خانهاخبار
مروری بر همه شایعه‌ها درباره HTC U11 Plus

مروری بر همه شایعه‌ها درباره HTC U11 Plus

کمپانی HTC قرار است 11 آبان یک گوشی جدید معرفی کند. این گوشی تازه احتمالا U11 Plus نسخه بهبودیافته U11 امسال است. شایعه‌ها حاکی از آن است که این سازنده تایوانی طراحی ظاهری و همچنین باتری این نسخه تازه را ارتقا داده است.
۱۳۹۶/۸/۶

کمپانی HTC در اوایل سال 2017 گوشی پرچم‌دار U11 را رسما معرفی کرد. این گوشی زیبا موفق شد با توجه به عملکرد بسیار خوب و طراحی ظاهری زیبایش توجه بسیاری را به خود جلب کند اما ظاهرا سازنده تایوانی آن قصد ندارد از تلاش برای تولید یک گوشی بی‌نقص دست بردارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که HTC می‌خواهد نسخه بهبودیافته‌ای این پرچم‌دار را در آینده نزدیک به نام U11 Plus معرفی کند. گفته می‌شود که این گوشی احتمالا کمی بزرگ‌تر خواهد بود و از باتری بزرگ‌تری هم بهره می‌برد.

image

این گوشی پیش‌تر با اسم رمز Ocean Master شناخته می‌شد اما حالا آن را با نام احتمالی U11 Plus می‌شناسیم. هنوز همه اطلاعات درباره طراحی ظاهری و مشخصات فنی‌اش منتشر نشده است اما انتظار می‌رود HTC روز 2 نوامبر (11 آبان) از آن پرده بردارد.

در این مطلب می‌خواهیم بر همه شایعه‌ها و گزارش‌ها درباره U11 Plus مروری اجمالی کنیم و همچنین برخی از آن‌ها را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تاریخ معرفی رسمی و قیمت نهایی

هنوز به قطع نمی‌دانیم که این گوشی قرار است چه زمانی رسما معرفی شود. از طرفی کمپانی HTC برگزاری رویدادی را در تاریخ 2 نوامبر تأیید کرده و ممکن است قصد داشته باشد همین گوشی را معرفی کند. در پوستر دعوت‌نامه این رویداد شاهد درج حرف بزرگ U در میانه آن بودیم و به همین خاطر معتقدیم احتمال معرفی یک گوشی تازه از این سری بالاست.

البته کمپانی HTC قطعا فروش U11 Plus را بلافاصله پس از معرفی رسمی آغاز نمی‌کند و همه علاقه‌مندان باید کمی منتظر بمانند. از طرفی پیش‌بینی می‌شود که این سازنده تایوانی محصول تازه‌اش را پیش از فصل خرید سال نو وارد بازار کند. ازآنجاکه سال 2017 رو به پایان است، کاربران احتمالا مدت زیادی را منتظر عرضه پرچم‌دار U11 Plus نخواهند ماند.

حساب رسمی HTC در کشور انگلیس رسما معرفی یک گوشی تازه را در تاریخ 2 نوامبر تأیید کرده است. به همین خاطر انتظار می‌رود این گوشی تازه هر مدلی که باشد، در این کشور اروپایی هم عرضه شود.

در حال حاضر خبر موثقی درباره قیمت نهایی U11 Plus در دسترس نیست اما انتظار می‌رود که حداقل به اندازه U11 اصلی قیمت‌گذاری شود. گوشی HTC U11 معادل 649 دلار وارد بازار شد و U11 Plus با توجه به مشخصات ارتقا یافته‌اش احتمالا کمی گران‌تر خواهد بود.

طراحی ظاهری و صفحه نمایش

مهم‌ترین شایعه‌ها:

  • صفحه نمایش 5.99 اینچی با نسبت تصویر 2:1
  • وضوح تصویر 1440 در 2880
  • مقاومت در برابر نفوذ آب

تابه‌حال تصاویر رندر شده متعددی از U11 Plus در فضای وب منتشر شده است. این گوشی با آن پنل شیشه‌ای و براق بسیار شبیه به U11 اصلی به نظر می‌رسد. این سطح آینه‌ای می‌تواند نور را به خوبی منعکس و احتمالا اثرانگشت را هم به خود جذب کند.

