خانهاخبار
هارددیسک 16 ترابایتی Seagate‌ در راه است

هارددیسک 16 ترابایتی Seagate‌ در راه است

احتمالا همه کاربران تاکنون حداقل یکبار نام کمپانی Seagate را شنیده‌اند. این برند تا پایان سال 2018 قصد دارد یک هارد دیسک 16 ترابایتی روانه بازار کند تا خیال گیمرها را از هرگونه کمبود حافظه راحت کند. البته این موضوع برای آن دسته از افرادی که به فیلم‌برداری 4K علاقه دارند هم خبر خوبی است.
۱۳۹۵/۱۱/۱۱

مهم نیست چقدر فضای هارد دیسک در اختیار دارید، باز هم به نظر می‌رسد برای همه برنامه‌ها از قبیل فیلم‌های آیتونز و عکس‌ها فضای کافی در اختیار ندارید. در این صورت سیگیت با یک هارد 16 ترابایتی پاسخگوی کمبود فضای ذخیره‌سازی شماست. این کمپانی برنامه‌اش را طی یک کنفرانس تلفنی مطرح کرد؛ سیگیت بدین ترتیب قصد دارد سایز هارد دیسک‌های مکانیکی SATA 3.5 اینچی رایجش را تا سال 2018 به شدت افزایش دهد.

image

این بدان معنی است که دیسک 16 ترابایتی فضای کافی برای ذخیره‌سازی فیلم‌های 4K را که ضبط کرده‌اید قبل از اتمام سال آینده برایتان فراهم می‌کند. جالب است بدانید بزرگ‌ترین هارد دیسکی که سیگیت تا کنون ساخته بیشتر از 10 ترابایت نیست و هم‌اکنون نسخه 12 ترابایتی آن در حال آزمایش است. اگرچه حالا بسیاری از لپ تاپ‌ها دارای دیسک‌های سخت (SSDها) با ظرفیت‌های پایین هستند، استیو لاکزو رییس هیات مدیره شرکت سیگیت معتقد است هنوز هم تقاضای بی‌شماری برای هارد دیسک‌های چرخشی وجود دارد؛ بخصوص برای کاربرانی که روز به روز خواهان فضای ذخیره سازی بیشتری برای کامپیوترهایشان هستند.

image

هنوز درباره قیمت نهایی این هارد 16 ترابایتی صحبتی نشده اما از همین حالا می‌توان قیمت نجومی آن را تخمین زد! البته اخیرا قیمت انواع فضاهای ذخیره‌سازی روند رو به کاهشی را تجربه کرده و اگر توان خرید مدل 16 ترابایتی را ندارید، نسخه 12 یا 14 ترابایتی هم تولید خواهد شد. در حالی که سال گذشته میزان فروش سیگیت 10 درصد کاهش یافت، لاکزو ادعا می‌کند کمپانی پتانسیل رشد در فروش تعداد دیسک‌های کمتر با ظرفیت بالاتر را دارد. او می‌گوید: >>احتمالا بازار هاردهای ظرفیت بالا رشد کند زیرا شاهد رشد و توسعه برنامه‌هایی که احتیاج به ظرفیت بالاتر دارند، هستیم<<.

نظر شما درباره این هارد چیست؟ آیا واقعا کامپیوترهای شخصی به 16 ترابایت حافظه احتیاج دارند؟ شما از چه میزان فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما دوران دیسک‌های چرخشی به پایان رسیده یا هنوز هم طرفدار دارند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۷/۴/۲۹
سیگیت میتونه برای هارد اکسترنال بکاپ پلاس پرتابل ظرفیت بالای ده ترابایت ایجاد کنه.هم اکنون حجیم ترین هارد اکسترنال بکاپ پلاس پرتابل 5 ترابایت حجمشه که برای آرشیو ویدیو و عکس و نگهداری فایلهای کامپیوتری ایجاد شده مقدار کمیه.