خانهاخبار
آیا اپل در فکر ساخت یک درگاه جدید است؟

آیا اپل در فکر ساخت یک درگاه جدید است؟

چندی پیش، نام درگاه جدیدی بر سر زبان‌ها افتاد. نام این کانکتور، UAC است. آیا باز اپل می‌خواهد سیاست‌های خود را برا تولیدکنندگان لوازم جانبی تحمیل کند؟
۱۳۹۵/۱۱/۲۲

اپل روی پورت‌های جدید به نام UAC ( که مختصر‌شده Ultra Accessory Connector است) کار می‌کند. این کانکتور به ظاهر جدید که توسط 9to5Mac به بیرون درز کرد، 8 سوزن دارد و اندازه آن 2.05mm در 4.85mm است. پورتی که از لاتنینگ و USB-Cهای موجود در بازار کوچک‌تر و باریک‌تر است.

با توجه به مشخصات این کانکتور در برنامه مخصوص آیفون، این وسیله برای استفاده در کابل‌های هدفون طراحی شده‌است. البته، تولیدکنندگان لوازم جانبی می‌توانند مبدل‌هایی برای تبدیل USB-A، لایتنینگ و جک هدفون 3.5mm به UAC بسازند و از آن برای انجام فعالیت‌های مانند شارژکردن یا گوش‌دادن آهنگ استفاده کنند.

image

چنین درگاهی حتی می‌تواند در هدفون‌های بیتس نیز استفاده شود و فضای خالی بیشتری را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد. در حال حاضر، بیتس از میکرو USB برای شارژکردن استفاده می‌کند.

برطبق منابع معتبر، UAC در واقع همان درگاهی است که پیش از این در دوربین‌های دیجیتال و لوازم جانبی دیگر استفاده می‌شده‌ است.

اپل می‌گوید: این پورت بنا به درخواست دارندگان لایسنس آن به برنامه آیفون اضافه شده‌است و ما تولیدکنندگان لوازم جانبی را به استفاده از این درگاه مجبور نکرده‌ایم. 

منابع دیگر، مانند The Verge، می‌گویند: اپل برنامه‌ای برای استفاده از این پورت در هیچ‌یک‌ از دستگاه‌هایش را ندارد و صرفا این درگاه واسطه‌ای برای کابل‌های هدفون است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

erfaniphone

۱۳۹۵/۱۱/۲۲
خداكنه تغيير نده درگاهاشو همونا خوبن اون جديدا زشتن