خانهاخبار
لپ‌تاپ سرفیس می‌توانست پورت USB-C داشته باشد

لپ‌تاپ سرفیس می‌توانست پورت USB-C داشته باشد

پورت USB-C از جمله مواردی است که می‌توانست در لپ‌تاپ سرفیس مورد استفاده قرار بگیرد. اما مایکروسافت به دلایلی نامعلوم تصمیم گرفت که از این نوع پورت در محصول جدید خود استفاده نکند.
۱۳۹۶/۲/۱۴

همان‌طور که پیش‌تر خواندید، کمپانی مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده سرفیس، بانام «لپ‌تاپ سرفیس» رونمایی کرد. اما از نکات قابل‌توجه این دستگاه، این است که از هیچ پورت USB-C در آن استفاده‌نشده و مایکروسافت تصمیم گرفته است که از پورت mini Display استفاده کند.

اما پیش از نهایی کردن طرح لپ‌تاپ سرفیس، پرو تایپ‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده بود که برخی از این پروتایپ‌ها با کد رمز Lynx، به استفاده از دو عدد پورت USB-C در محصول جدید اشاره دارد. جالب است بدانید که مایکروسافت به صورتی تصادفی یکی از این پروتایپ‌ها را در ویدئوی تبلیغاتی لپ‌تاپ‌های سرفیس به نمایش گذاشته است.

image

خبرنگار وب‌سایت the verge در طی مراسم مایکروسافت، از طراحان این کمپانی، دلایل حذف پورت USB-C را جویا شده بود و آن‌ها پاسخ داده بودند که تکامل ناقص این نوع پورت، مشکلات قدرتی و کابلی و آماده نبودن بازار ازجمله دلایل حذف پورت USB-C از لپ‌تاپ سرفیس به شما می‌روند. به عقیده مایکروسافت، جامعه هدف محصول جدید که دانش‌آموزان و دانشجویان خواهند بود، تمایلی بیشتری به استفاده از پورت‌های mini Display و انواع سنتی USB دارند.

البته به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها اهالی ردموند از USB-C در محصولات خود استفاده کنند. زیرا ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، پیش‌ازاین اعلام کرده بود که آن‌ها به سرفیس وفادار خواهند ماند و ترجیح می‌دهند که از کانکتورهای سرفیس پرو 3 و 4 در سایر محصولات نیز استفاده کنند. نظر شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نیما

۱۳۹۶/۲/۱۴
من فکر میکنم مایکروسافت تا حد زیادی از موفقیت این محصول مطمین بوده، قرار ندادن تایپ c هم شاید به خاطر تشنه نگه داشتن علاقه مندا و همچنین دلیلی برای بازاریابی نسل بعد سرفیس لپتاپ باشه.