در این تصاویر رندر شده همچنین شاهد هستیم که حاشیه بالا و پایین پنل نمایش کمی باریک‌تر شده‌اند و حسگر اثرانگشت هم در نتیجه این طراحی به پنل پشتی انتقال یافته است. منبع انتشار این تصاویر مدعی شده است که HTC U11 Plus قرار است کمی بزرگ‌تر از U11 و در ابعاد 158.2 × 74.6 × 9.1 میلی‌متر ساخته ‌شود. ضخامت این گوشی ظاهرا به خاطر ارتقای باتری آن افزایش می‌یابد.

image

همچنین شایعه شده U11 Plus مجوز IP68 دریافت کرده و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک هم مقاوم است. این ویژگی هم نسبت به مجوز IP67 در U11 اصلی ارتقا یافته است و حالا U11 Plus قادر است نیم ساعت در عمق 1.5 متری دوام بیاورد.

البته اطلاعات بیشتری درباره صفحه نمایش آن منتشر شده است. بر اساس اغلب شایعه‌ها این پرچم‌دار تازه هم مانند گوشی‌های LG G6 و Galaxy S8 سامسونگ، صفحه نمایش 5.99 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2880 و نسبت نمایش 18:9 دارد. پنل نمایش در این اندازه و چنین نسبت تصویری باعث می‌شود صفحه نمایش U11 Plus عریض‌تر و بزرگ‌تر از U11 اصلی طراحی شود.

image

منبع آگاه دیگری مدعی شده است که این گوشی تازه صفحه نمایش 6 اینچی خواهد داشت اما هیچ توضیح دیگری ارائه نکرده است. منبع انتشار تصاویر رندر شده هم از صفحه نمایش 6 اینچی خبر داده است.

به نظر ما هم تصمیم اچ تی سی برای تعبیه صفحه نمایش بزرگ و مدرن با نسبت تصویر 18:9 باعث می‌شود طراحی U11 Plus چشمگیرتر از U11 اصلی به نظر برسد. البته نمای کلی این دو گوشی باز هم تا حدود زیادی مشابه خواهد بود.

دوربین و باتری

مهم‌ترین شایعه‌ها:

  • دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی و حسگر سلفی 8 مگا پیکسلی
  • باتری بزرگ با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت

دو منبع مختلف مدعی شده‌اند U11 Plus به دوربین اصلی با یک لنز 12 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز می‌شود. این منابع هیچ توضیح دیگری منتشر نکرده‌اند اما حدس می‌زنیم دوربین اصلی این نسخه تازه کاملا مشابه دوربین اصلی در U11 طراحی شود.

image

انتظار می‌رود دوربین این گوشی تازه هم عملکرد بسیار خوب به همراه ویژگی پایداری تصاویر ارائه کند و دیافراگم لنزش هم 1.7 باشد.

دو منبع مذکور همچنین می‌گویند یک حسگر سلفی 8 مگا پیکسلی در پنل جلوی U11 Plus تعبیه می‌شود. این موضوع کمی ناامیدکننده است چراکه U11 اصلی به حسگر سلفی 16 مگا پیکسلی مجهز شده بود.

درباره باتری هم اغلب شایعه‌ها بر ارتقای ظرفیت آن متفق‌القول هستند. گفته می‌شود ظرفیت باتری U11 Plus نسبت به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی ارتقا یافته و معادل 4000 میلی آمپر ساعت است.

بدین ترتیب احتمالا با تغییر چشمگیری در دوربین این نسخه تازه مواجه نخواهیم شد اما ظرفیت باتری آن مشخصا افزایش یافته است.

سیستم عامل پیش‌فرض و قدرت پردازش داخلی

مهم‌ترین شایعه‌ها:

  • پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835
  • 6 گیگابایت حافظه رم

منابع مختلف گزارش کرده‌اند که این گوشی هم از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 قدرت می‌گیرد اما احتمالات مختلفی درباره کانفیگ آن بیان شده است. گفته می‌شود U11 Plus ممکن است در دو نسخه با رم 4 و 6 گیگابایت معرفی شود. حافظه داخلی این نسخه‌ها هم احتمالا 64 و 128 گیگابایت خواهد بود. از طرفی هنوز مشخص نیست آیا کمپانی اچ تی سی هر دو نسخه را رسما معرفی می‌کند یا خیر.

