورد با خودروی فورد فیستا WRC و تویوتا با خودروی تویوتا یاریس WRC می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)