خانهاخبار
معرفی گوشی Maimang 6 هوآوی با 4 دوربین در 31 شهریور

معرفی گوشی Maimang 6 هوآوی با 4 دوربین در 31 شهریور

چند روز پیش یک گوشی هوآوی با چهار دوربین از TENAA مجوز دریافت کرد. امروز متوجه شدیم که گوشی مذکور Maimang 6 نام دارد و هوآوی قرار است آن را 31 شهریور رسما معرفی کند.
۱۳۹۶/۶/۲۳

امسال را باید سال ورود گوشی‌های هوشمند با دوربین دوگانه بدانیم. این ترند به یکی از محبوب‌ترین گرایش‌های سال 2017 تبدیل شده است و حالا اغلب سازندگان در تلاش هستند تا گوشی‌های تازه‌شان را با توجه به آن طراحی کنند. اما همچنان که به انتهای سال 2017 نزدیک می‌شویم، شاهد ظهور ترند مشابه دیگری هستیم. ظاهرا قرار است تب دوربین با دو لنز متفاوت به حسگر سلفی گوشی‌ها هم سرایت کند. همین چند روز پیش بود که یک گوشی هوآوی با چنین مشخصاتی روی پایگاه TENAA، رگولاتوری چین مشاهده شد. البته نام تجاری‌اش هنوز مشخص نشده بود و وب‌سایت مذکور آن را با شناسه RNE-Al00 معرفی کرد. امروز متوجه شدیم که این گوشی تازه قرار است Maimang 6 نام‌گذاری شود.

image

گوشی مذکور پیش از این هم در شایعه‌ها و گزارش‌های متعددی لو رفته بود و برخی معتقد بودند که این اطلاعات مربوط به Mate 10 است اما حالا می‌دانیم Maimang 6 تازه‌ترین نسخه از خانواده Maimang این سازنده نام‌آشنای چینی است و ظاهرا قرار است عرضه آن تنها به همین کشور محدود شود. گوشی‌های این خانواده معمولا تحت عنوان G وارد بازار سایر کشورها می‌شوند، مثلا گوشی Maimang 5 سال گذشته به نام Huawei G9 Plus خارج از چین به عرضه رسید. به همین خاطر منطقی به نظر می‌رسد که Maimang 6 هم با نام تجاری G10 در سایر کشورها به‌جز چین معرفی شود. از طرفی این نام‌گذاری با سایر گوشی‌های 2017 هوآوی از جمله P10 و Mate 10 هم در یک راستا قرار می‌گیرد.

image

هوآوی پوستر تیزر این گوشی را شب گذشته رسما منتشر کرد. این پوستر علاوه بر تصویری محو از Maimang 6 به تاریخ معرفی رسمی آن در 22 سپتامبر (31 شهریور) اشاره می‌کند. در این تصویر تنها شاهد خطوط محوی از گوشی مذکور هستیم اما به‌خوبی می‌توان پیش‎بینی کرد Maimang 6 هم مانند اغلب پرچم‌داران شکیل امسال از نسبت نمایش 18:9 بهره می‌برد. Maimang 6 احتمالا اولین گوشی هواوی با چنین نسبت نمایشی خواهد بود؛ البته Mate 10 هم قرار است ماه آینده پس از آن و در 16تاریخ اکتبر (23 مهر) با همین نسبت نمایش معرفی شود.

گوشی Maimang 6 قرار است به صفحه‌نمایش 5.9 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 2160، ماژول دوربین اصلی با لنز دوگانه 16 و 2 مگا پیکسلی و همچنین حسگر سلفی دوگانه با دو لنز 13 و 2 مگا پیکسلی مجهز شود. انتظار می‌رود این گوشی از یک پردازنده 8 هسته‌ای که هنوز مدلش را به قطع نمی‌دانیم، قدرت بگیرد. گوشی مذکور احتمالا  4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که با کارت حافظه جانبی microSD ارتقا می‌یابد. ظرفیت باتری Maimang 6 احتمالا 3240 میلی‌آمپر خواهد بود هنوز اطلاعاتی درباره نسخه سیستم‌عامل پیش‌فرض آن در دسترس نیست.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Omid

۱۳۹۶/۶/۲۹
تو که ندیدیش پس حررررررف اضافی ممنوع

Axel98111

۱۳۹۶/۶/۲۳
آره یه زمانی گوشی دو سیم کارته تازه اومده بود چینیها اومدن گوشی ۵ سیم کارت زدن به هیچ دردی ام نخورد.اینم دقیقا عین اون.

Alireza.M

۱۳۹۶/۶/۲۳
عالی بنظر میرسه ولی تا معرفی نشه هیچ چیزی معلوم نیست