خانهاخبار
در سال میلادی گذشته حدود 90 میلیارد اپلیکیشن دانلود شده است

در سال میلادی گذشته حدود 90 میلیارد اپلیکیشن دانلود شده است

طبق گزارش‌های موسسه معتبر App Annie، در سال میلادی گذشته، سال 2016 میلادی، حدود 90 میلیارد اپلیکیشن اندروید و iOS دانلود شده است.
۱۳۹۵/۱۱/۳

همانطور که می‌دانید استفاده از تلفن‌های هوشمند به صورت چشمگیری در حال رایج شدن است و بیشتر امور روزانه و کاری را می‌توان با این دستگاه‌های هوشمند انجام داد اما یکی از مهمترین خصوصیات این دستگاه‌ها، وجود تعداد زیادی اپلیکیشن‌ است که برای امور مختلف می‌توان آن‌ها را دانلود، نصب و استفاده کرد.

موسسه تحقیقاتی و معتبر App Annie طبق روال هر ساله، گزارشی از تعداد اپلیکیشن‌های دانلود شده برای سیستم عامل اندروید و iOS را منتشر کرده است که در گزارش امسال شاهد 15 درصد رشد در دانلود اپلیکشین نسبت به سال 2015 میلادی و رسیدن به مرز 90 میلیارد اپلیکیشن دانلود شده هستیم.

image

در گزارش App Annie اعلام شده است که درآمد حاصل از فروش نرم افزار در فروشگاه‌های اندروید و iOS در حدود 127 میلیارد دلار است که 30 درصد از آن سهم توسعه دهندگان این اپلیشیکن‌ها است و مبلغ 89 میلیون دلاربرای تبلیغات داخل نرم افزارها و سهم فروشگاه‌های شخص ثالث است.

بازی‌های موبالی نیز در سال 2016 توانستند دوباره درآمد بالایی را به خود اختصاص دهند. طبق گزارشات منتشر شده، بازی‌های موبایلی در بخش سیستم عامل iOS توانسته‌اند 75 درصد از درآمد اپلیکشین‌ها را در سال 2016 و 90 درصد از درآمد اپلیکیشن‌ها را در سیستم عامل اندروید تصاحب کنند که مبلغ بسیار بالایی به شمار می‌رود. اگر بخواهیم نگاهی به درامد رکوردار بخش بازی در سال 2016 داشته باشیم، پوکمون گو توانست 950 میلیون دلار در سال 2016 درآمد داشته باشد.

طبق گزارش این موسسه، 5 بازی که بیشترین درآمد را در سال 2016 میلادی به خود اختصاص دادند، عبارتند از پوکمون گو، کلش اف کلنز، مانستر استریک،Game of War: Fire Age، Go و کلش رویال که توانستند در سال میلادی گذشته، به دلیل موفقیت و تب بالای عاشقان گیم‌های موبایلی، میلیون‌ها دلار پول به جیب بزنند.

جالب است بدانید که نتایج به دست آمده از مطالعات جدید نشان می‎دهد که در کشورهای در حال توسعه مانند هند، مکزیک، اندونزی و برزیل، سرعت رشد بسیار این حوزه بسیار بالا است و توسعه دهندگان بیشتر و رقابت بیشتری در حوره اپلیکیشن وجود دارد. همچنین گفتنی است که یوتوب از شرکت گوگل نیز به عنوان پادشاه سرگرمی در سال 2016 میلادی همچنان در آمریکا و انگلستان با بیشترین تعداد کاربر پیشتاز میدان است و توانسته است در کشور چین نیز از پلتفرم iQiyi سبقت بگیردو محبوبترین پلتفورم در زمینه اشتراک گذاری ویدئو باشد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)