خانهاخبار
احتمال معرفی نسل بعدی Xperia XZ Premium با طراحی بدون حاشیه در سال آینده

احتمال معرفی نسل بعدی Xperia XZ Premium با طراحی بدون حاشیه در سال آینده

پس از معرفی گوشی‌های پرچم‌دار متعدد با طراحی بدون حاشیه در سال جاری حالا نوبت به کمپانی سونی رسیده است. این سازنده قصد دارد اولین گوشی بدون حاشیه‌اش را به عنوان نسل بعدی Xperia XZ Premium در سال 2018 با طراحی بدون حاشیه معرفی کند.
۱۳۹۶/۹/۱۰

همان‌طور که می‌دانید، 2017 سال ترند محبوب طراحی صفحه بدون حاشیه است و درحالی‌که اغلب سازندگان نامی گوشی‌های هوشمند تابه‌حال حداقل یک گوشی بدون حاشیه معرفی کرده‌اند، کمپانی سونی هنوز از هیچ گوشی بدون حاشیه‌ای رونمایی نکرده است.

گزارشی روز گذشته دراین‌باره منتشر شد و ادعا کرد کمپانی سونی قصد دارد نسخه جانشین Xperia XZ Premium را با طراحی بدون حاشیه معرفی کند. از طرفی پیش از این شایعه‌های متعددی مبنی بر تصمیم این سازنده برای تغییر طراحی گوشی‌های پرچم‌دار سال آینده منتشر شده بود. حالا خبر مستند تازه‌ای درباره سیاست‌های جدید سونی درزمینه طراحی گوشی‌های هوشمندش منتشر شده است که موضوع را کمی از هاله ابهام درمی‌آورد.

در همین راستا تصویر زنده‌ای در فضای وب لو رفته است که مشخصات فنی یکی از گوشی‌های هوشمند آینده سونی را با شناسه H8541 به نمایش می‌گذارد. در حال حاضر پیش بینی می‌شود این گوشی پرچم‌دار بعدی سازنده مذکور باشد و در سال 2018 معرفی شود.

image

گفته می‌شود این گوشی صفحه نمایش 5.7 اینچی 4K HDR TRILUMINOS دارد که تکنولوژی آن در حال حاضر روی گوشی Xperia XZ1 هم موجود است. یک لایه محافظ Corning Gorilla Glass 5 روی صفحه نمایش آن را می‌پوشاند و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 قدرت می‌گیرد. همچنین در این فهرست شاهد هستیم گوشی مذکور به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود.

گوشی H8541 از شبکه‌های ارتباطی Wi-Fi، بلوتوث نسخه 5.0، پرداخت موبایلی NFC، GPS+ GLONASS و پورت USB Type-C پشتیبانی می‌کند. همچنین گفته می‌شود که این پرچم‌دار گواهی IP65/68 دریافت کرده و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک هم مقاوم است.

نکته جالب توجه این مشخصات درواقع ابعاد پرچم‌دار تازه سونی است. گوشی H8541 ظاهرا قرار است کوچک‌تر و نازک‌تر از Xperia XZ Premium  در ابعاد 149 × 74 × 7.5 میلی متر ساخته شود. ابعاد گوشی Xperia XZ Premium ، پرچم‌دار امسال این سازنده، معادل 156 × 77 × 7.9 میلی‌متر است. البته تفاوت ملموسی میان ضخامت این دو گوشی در دنیای واقعی مشاهده نمی‌شود اما صفحه نمایش پرچم‌دار بعدی با حاشیه‌های باریکش قطعا بزرگ‌تر خواهد بود.

این گوشی تازه قرار است به‌صورت پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو مجهز شود. ظرفیت باتری آن معادل 3420 میلی آمپر ساعت گزارش شده است و از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 هم پشتیبانی می‌کند.

می‌توان ادعا کرد پس از انتشار شایعه‌های مختلفی که به آن‌ها اشاره کردیم، اغلب کاربران و کارشناسان بی‌صبرانه منتظر دیدن طراحی‌های تازه گوشی‌های هوشمند سونی هستند. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده شاهد انتشار خبرها و تصاویر لو رفته بیشتری دراین‌باره باشیم.

پیش‌بینی می‌شود گوشی پرچم‌دار H8541 سونی اوایل سال 2018 عرضه شود. همچنین ممکن است پرچم‌دارانی که بعد از برگزاری کنفرانس MWC 2018 رونمایی می‌شوند به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 مجهز شوند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۶/۹/۱۴
وقتی گوشی های جذاب بدون حاشیه سایر کمپانی هارو دیدم، واقعن برای دیدن پرچمدار بدپن حاشیه سونی بیشار ترغیب شدم؛ یک گوشی بدون حاشیه مستطیلی با لبه های تیز. واقعن زیبا و لاکچری میتونه باشه. امیدوارم سونی در این زمینه نهایت ذوق را ب کار ببره!

mohamad.g

۱۳۹۶/۹/۱۰
اگه از اسنپ 835 استفاده کنه و فقط طراحیشو به روز کنه کاری از پیش نمیبره. مثل اتفاقی که برای lg g6 افتاد.