خانهاخبار
حذف آگاهانه و عمدی قابلیت 3D Touch از مولتی‌ تسکینگ iOS 11

حذف آگاهانه و عمدی قابلیت 3D Touch از مولتی‌ تسکینگ iOS 11

کمپانی اپل قابلیت لمس سه‌بعدی را از بخش مولتی تسکینگ iOS 11 حذف کرد. طبق گزارش‌های منتشرشده، اپل به‌منظور هدف خاصی این قابلیت را از iOS 11 حذف کرده است. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۴/۱۲

همان‌طور که میدانید لمس سه‌بعدی (3D Touch) یکی از قابلیت‌های جذابی بود که با استفاده از آن دسترسی به App Switcher و مولتی تسکینگ در iOS 10 و نسخه‌های بالاتر از این سیستم‌عامل به‌راحتی امکان‌پذیر می‌شد اما گویا اپل این قابلیت را آگاهانه و بنا به دلایل نامشخصی در جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اختصاصی خود حذف کرده است. پیش از این در نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل iOS با لمس سمت چپ صفحه‌نمایش، App Switcher ظاهرشده و امکان سوئیچ بین اپلیکیشن ها فراهم می‌شد اما این قابلیت در یازدهمین نسخه از سیستم‌عامل iOS وجود نخواهد داشت.

image

برایان آیرس (Bryan Irace) یکی توسعه‌دهندگان نامی اپل، حذف قابلیت لمس سه‌بعدی در مولتی تسکینگ iOS 11 را این‌چنین تشریح می‌کند:

توجه داشته باشید که قابلیت سوئیچ بین اپلیکیشن های در حال اجرا توسط لمس سه‌بعدی (3D Touch) در iOS 11 به‌صورت کاملاً آگاهانه از سوی اپل حذف‌شده و قطعاً دلیل آن مشکلات فنی و یا وجود باگ در این بخش از سیستم‌عامل نبوده و اپل برای اهداف خاصی این قابلیت را از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS حذف کرده است.


image

همچنین برایان اشاره کرد که این قابلیت به صورت کامل از iOS حذف‌شده و هرگز به این نسخه از سیستم‌عامل اپل بر نخواهد گشت. هنوز علت اصلی حذف این قابلیت در مولتی تسکینگ iOS 11 مشخص نیست اما به‌ احتمال زیاد این موضوع ارتباط تنگاتنگی با نمایشگر آیفون 8 خواهد داشت. طبق آخرین شایعات و گزارش‌های منتشرشده از آیفون 8، این پرچم‌دار به نسل جدید نمایشگرهای OLED اپل مجهز شده و احتمالاً از یک صفحه‌نمایش یکپارچه و بدون حاشیه بهره خواهد برد. حذف قابلیت 3D Touch از مولتی‌ تسکینگ iOS 11 می‌تواند راه‌های جذاب‌تری را برای دسترسی به App Switcher در آیفون‌های جدید پیشنهاد دهد. نظر شما در مورد حذف این قابلیت از iOS 11 چیست؟ آیا اپل به دنبال راهی جدید برای سوئیچ بین برنامه‌های در حال اجرا در آیفون 8 است؟ نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

Nasi

۱۳۹۶/۷/۱۰
من به این ویژگی عادت کرده بودم و به نظرم جذاب بود. حیف که حذف شد.

Morteza

۱۳۹۶/۶/۳۱
انصافا اگه اين قابليت حذف شهه ديگه هيچى واى خداااا كاشكى زودتر فهميده بودم اپديت نميكردم

Zahra

۱۳۹۶/۶/۲۹
من عادت کرده بودم به این قابلیت. چقدر بده که حذف شده ?

saeid Zarei

۱۳۹۶/۴/۱۳
بسورت بتا و آزمایشی بله.همین الان هم بر روی دیوایس خودم نصبه

Soheil

۱۳۹۶/۴/۱۲
من كه كلاً همون 2 بار دكمه هومو فشار ميدم