خانهاخبار
پتنت جدید گوگل خبر از یک گوشی با بدنه پشتی حساس به لمس می‌دهد

پتنت جدید گوگل خبر از یک گوشی با بدنه پشتی حساس به لمس می‌دهد

پتنتی که گوگل یک سال پیش ثبت کرده و اخیرا منتشر شده نشان دهنده آن است که گوگل ممکن است در فکر این باشد که پیکسل‌ها را در آینده به بدنه پشتی حساس به لمس مجهز کند.
۱۳۹۶/۴/۶
image

اخیرا پتنتی از گوگل منتشر شده که نشان می‌دهد مدل‌های آینده‌ی پیکسل ممکن است به بدنه پشتی حساس به لمس مجهز شوند و یا شاید گوگل لایسنس این پتنت را در اختیار سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قرار دهد. در توضیح این پتنت آمده است که «داشتن بدنه حساس به لمسِ پیشرفته مزیت‌هایی دارد و می‌تواند عملکردهای مختلف اضافی در اختیار کاربر قرار دهد». این بدنه حساس به لمس قادر به انجام طیف وسیعی از عملکردها در اپلیکیشن‌های مختلف است.

برای مثال اگر اپلیکیشن پخش موسیقی باز باشد، به کمک تاچ‌پد پشت بدنه می‌توانید صدای موسیقی را کنترل کنید. اگر در حال مرور وب باشد، به کمک تاچ‌پد پشتی می‌توانید بدون اینکه نیاز باشد با انگشتتان صفحه نمایش اصلی گوشی را لمس کنید، در صفحه زوم کرده یا آن را به پایین و بالا اسکرول کنید یا در اپلیکیشن گالری می‌توانید با کمک این تاچ‌پد بین تصاویر بگردید.

علاوه بر قابلیت‌های این‌ چنینی، بخشی از این تاچ‌پد می‌تواند برای اجرای ژست‌های عملکردی اختصاص پیدا کند تا کاربر با مثلا کشیدن یک دایره در آن قسمت اپلیکیشن خاصی را باز کند یا قابلیت خاصی از گوشی را مورد استفاده قرار دهد. کاربر می‌تواند انتخاب کند که ژست‌های مشخص شده هر کدام چه کاری انجام دهند. برای مثال کاربر می‌تواند تنظیم کند که با کشیدن حرف C، دوربین بالا بیاید یا کشیدن دایره‌ای که ذکر شد، وای‌فای خاموش یا روشن شود. پیکسل پیش از این قابلیت مشابهی داشت که از طریق حسگر اثر انگشت جا گرفته در قاب پشتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد: با کشیدن انگشت بر روی حسگر می‌توانید نوار اعلانات گوشی را کنترل کنید.

image

گوگل حدود یک سال پیش درخواست ثبت این پتنت را داده بوده، اما اخیرا این پتنت منتشر شده است. البته مانند سایر پتنت‌هایی که روزانه ثبت می‌شوند، ممکن است این پتنت هیچ‌گاه به مرحله تولید نرسد، اما این احتمال نیز وجود دارد که گوگل در نسل‌های بعدی پیکسل از آن استفاده کند یا حتی حق استفاده از آن را به شرکتی دیگر واگذار کند.

به نظر شما چنین قابلیتی برای یک گوشی هوشمند چقدر می‌تواند جذاب و مفید باشد؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

علی

۱۳۹۶/۴/۷
جالبه بودنش با بودنش میشه دکمهای صدارو حذف کرد که گاهی خراب میشن،اما یادمه تو ایفون 4اسم یه چیزی مثه این داشتم مثلا باضربه به پشت گوشی میشد صدا کم زیاد کنم اهنگ پلی کنم استپ کنم اهنگارو عوض کنم بدونه این که صفه گوشی روشن باشه با پشت گوشی اینکارا میکردم فکنم کسای که ایفون 4اس داشتن یادشونه?

صمد

۱۳۹۶/۴/۷
بابا شماها عجب نوابغی هستین مطلب رو نخونده نظر میدین؟!! مگه داریم؟؟! نوشته بدنه پشتی حساس به لمس! شما تا به حال همچین چیزی تو گوشی ها دیدین؟! اونایی که میگن u11 واقعا باید مدال هوش برتر جهان رو به آنها اهدا کنند! آخه عزیزان u11 اصلا بدنه پشتی حساس به لمس که نداره هیچ حتی همون کناره هاش هم به لمس واکنشی نشون نمیده فقط به فشار واکنش میده یعنی اصلا این دو تا موضوع هیچ ارتباطی به هم ندارن دوستان قبل از اظهار نظر بد نیست یه نگاهی به متن بندازین تا به این صورت درفشانی نکنید!

keyhan

۱۳۹۶/۴/۶
لازم ندونستین اسمی از اچ تی سی یو11 بیارین؟ البته نیازیم نیست چون هرکی میخونه یو11 میاد تو ذهنش

مانی

۱۳۹۶/۴/۶
پتنت لمسی پشت گوشی که خیلی وقته سامسونگ ثبت کرده یه سرچ کنید متوجه میشید

مهمان

۱۳۹۶/۴/۶
بازم کپی از اچ تی سی