هر کدام از این نسخه‌ها را در نظر بگیریم، مشخصات فنی‌اش در مقایسه با سایر پرچم‌داران موجود در بازار کاملا استاندارد به نظر می‌رسد. از طرفی گوشی U11 تنها در یک نسخه با مقدار رم 6 گیگابایت معرفی شده بود و منطقی به نظر نمی‌رسد که نسل تازه‌اش تنها در یک نسخه با رم 4 گیگابایتی وارد بازار شود.

ایوان بلاس یکی از فاش کنندگان معروف دنیای مجازی است که گزارش‌هایش در اغلب مواقع به حقیقت می‌پیوندند. او چندی پیش در حساب کاربری توییترش بسیاری از این مشخصات را برای U11 Plus تأیید کرد. به همین خاطر درباره اغلب این شایعه‌ها تا حدودی مطمئن شده‌ایم.

هنوز هیچ خبری درباره سیستم عامل پیش‌فرض این گوشی منتشر نشده است اما انتظار می‌رود اچ تی سی آن را به اندروید 8.0 اوریو و رابط کاربری اختصاصی‌اش یعنی Sense مجهز کند.

سایر ویژگی‌های HTC U11 Plus

مهم‌ترین شایعه‌ها:

  • ویژگی فشاری Edge Sense
  • Amazon Alexa

پیش‌بینی می‌شود U11 Plus از همه ویژگی‌های کلیدی U11 پشتیبانی کند. این گوشی بدین ترتیب به قابلیت Edge Sense مجهز می‌شود و کاربران قادر خواهند بود برنامه‌های مورد نظرشان را با فشردن کناره‌های فریم اجرا کنند.

گوشی U11 همچنین به‌صورت پیش‌فرض به دستیار Alexa مجهز شده است و احتمالا U11 Plus هم از آن پشتیبانی می‌کند. ممکن است جک هدفون 3.5 میلی‌متری از طراحی این نسخه تازه هم حذف ‌شود اما معتقدیم اسپیکرها و هدفونش تجربه صوتی بسیار خوبی به کاربر ارائه خواهند کرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (31 نظر)

امیررضا

۱۳۹۶/۸/۱۰
سلام مهرداد جان
خیلی زیاد در خصوص منفی و مثبت ها اهمیت قایل نشو. یه جایی شما تلاش می کنی کسی رو که خوابیده بیدار کنی یه جایی طرف خودشو زده به خواب. عمرا نمی تونی بیدارش کنی. آقا شما 4 میلیون م dislike کنی HTC One Max قبلا حسگرش پشت قاب بوده. حالا الان سامسونگ خوش رنگ و لعاب ترش کرده اونجا گذاشته نوش جون اوناییکه ساسمنگ دوست دارن و می خرن، اگر هواوی با قیمت رقابتی گذاشته پشت گوشی و می فروشه، دم اوناییکه می خرن گرم. اما این که منکر وجود چیزی که هست بشی اسمش فقط "بی منطق" بودن هست و بس.

sinakaya

۱۳۹۶/۸/۹
تا حالا چیزی در مورد نظر شخصی نشنیدی
جی اس ام چرا اون یکی رو منتشر نکردی

سعید

۱۳۹۶/۸/۹
باز میگفتی هنگ تی سی یکبار مصرف به واقعیت نزدیک بود چون من کیفیت سامسونگ رو لمس کردم که میگم حدود 3 ساله اس6 دارم هنوزم مثل روز اول کار میکنه هنوزم آپدیت میگیره و کوچکترین هنگ و لگی ندار.اصلا دلم نمیاد عوضش کنم

Hell tech

۱۳۹۶/۸/۹
گوشی های هنگ تی سی رو اصلا کسی نمیخره که بخواد همون یه بار هم مصرف بشه خخخخ چقد ساده ای تو! برو ببین چطور همون u11 داره تو انبار و ویترین خاک میخوره

Hang trash crash

۱۳۹۶/۸/۹
هنگ تی سی خودش یه بار مصرفه عمو از اون one هایی که بعد شیش ماه استفاده بدنش زنگ میزد بگیر تا این u11 ها که خم شدن و تو جیب نصف شدن