خانهاخبار
معرفی ایسوس Tinker Board رقیب قدرتمند رزبری‌پای

معرفی ایسوس Tinker Board رقیب قدرتمند رزبری‌پای

در چند سال اخیر بوردهای الکترونیکی و پردازشی خانگی همچون رزبری پای نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کردند اما حالا ایسوس از یک بورد جدید و قدرتمند با قیمتی بسیار مناسب رونمایی کرده است که می‌تواند آینده پروژه‌های شخصی را متحول کند.
۱۳۹۵/۱۱/۱۱

افراد خلاق زیادی در دنیای کامپیوتر و الکترونیک وجود دارند که دوست دارند با کمترین هزینه پروژه‌هایی شخصی را بسازند و بعدا در صورت مهیا شدن شرایط آن را به تولید انبوه برسانند. این افراد تا به امروز می‌توانستند از بوردهای الکترونیکی و رپدازشی خانگی همچون رزبری استفاده کنند اما حالا شرکت تایوانی ایسوس از بوردی جدید با نام Tinker Board رونمایی کرده است که علاوه بر قیمت بسیار مناسب، قدرت پردازشی بالاتری دارد.

image

در Tinker Board شاهد چیپ پردازشی کمپانی راک چیپ با چهار هسته پردازشی از نوع Cortex-A17 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستیم. این چیپ قادر است تا ویدیوهایی با کیفیت 4k را به راحتی پخش کند. همچنین این بورد الکترونیکی از خروجی صدای 24 بیتی پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌توان به سادگی یک سیستم مدیا سنتر خانگی ساخت.

مقدار حافظه رم استفاده شده در تینکر بورد دقیقا دو برابر رزبری پای یعنی 2 گیگابایت از نوع LPDDR3 است و می‌تواند سرعت بیشتری در پردازش را نسبت به رزبری پای به ارمغان بیاورد. همچنین تینکر بورد دارای درگاه شبکه اینترنت، ارتباط بلوتوث نسخه 4.0 به همراه EDR، و وای فای است.

image

بورد الکترونیکی و پردازشی ایسوس تینکر بورد یک محصول کامل است که دارای چهار درگاه USB 2.0، جک 3.5 میلیمتری صدا و درگاه HDMI و دارای پین های استاندارد SDIO بر روی بورد است که می‌تواند ارتباط با قطعات اضافه را ایجاد کند.

image

بورد الکترونیکی و پردازشی خانگی جدید ایسوس، تینکر بورد قرار است با قیمت بسیار مناسب 46 یورو وارد بازار شود. گفتنی است که ایسوس تینکر بورد نیز همچون رزبری پای، نسخه‌ای از توزیع دبیان لینکوس را اجرا می‌کند و از پخش کننده KODI برای محتوای رسانه ای پشتیبانی می کند اما فعلا نمی‌توان به حمایت توسعه دهندگان از محصول جدید ایسوس یقین داشت چرا که تجربه بیشتر رزبری پای باعث شده تا حرف اول و آخر را بزند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

وحید

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
حافظه داخلی رو ننوشتین!