خانهاخبار
قیمت و زمان عرضه گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL فاش شد

قیمت و زمان عرضه گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL فاش شد

نزدیک به یک روز تا معرفی گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل XL 2، قیمت پرچمداران جدید گوگل و زمان عرضه آن‌ها اعلام شده است. پیکسل 2 با نمایشگر 5 اینچی و پیکسل XL 2 با نمایشگر 6 اینچی بدون حاشیه، قیمت به مراتب کم‌تری نسبت به آیفون 8 و آیفون 10 اپل دارد.
۱۳۹۶/۷/۱۱

شرکت گوگل در روز 4 اکتبر (12 مهر) از گوشی‌های پرچمدار جدید پیکسل 2 و پیکسل 2 XL رونمایی خواهد کرد. همچنین یک لپ‌تاپ با نام پیکسل‌بوک معرفی خواهد شد و هدست واقعیت‏‌مجازی ارزان‌قیمتی مبنی بر پلت‌فرم Daydream ارائه می‏‎شود.

پس از افشای رندرهای مربوط به گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL توسط ایوان بلس، نوبت به ارائه جزئیات جدید از زمان عرضه و قیمت پرچمداران 2017 گوگل رسیده است. براساس اطلاعات فاش شده، گوشی پیکسل 2 توسط شرکت HTC ساخته می‌شود و شرکت ال‌جی نیز برای تولید پیکسل 2 XL درنظر گرفته شده است.

image

هر دو مدل از گوشی‌های پرچمدار پیکسل 2017 شرکت گوگل، به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز خواهد بود؛ البته در ابتدا گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه پیکسل 2 و پیکسل 2 XL با تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 836 کوالکام وجود داشت اما در شایعات جدید، مشخص شد که این تراشه تولید نمی‌شود یا حداقل تا اوایل سال آینده، به دست سازندگان گوشی‌های هوشمند نخواهد رسید.

گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز می‎شود؛ همچنین یک سنسور 12 مگاپیکسلی نیز برای هر دو مدل درنظر گرفته شده است. برخلاف سازندگان دیگر، شرکت گوگل تصمیم گرفته است تا از عرضه گوشی‌های پرچمدار خود با دوربین دوگانه صرف‎نظر نماید. یکی از قابلیت‌های دوست‌داشتنی گوشی‌های جدید گوگل، عرضه آن‌ها با دو بلندگو است تا این محصول، یکی از معدود مدل‌های رده‌بالایی باشد که در سال 2017 با بلندگوی استریو عرضه می‎شود.

image

گوشی‌های جدید گوگل شاید از نظر مشخصات سخت‎افزاری به یک‌دیگر شبیه باشند اما طراحی آن‌ها با یک‎دیگر متفاوت است. براساس شایعات، گوشی پیکسل 2 با نمایشگر 5 اینچی Full HD با نسبت ابعاد 16 به 9 عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که مدل پیکسل 2 XL با صفحه‌نمایش 6 اینچی Quad HD + همراه شده و نسبت ابعاد نمایشگر 2 به 1 خواهد بود.

براساس اطلاعاتی که وب‌سایت Venturebeat ارائه داده است، گوشی‌های پرچمدار جدید گوگل حتی در زمان عرضه نیز با یک‌دیگر تفاوت خواهند داشت. شرکت گوگل، احتمالاً گوشی پیکسل 2 را در تاریخ 19 اکتبر (27 مهر) به بازار عرضه می‌کند؛ این در حالی است که مدل پیکسل 2 XL در 15 نوامبر (24 آبان) به فروش خواهد رسید. به عبارت دیگر، نزدیک به یک ماه بین عرضه گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 XL گوگل فاصله خواهد بود که این موضوع احتمالاً به دلیل تولید گوشی‌های جدید گوگل توسط دو سازنده مختلف است.

image

در رابطه با قیمت‌گذاری پرچمداران جدید گوگل نیز باید گفت که پیکسل 2 با وجود نمایشگر کوچک خود، چندان ارزان نیست. شرکت گوگل درنظر دارد تا مدل پایه آن‌را با 64 گیگابایت حافظه ارائه دهد که این نسخه 649 دلار قیمت خواهد داشت. مدل مجهز به 128 گیگابایت حافظه نیز 749 دلار قیمت دارد. گوشی پیکسل 2 XL که از حاشیه‎های باریک‌تری استفاده می‌کند، در دو مدل با 64 و 128 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و شرکت گوگل به ترتیب برچسب قیمتی 848 و 949 دلار را برای این گوشی انتخاب کرده است. البته باید اشاره کرد که پرچمداران جدید پیکسل 2 و پیکسل 2 XL همچنان در مقایسه با آیفون‎های جدید ارزان‌قیمت‌تر هستند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)