خانهاخبار
سرمایه‌گذاری 128 میلیون دلاری Samsung SDI برای افزایش امنیت باتری

سرمایه‌گذاری 128 میلیون دلاری Samsung SDI برای افزایش امنیت باتری

زیربخش Samsung SDI که در زمینه باتری فعالیت دارد، با سرمایه‌گذاری 128 میلیون‌ دلاری‌اش می‌خواهد جلوی رخ دادن دوباره فاجعه نوت 7 را بگیرد.
۱۳۹۵/۱۱/۸
image

فاجعه انفجار نوت 7 تاثیر بزرگی بر بخش موبایل شرکت سامسونگ داشت و این شرکت پس از کشف علت اصلی انفجارهای نوت 7 تصمیم گرفته راه تکرار بر خطر ببندد و امنیت باتری‌های گوشی‌هایش را با بالاترین درجه اطمینان تضمین کند. Samsung SDI، بخش فرعی شرکت سامسونگ که در زمینه باتری و مخازن انرژی فعالیت دارد، اعلام کرده که تدابیری اندیشیده است تا دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

بر اساس جدیدترین گزارش، Samsung SDI حدود 128 میلیون دلار در زمینه گسترش زیرساخت‌ برای بهبود امنیت باتری سرمایه‌گذاری کرده است. پیش از این شرکت سامسونگ یک اتاق وضعیت اضطراری در کارخانه خود در Cheonan مستقر ساخته بود و پس از آغاز فرآیند بازخوانی نوت 7 تیمی شامل 100 نفر از بخش‌های توسعه، تولید و تکنولوژی و در نهایت کیفیت و تایید را تشکیل داد تا به بررسی موضوع امنیت باتری‌ها بپردازند.

بررسی‌های امنیتی از مرحله توسعه باتری‌ها آغاز می‌شود؛ یعنی جایی که طراحی‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از تغییر وضعیت الکترولیت‌ها انجام می‌شود. در مرحله تولید نیز بررسی به کمک اشعه ایکس صحت سلامت باتری‌ها را تایید می‌کند تا امکان نقص باتری‌ها به یک در یک میلیون کاهش پیدا کند. عددی که پیش از این با روش‌های نمونه‌گیری معمول دسترسی به آن ممکن نبود. با این وجود مرحله نمونه‌برداری نیز به قوت خود باقی است و در این مرحله تعداد نمونه‌هایی که مورد آزمایش قرار می‌گیرند هزار برابر شده تا بدین ترتیب میلیون‌ها باتری آزمایش شوند. اگر می‌خواهید دقیقا ببینید در 8 مرحله جدید آزمایش‌های سامسونگ چه می‌گذرد، این مطلب را از دست ندهید.

به نظر می‌رسد این راهکارها نتیجه مثبتی داشته باشند تا سامسونگ بتواند اعتبار از دست رفته‌اش در ماجرای نوت 7 را دوباره به دست آورد. ضمن اینکه بر اساس گمانه‌زنی‌های سامسونگ، احتمالا بخش Samsung SDI با افزایش سفارش تولید باتری رو به رو می‌شود. از طرفی به احتمال فراوان پرچم‌دار بعدی سامسونگ، Galaxy S8، از باتری‌های تولید شده خود شرکت سامسونگ استفاده می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

رضا

۱۳۹۵/۱۱/۱۱
با پولش می شه اچ تی سی یا شیائومی یا هر دوشو باهم خرید.البته سامسونگ هیچ وقت اینکادو نمی کنه چون اگه می خواست به جا هارمن از اینا می گرفت

cadillac

۱۳۹۵/۱۱/۹
اقیانوس note 7 تولید کرد .
قطره آب هم htc 10 .

سینا

۱۳۹۵/۱۱/۹
کادیلاک برو واسه دوستات قصه تعریف کن اچ تی سی کل شرکتش ۱ میلیارد هم نمی ارزه سامسونگ شرکت هارمن رو به قیمت ۸ میلیارد دلار خرید.مقایسه سامسونگ با شرکت کوچک تایوانی مثل مقایسه اقیانوسه با یک قطره آب

cadillac

۱۳۹۵/۱۱/۹
htc سە برابر این پولو صرف تولید U ultra با بدنه سافایر کرده ، چیزی که مهندسان اپل و سامسونگ سالهاست خوابشو می بینن .

mahdi

۱۳۹۵/۱۱/۸
فقط میتوان گفت پس از هر شکست پیروزیه بزرگی در راه است...