خانهاخبار
مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید مدل بدون Touch Bar نیز دارد

مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید مدل بدون Touch Bar نیز دارد

اگرچه تاچ بار را می‌توان مهم‌ترین ویژگی مک‌بوک‌های جدید دانست، اپل برای کاهش قیمت این محصول و همچنین جایگزینی مک‌بوک ایر، یک مدل بدون تاچ بار از مک‌بوک پرو 13 اینچی نیز معرفی کرد.
۱۳۹۵/۸/۶

در مراسمی که اپل برای معرفی نسل جدید مک‌بوک پرو برگزار کرد یک ویژگی بیش از بقیه چشمگیر و قابل توجه بود و آن چیزی نبود جز Touch Bar. تاچ بار در هر دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو به کار رفته است. اما اپل یک مدل جداگانه از مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی نیز معرفی کرد که از تاچ بار برخوردار نیست و همان ردیف دکمه‌های فانکشن همیشگی در بالای کیبورد خودنمایی می‌کند. 

image

بدین ترتیب در این مراسم شاهد معرفی یک مدل ۱۵ اینچی و یک مدل ۱۳ اینچی با تاچ بار و یک مدل ۱۳ اینچی بدون تاچ بار بودیم. مدل ۱۳ اینچی بدون تاچ بار با مدل دیگر آن که مجهز به تاچ بار است تفاوت دیگری ندارد: همان سخت‌افزار و همان ویژگی‌ها در آن نیز وجود دارند. تنها تفاوت آن قیمت کمتر است؛ درواقع مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی بدون تاچ بار ارزان‌ترین مک‌بوک پرو اپل است.

در مراسم اپل تلویحا اشاره کرد که مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی بدون تاچ بار را جایگزین مک‌بوک ایر کرده و دیگر خبری از مدل جدید مک‌بوک ایر نخواهد بود. اما همچنان مدل ۲۰۱۵ مک‌بوک ایر در فروشگاه‌های این شرکت به‌فروش می‌رسد.

image

استفاده از پردازنده‌های Core i5 و Core i7، پردازنده گرافیکی Intel، ترک‌پد فورس تاچ و حافظه‌های پرسرعتی که سرعت انتقال اطلاعات در آن تا ۳ گیگابایت در ثانیه می‌رسد از جمله ویژگی‌های مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی است. همچنین حافظه رم آن در حالت پیش‌فرض ۸ گیگابایت است، اما می‌توانید مدل ۱۶ گیگابایتی آن را نیز سفارش دهید. مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید از امروز در فروشگاه آنلاین اپل قابل سفارش است و قیمت آن از ۱۵۰۰ دلار شروع می‌شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)