خانهاخبار
بازگشت سونی موبایل به سوددهی

بازگشت سونی موبایل به سوددهی

اگرچه فروش گوشی‌های اکسپریا کمتر از گذشته شده است، از ضرردهی فاصله گرفته و سوددهی را برای سونی به ارمغان آورده است.
۱۳۹۵/۸/۱۲
image

سونی درآمد سه ماهه سوم 2016 را اعلام کرد. بخش موبایل سونی، که مسئولیت گوشی‌های سری اکسپریا را به عهده دارد، سود کمی را به خود اختصاص داده، در حالی که فروشش نسبت به گذشته کمتر شده است.

در طول سه ماهه سوم، سونی 3.5 میلیون گوشی اکسپریا به فروش رسانده که نسبت به سه ماهه قبل (3.1 میلیون) پیشرفت اندکی داشته است. اما این آمار نسبت به سه ماهه مشابه 2015، که سونی 6.7 میلیون گوشی اکسپریا فروخته، کاهش یافته است. در بخش درآمدی، سونی نسبت به سه ماهه گذشته 2015 کاهش 39 درصدی داشته است. این شرکت دلیل کاهش درآمد را تمرکز بیشتر روی مدل‌های گران‌قیمت‌تر دانسته است.

اگرچه هم درآمد و هم تعداد گوشی‌های فروخته شده کاهش یافته، سونی در این بخش متضرر نشده است. با وجود اینکه 35 میلیون دلار اصلا رقم قابل توجهی در سود نیست، نسبت به مدت مشابه سال گذشته (ضرر 196 میلیون دلاری) پیشرفت خوبی به شمار می‌رود. سونی در بیانیه رسمی خود بازگشت به سوددهی را به دلیل تمرکز روی گوشی‌هایی می‌داند که برای این شرکت سوددهی بیشتری به همراه دارند.

image

با این آمار و ارقام سونی پیش‌بینی سال مالی خود را تغییر داده است. سال مالی سونی به مارس 2017 ختم می‌شود و این شرکت پیش‌تر فروش 19 میلیون اکسپریا را پیش‌بینی کرده بود و حالا فروش 17 میلیون دستگاه گوشی اکسپریا را هدف قرار داده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (43 نظر)

mohammad_faraasat

۱۳۹۵/۸/۲۶
به شخصه برام برند قابل احترامی هستش و دوستش دارم از اولین گوشی همراهی که داشتم S700 سونی اریکسون تا به الان که Z5 Premium رو گرفتم واقعا برای مشتری هاش ارزش قائله Sony . امیدوارم به فروش بالاتری دست پیدا کنه چون به مشتری بها میده این برند ژاپنی .

مصطفی

۱۳۹۵/۸/۱۷
خوشحالم که این بدند با کیفیت ژاپنی داره به سود دهی میرسه ، انصافا توی 2016 خیلی با کیفیت کار کرد ، هرچی گوشی داد عالی بودن . بنظرم اگه روی قیمت گذاریش بیشتر فکر کنه ، سهم بیشتری از بازار رو میتونه بدست بیاره . این بحث قیمت گذاری دقیقا برای htc هم صادق هست . دیگه گذشت دوران یکه تازی که هر قیمتی دلت خواست رو گوشی بزاری ، درسته بحث کیفیت ساخت هم هست ، اما شرکت های چینی با این حاشیه سود پایین گوشی هاشون ، گوشی های مثل سونی و اچ تی سی رو دارن به قهقرا میبرن

سیامک ابراهیمی اقدم

۱۳۹۵/۸/۱۷
اره جونه خودت برای اولین بار حرف yh رو قبول میکنم

سیامک ابراهیمی اقدم

۱۳۹۵/۸/۱۷
نصف حرفتو قبول دارم
فقط یکم جابجایی صورت بگیره حق بهه حق دار میرسه
اپل= حقوق رژیم صیهیونیسم
سام سونگ=برترین
اچ تی سی = آشغال

علی

۱۳۹۵/۸/۱۷
تا وقتی که سونی اینطوری پیش بره اصلا ممکن نیست جایگاهش بهتر بشه هر سه ماه یه بار یدونه گوشی بیرون میده وهر یک سالم یک پرچمدار با این وضعیت سونی اصلا پیشرفت نمیکنه فقط جیب خودشو با این کار میتونه پر کنه