خانهاخبار
هوش مصنوعی آمازون سن شما را از روی عکس حدس می‌زند

هوش مصنوعی آمازون سن شما را از روی عکس حدس می‌زند

آمازون یک ابزار هوش مصنوعی ارائه کرده است که سن شما را از روی عکستان حدس می‌زند. ابزار Amazon، برخلاف ابزار تشخیص سن مایکروسافت، سن دقیق شما را مشخص نمی‌کند، بلکه محدوده سنی‌تان را تعیین می‌کند.
۱۳۹۵/۱۱/۲۵

آخرین ابزار هوش مصنوعی آمازون بخشی از نرم‌افزار تشخیص تصویر است که یاد می‌گیرد سن انسان را حدس بزند. این قابلیت از پلتفرم Rekognition آمازون قدرت گرفته که بخشی از ابزارهای توسعه سرویس محاسبات ابری AWS این شرکت است. برای استفاده از ابزار تشخیص سن باید یک حساب کاربری پایه AWS داشته باشید و اطلاعات کارت اعتباری خود را در آن وارد کنید؛ البته این سرویس هزینه‌ای ندارد.
آمازون حرکت هوشمندانه‌ای انجام داده است و با استفاده از این ابزار سن دقیق شما را مشخص نمی‌کند، بلکه محدوده سنی شما را حدس می‌زند. این ابزار همچنین احتمال لبخند زدن یا عینک داشتن فرد را بررسی می‌کند. مایکروسافت در سال 2015 با ابزار هوش مصنوعی خود چنین امکانی را فراهم کرده بود، اما حدس‌های بسیار بد این ابزار در بعضی موارد ضعف‌های اساسی این نوع الگوریتم‌های تشخیص تصویر را آشکار کرد. بااین‌حال، این ابزارها برای کاربران بیشتر جنبه تفریحی دارند و اگر تمایل دارید با هوش مصنوعی شوخی کنید، الگوریتم‌های تشخیص سن هر دو شرکت راه خوبی برای این کار هستند.

image

برای آزمایش، به ابزارهای تشخیص سن هر دو کمپانی عکسی بدون ریش از مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، داده شد. ابزار تشخیص سن آمازون سن نادلا را بین 48 تا 68 سال تخمین زد و ابزار مایکروسافت سن او را 67 سال برآورد کرد. نادلا اکنون 49 ساله است. تست دیگری که با عکس جف بزوس، موسس آمازون، انجام شد نتایج تقریبا مشابهی داشت.
هدف در اینجا فریب دادن نرم‌افزار نیست، چراکه قرار نیست این ابزارها همیشه 100 درصد درست حدس بزنند و ابزار مایکروسافت نیز صرفا جنبه تفریحی دارد. از سوی دیگر آمازون پلتفرم Rekognition را به توسعه‌دهندگانی ارائه می‌دهد که به اجرای قابلیت تشخیص اشیا و دیگر ویژگی‌های مشابه در سرویس‌ها و محصولاتشان علاقه‌مندند.
Jeff Barr آمازون قابلیت تشخیص محدوده سنی را راهی برای بهبود اپلیکیشن‌های امنیتی عمومی، جمع‌آوری اطلاعات جمعیتی یا گردآوری مجموعه‌ای از عکس‌ها در یک محدوده زمانی می‌داند. برای چنین اهدافی، ابزار آمازون احتمالا به‌اندازه کافی خوب است. حتی اگر این ابزار دقت چندانی نداشته باشد، به لطف روش‌های یادگیری، که با استفاده از میلیاردها عکس عمومی او را آموزش می‌دهند، هر روز دقیق‌تر خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)