خانهاخبار
معرفی اپلیکیشن‌های لرزه‌نگار

معرفی اپلیکیشن‌های لرزه‌نگار

قرار گرفتن کشورمان در مناطق زلزله‌خیز جهان باعث می‌شود تا گاه‌به‌گاه شاهد لرزش‌های ضعیف و شدید در کشورمان باشیم. در چنین مواقعی برای پیشگیری از خطرات احتمالی بهتر است اطلاعات دقیقی در مورد زلزله‌های رخ داده داشته باشیم.
۱۳۹۶/۱/۱۶
image
ایران در یکی از مناطق زلزله‌خیز جهان قرار گرفته و هر چند وقت خبرهایی از وقوع زلزله در گوشه و کنار کشورمان به گوش می‌رسد؛ لرزش‌هایی که گاه با پس‌لرزه همراه است و خسارت زیادی بر جای می‌گذارد و گاهی چند تکان کوچک دارد و آسیبی به مردم و خانه‌هایشان وارد نمی‌کند. گاهی اوقات زلزله‌ها در محل زندگی ما و یا نزدیکی‌مان رخ می‌دهد خطر آن نقاط همجوار را تهدید می‌کند. در چنین مواقعی بهتر است اطلاعاتی در مورد زلزله داشته باشیم تا در صورت وقوع سردرگم و دستپاچه نشویم و آماده مقابله با این خطر طبیعی باشیم.

در این نوشته به سراغ اپلیکیشن‌های لرزه‌نگار رفته‌ایم تا آنها را به شما معرفی کنیم.

زلزله‌نگار

این اپلیکیشن اطلاعات جامعی در  مورد زمان دیقیق و مکان زلزله با نام شهر و استان، بزرگی و عمق زلزله به کاربر می‌دهد. همچنین فاصله منظقه زلزله زده تا شهرهای اطراف را مشخص می‌کند و منطقه زلزله‌زده را با دو حالت نمایش شهری و ماهواره‌ای نشان می‌دهد. امکان فعال کردن هشدار در هنگام وقوع زلزله و ارسال اطلاعات برای کاربر از دیگر امکانات زلزله‌نگار است. در زلزله‌نگار اخبار و اطلاعات و همچنین روش‌هایی برای کمک به زلزله‌زدگان نیز گزارش می‌شود.

image

image
image

زلزله نگار ایران

این اپلیکیشن در هر لحظه آخرین زلزله‌های رخ داده در کشور و نواحی مجاور را گزارش می‌کند و اطلاعات و جزئیات مربوط به آنها را آشکار می‌کند. اطلاعات این اپلیکیشن از مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران جمع‌آوری می‌شود.

image

image
image

لرزه نگار

نرم‌افزار لرزه‌نگار نیز همچون دیگر اپلیکیشن‌ها اطلاعات و جزئیات زمین لرزه‌ها را به صورت کامل نمایش می‌دهد و آرشیوی از اطلاعات زلزله‌های کشور از سال 1386 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن نه تنها هر زمین‌لرزه را روی نقشه نشان می‌دهد بلکه آخرین زمین‌لرزه‌ها را نیز به صورت یکجا روی نقشه نمایش می‌دهد.

image

image
image

زلزله نگار برای iOS

یکی از اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی زلزله برای iOS، زلزله‌نگار است که همچون نمونه‌های اندرویدی اطلاعات دقیق از زمان و مکان وقوع زلزله همراه با جزئیات آن را به کاربران نمایش می‌دهد. این اپ نقشه لرزه‌خیزی ایران را نمایش می‌دهد و امکان مشاهده  زلزله‌های اخیر نیز روی نقشه فراهم است.

image

image
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)