خانهاخبار
گوشی Mi 5X شیائومی 14 شهریور به بازارهای بیشتری راه می‌یابد

گوشی Mi 5X شیائومی 14 شهریور به بازارهای بیشتری راه می‌یابد

شیائومی چندی پیش گوشی Mi 5X را در کشور چین معرفی کرد. این گوشی به نظر اغلب کارشناسان یک میان رده است اما شیائومی قصد دارد با تاکید بر دوربین آن با لنز دوگانه، بر اهمیت این ویژگی تاکید کند. این گوشی احتمالا 7 سپتامبر هم در هند معرفی می‌شود.
۱۳۹۶/۶/۸

شیائومی روز گذشته تیزر تبلیغاتی تازه‌ای را در حساب‌رسمی توییترش منتشر و تأیید کرد که پرچم‌دار جدیدش را قرار است 5 سپتامبر (14 شهریور) رسما در هند معرفی کند. رویداد معرفی این گوشی در دهلی‌نو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل برای شرکت در آن، فرم‌های مخصوصی را پر و ارسال کنند. کاربران علاقه‌مند تا ساعت 22 روز 31 اوت (9 شهریور) به‌وقت هند فرصت دارند تمایل خود را برای شرکت در این رویداد اعلام کنند و شیائومی هم ایمیل تأیید حضور کاربران برگزیده را تا نیمه‌شب 2 سپتامبر (11 شهریور) به‌وقت هند، ارسال می‌کند. نکته جالب‌توجه دیگر این است که رویداد معرفی گوشی تازه شیائومی، جهانی است و به زبان انگلیسی اجرا می‌شود. انتظار می‌رود که عرضه این گوشی هم به‌صورت جهانی انجام شود. شیائومی همچنین اعلام کرده که این رویداد قرار است به‌صورت زنده پخش شود و احتمالا اغلب وب‌سایت‌های فعال در زمینه تکنولوژی آن را پوشش می‌دهند.

image

درباره مدل گوشی مذکور، حدس‌هایی زده شده است. شیائومی چندی پیش گوشی Mi 5X را رسما در چین معرفی کرد و رویداد پیش رو هم احتمالا درباره همین گوشی برگزار می‌شود. Mi 5X در تاریخ 26 ژوئیه رسما در چین رونمایی شد. این گوشی ازنظر ما یک میان رده به شمار می‌آید هرچند که تبلیغات کمپانی شیائومی چیز دیگری می‌گوید. شیائومی وجود دوربین اصلی با لنز دوگانه را نقطه قوت آن می‌داند و دائما از این ویژگی در تبلیغات Xiaomi Mi 5X استفاده می‌کند. این گوشی به ماژول دوربین اصلی با دو لنز 12 مگا پیکسلی مجهز شده و دیافراگم‌ آن‌ها 2.2 و 2.6 گزارش شده است. هر دو لنز از ویژگی PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز) برخوردارند و دو فلش LED آن‌ها را همراهی می‌کنند. بدنه یکپارچه گوشی Mi 5X کاملا فلزی است و به حسگر اثرانگشت در پنل پشت مجهز شده. همه دکمه‌های فیزیکی گوشی مذکور در کناره سمت راست قرار گرفته‌اند و چند دکمه راهنما هم در قسمت پایین پنل جلو آن دیده می‌شود. نسخه چینی Mi 5X با 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت 195 دلار در این کشور عرضه شد. حدس می‌زنیم که قیمت نهایی عرضه این گوشی در هند کمی گران‌تر از این مبلغ باشد.

image

گوشی Xiaomi Mi 5X صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080)، 4 گیگابایت رم و 32 / 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 625 با CPU 8 هسته‌ای 64 بیتی و باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 3080 میلی‌آمپر مجهز شده است و سیستم‌عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 و همچنین رابط کاربری MIUI 9 روی آن نصب شده است. این گوشی همچنین به درگاه هیبریدی سیم‌کارت مجهز شده و حسگر دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی در پنل جلو آن تعبیه شده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)