خانهاخبار
تصویر زنده پنل جلو گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ فاش شد

تصویر زنده پنل جلو گلکسی S9 و S9 Plus سامسونگ فاش شد

انتظار می‌رود سامسونگ دو گوشی Galaxy S9 و S9 Plus را در ابتدای سال 2018 رسما معرفی کند. این گوشی‌ها پرچم‌داران تازه سازنده مذکور هستند و مدتیست که در مرکز شایعه‌ها قرار گرفته‌اند. این پرچم‌دارها احتمالا در خلال کنفرانس MWC 2018 رونمایی می‌شوند.
۱۳۹۶/۹/۲۶

گزارش‌ها و تصاویر مختلفی در روزهای اخیر درباره دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ منتشر شدند. پس از فاش شدن تصویر زنده پنل جلو یک گوشی که نام S9 به زبان چینی روی آن درج شده بود، حالا تصویر زنده دیگری منتشر شده است که پنل نمایش دو گوشی مشابه را در اندازه‌های مختلف به نمایش می‌گذارد. با توجه به خبرهای قبلی و همچنین تصویر لو رفته منسوب به Galaxy S9 که دو روز پیش منتشر شد، انتظار می‌رود این تصویر تازه هم به گوشی مذکور و نسخه بزرگ‌ترش یعنی Galaxy S9 Plus متعلق باشد. این تصویر ابتدا در شبکه اجتماعی توییتر و توسط کاربری به نام Ice Universe منتشر شد. اگر خبرهای قبلی را درباره این گوشی‌های تازه خوانده‌اید، احتمالا می‌دانید که منابع مختلف ادعا می‌کنند دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus قرار است نسبت به نسل قبلی کمی بهبود یابند و تغییرات چشم‌گیری در آن‌ها ایجاد نمی‌شود. این تصویر تازه هم با نمایش پنل جلو که تقریبا شبیه پنل Galaxy S8 و S8 Plus طراحی شده‌اند، شایعه‌ها را تا حدودی تأیید می‌کند. البته همچنان میان این دو نسل تفاوت‌هایی در طراحی ظاهری وجود دارد که می‌خواهیم در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره کنیم.

image

همان‌طور که گفتیم، پنل جلو منسوب به دوگانه Galaxy S9 بسیار شبیه پنل جلو در Galaxy S8 به نظر می‌رسد اما نکته مهم اینجاست که حالا تعداد حسگرهای احتمالی موجود در حاشیه بالا افزایش یافته‌اند و ممکن است حسگر سلفی این نسل تازه از نوع دوگانه طراحی شود. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، احتمالا کیفیت این دو لنز و همچنین عملکردشان هم متفاوت خواهد بود؛ چراکه در این تصویر تنها یک درگاه خالی برای دوربین اصلی مشاهده می‌شود. از طرفی در حاشیه بالا شاهد هستیم که درگاه افقی برای بلندگوی مکالمه در نظر گرفته شده است اما هیچ قابلیتی ازجمله بلندگوی اصلی در حاشیه پایین دیده نمی‌شود. به همین خاطر حدس می‌زنیم سامسونگ قرار است درست مثل نسل قبلی که سال 2017 معرفی شدند، بلندگوی اصلی را در لبه پایینی این گوشی‌ها تعبیه کند. یک نکته مهم دیگر هم در این تصویر وجود دارد. به نظر می‌رسد که عرض گوشی Galaxy S9 Plus قرار است کمی بیشتر از S8 Plus باشد و با رویکرد مدرن‌تری ساخته شود. حاشیه‌های بالا و پایین صفحه در نسخه Plus به اندازه حاشیه‌های S9 اصلی طراحی شده‌اند اما افزایش عرض باعث می‌شود این نسخه کمی باریک‌تر به نظر برسد. از طرفی همچنین ممکن است که طراحی هر دو مدل S9 و S9 Plus با همان ابعاد و نسبت تصویر دوگانه S8 نهایی شود و به تولید برسد.

آخرین خبرها درباره خانواده Galaxy S9 سامسونگ حاکی از آن است که سامسونگ احتمالا قصد دارد همان روند اخیر را در عرضه گوشی‌های پرچم‌دارش ادامه دهد. گفته می‌شود که هر دو مدل قرار است به تازه‌ترین پردازنده پرچم‌دار کوالکام که چند روز پیش معرفی شد یعنی اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی مجهز شوند و سطح پایین‌ترین نسخه‌شان هم 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. همچنین شایعه شده است که Galaxy S9 Plus با کانفیگ 6 گیگابایت رم و احتمالا تا 512 گیگابایت حافظه داخلی معرفی می‌شود. انتظار می‌رود دوربین‌های هر دو مدل تازه S9 از کیفیت و عملکرد بسیار خوبی بهره ببرند اما جزئیاتی درباره لنز آن‌ها منتشر نشده است. البته در تصاویر لو رفته قبلی شاهد بودیم که دوربین نسخه Galaxy S9 احتمالا همچنان به دوربین تکی مجهز می‌شود و فقط S9 Plus از دوربین دوگانه بهره می‌برد.

همان‌طور که می‌دانید، مهم‌ترین انتقاد کاربران و کارشناسان نسبت به طراحی Galaxy S8 و S8 Plus در مورد موقعیت حسگر اثرانگشت آن‌ها کنار لنز دوربین بود که باعث می‌شد کاربر به اشتباه لنز دوربین را لمس و کثیف کند. کمپانی سامسونگ حالا ظاهرا تصمیم گرفته است تا مشکل مذکور را رفع کند. در تصاویر لو رفته قبلی هم شاهد بودیم موقعیت حسگر اثرانگشت در هر دو مدل S9 و S9 Plus  به زیر دوربین اصلی در پنل پشتی منتقل شده بود و همچنین یک حسگر سلامتی ضربان قلب هم در کنار لنز قرار گرفته بود.

به طور کلی می‌توان پیش بینی کرد که دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus نسبت به نسل قبلی با اختلاف اندکی از نظر ظاهری معرفی شوند؛ اما عمده تفاوتشان در بهبود سیستم پردازشی داخلی و عملکرد آن‌ها باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Mmd

۱۳۹۶/۹/۲۶
???

ابراهیم

۱۳۹۶/۹/۲۶
به طور کلی ابعاد گوشی زیاد ربطی به ابعاد صفحه نداره.گوشی ای که هنوز معرفی نشده تو میخوای معرفی کنی؟ واقعا جالبه

ابراهیم

۱۳۹۶/۹/۲۶
خودت به چی میخوای سوییچ کنی؟ از k750 به k800?

Ramin

۱۳۹۶/۹/۲۶
همون اس۸ هم‌بهترین گوشی امساله.تغییرات کمه نیازی نداره گوشی رو از صفر طراحی کنه.مثلا شما در طراحی گوشی آیفون ۸ نسبت به آیفون ۷ تغییراتی میبینی؟غیر جنس بدنه چیز دیگه ای هست؟اگه هست بگو.برند های اصیل وقتی به یک زبان طراحی میرسن به سختی تغییرش میدن چون‌همه راضی هستن.اینو گفتم تا از گمراهی در بیای

میلاد

۱۳۹۶/۹/۲۶
ظاهر اس۸ مشکلی نداشت که بخواد تغییر بده فقط نواقص کوچک رو رفع کرد.و از نظر قدرت پردازنده و دوربین و حسگر ها پیشرفته تر شده .اگه این به نظرت اس۸ ه مشخصه هیچی بارت نیس