خانهاخبار
مشخصات و تصاویر دو گوشی ناشناخته شیائومی

مشخصات و تصاویر دو گوشی ناشناخته شیائومی

شیائومی هم دیگر یکی از معروف‌ترین برندهای دنیا شده است و سعی می‌کند روز به روز گوشی‌های جدیدتری تولید کند. گجت‌های این کمپانی اکنون در دسته‌بندی‌های متنوع با نام‌های مختلف عرضه می‌شوند که دوتا از آن‌ها در TENAA خودنمایی کرده‌‌اند.
۱۳۹۵/۸/۹

سال‌ها پیش چند برند مشخص در حال تولید گوشی بودند و حفظ کردن نام آن‌ها چندان کار مشکلی نبود. امروزه نه تنها نام گوشی‌ها بلکه نام برخی کمپانی‌ها نیز به گوشمان نخورده است! شیائومی اخیرا سری‌های متعددی از محصولاتش معرفی کرده که حتی پر و پا قرص‌ترین طرفداران را نیز سردرگم می‌کند. البته قطعا در این زمینه هیچ برندی نمی‌تواند با سامسونگ و سری‌های عجیب و غریب اسمارت‌فون‌هایش رقابت کند. اخیرا دو گوشی ناشناس متعلق به شیائومی حاشیه‌ساز شده‌اند که در ادامه جزئیات آن‌ها را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image
image

 

 گوشی‌هایی که قصد تولید در چین یا ورود به این کشور را دارند باید ابتدا مجوز TENAA را دریافت کنند. این وب‌سایت محصولاتی را که بررسی می‌کند در وب‌سایتش قرار می‌دهد و تکنولوژی‌‌دوستان از این طریق مشخصات گوشی‌ها را پیش از معرفی رسمی به دست می‌آورند. امروز سه گجت از شیائومی در تنا قرار گرفته‌اند که دوتا از آن‌ها شباهت بسیار زیادی به هم دارند، پس احتمالا با دو گوشی جدید طرفیم!

ابتدا با گجتی شروع می‌کنیم که با کد 2016090 مشخص شده است. در اولین نگاه شباهت آن با سری Redmi را متوجه می‌شویم و حدس ما این است که ردمی4 موعود باشد. جالب این‌که دیروز هم تصویری از ردمی4 افشا شده بود که پنل پشتی آن ابدا شباهتی به این نسخه ندارد، پس شاید یکی از شایعات اشتباه است! گوشی دیروزی نمایشگری با کیفیت فول‌اچ‌دی داشت، اما این دستگاه نمایشگر 5 اینچی با کیفیت اچ‌دی دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی باتری غول‌پیکر 4000 میلی‌آمپرساعتی است که انرژی لازم برای پردازنده 8 هسته‌ای دستگاه را تا دو یا سه روز تامین می‌کند. شایان ذکر است که نام پردازنده همچنان افشا نشده، اما احتمالا از محصولات مدیاتک یا سری 600 اسنپدراگون است.

image
image

 

بر خلاف مشخصات سخت‌افزاری و طراحی کلی دستگاه، محل قرارگیری دکمه‌ها در دو گوشی دیروزی و امروزی شبیه به هم است. این موضوع می‌تواند به شایعه وجود دو نسخه قوی و ضعیف از ردمی4 قدرت ببخشد. احتمالا یکی از آن‌ها حرف S یا کلمه Pro را در کنار نام اصلی‌اش یدک می‌کشد. اختلاف دیگر آن‌ها این است که نسخه اول به دوربینی با فلاش دوگانه ال‌ای‌دی و 3 گیگابایت رم مجهز شده، در حالی که این گوشی به 2 گیگابایت رم بسنده کرده است. طبق مشخصاتی که تنا به ما داده ابعاد دستگاه 141.3 در 69.6 در 8.9 میلی‌متر است که در مجموع وزن 153 گرم را به دستگاه تحمیل می‌کند. این گوشی، نامش هرچه باشد، در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی روانه بازار می‌شود.

image
image

 

گوشی اول که احتمالا ردمی4 است اندکی ما را سردرگم کرد اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، زیرا گوشی دوم از اولی هم عجیب و غریب‌تر است! همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید در پنل جلویی مشکی گوشی اثری از لوگوی Mi نیست، در حالی که قاب پشتی هم شباهتی به زبان طراحی شیائومی ندارد؛ لنزی بسیار کوچک در گوشه بالای دستگاه قرار گرفته که خط آنتن درست از میان آن عبور می‌کند. اگرچه شباهت‌هایی میان این گوشی و ردمی3 وجود دارد، همچنان سردرگمی ما پابرجاست.

image
image


 

از توضیحات اضافه که بگذریم به مشخصات گوشی می‌رسیم. این دستگاه نمایشگر 5 اینچی از نوع ال‌سی‌دی و کیفیت 720پی دارد. ابعاد آن نیز 139.9 در 70.4 در 8.5 میلی‌متر اعلام شده است که برای گوشی 5 اینچی معقول به نظر می‌رسد. قلب تپنده دستگاه همچنان ناشناخته است اما این را می‌دانیم که چهار هسته دارد و در کنار فضای رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی قابل ارتقای 16 گیگابایتی از عهده نیازهای روزانه کاربر برمی‌آید. نظر شما درباره این گوشی‌ها چیست؟ آیا نکته عجیب دیگری به چشم شما می‌خورد که ما آن‌ را ندیده باشیم؟ نظر شما درباره گجت‌های شیائومی چیست؟ آیا در صورت ورود قانونی و ارائه خدمات پس از فروش این برند به کشور، حاضر به خرید گوشی‌هایش هستید؟

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

يه بنده خدا

۱۳۹۵/۸/۹
چقدر گوشي ميدي