خانهاخبار
پرچمداران جدید Tecno رونمایی شدند: فانتوم 6 و 6 پلاس

پرچمداران جدید Tecno رونمایی شدند: فانتوم 6 و 6 پلاس

بازار گوشی‌های هوشمند ایران به‌زودی شاهد ورود محصولاتی جدید از چین خواهد بود. پرچمداران Phantom 6 و Phantom 6 Plus از تکنو رسما معرفی شدند و تا حدود ۱ ماه دیگر وارد بازار می‌شوند. جی‌اس‌ام در مراسم معرفی این دو گوشی حضور داشت که در ادامه گزارش کامل آن را مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۵/۷/۴

هتل مجلل آرمانی در شهر دوبی امشب، چهارم مهر ماه، شاهد مراسم معرفی گوشی‌های جدید تکنو بود؛ برندی که علی‌رغم سابقه نه‌چندان زیاد خود در طی ۱۰ سال فعالیت توانسته جایگاه خوبی در قاره آفریقا به دست آورد و حالا به بازار‌های بیشتری چشم دوخته است. 

image

فانتوم ۶ و فانتوم ۶ پلاس گوشی‌های جدید تکنو هستند که مراسم رسمی معرفی آنها در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی در شهر دوبی انجام شد. مراسم با صحبت‌های آقای Arif، قائم مقام هولدینگ Transsion، آغاز شد. پس از صحبت‌های ابتدایی درمورد فعالیت‌های هولدینگ و برنامه‌های انجام‌شده، مدیرعامل تکنو، آقای Stephen Ha، روی صحنه حاضر شد و درباره استراتژی‌های شرکت نکاتی بیان کرد.

image

پس از آن نوبت به معرفی محصول رسید و مدیر محصول پروژه فانتوم ۶، آقای Olivier Mas، برای معرفی آن در برابر حضار قرار گرفت. فانتوم ۶ چهارمین محصول از سری محصولات فانتوم شرکت تکنو است. ۲۲۵ مهندس ارشد حدود ۴۲۸ روز با همکاری ۴۵ شریک بین المللی روی فانتوم ۶ کار کرده‌اند؛ پرچمداری ۵.۵ اینچی با صفحه نمایش فول اچ‌دی که با دوربین دوگانه آمده تا رقیبی جدی در بازار گوشی‌های هوشمند باشد. ضخامت فانتوم ۶ تنها ۶.۱۵ میلیمتر است و بدنه یکپارچه فلزی آن از آلومینیوم ۶۰۰۰ ساخته شده. صفحه نمایش گوشی نیز با شیشه گوریلا گلس ۳ پوشانده شده است. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت گوشی قرار گرفته‌اند و دوربینی دوگانه تشکیل داده‌اند. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی آن را سونی تامین کرده و دیافراگم لنز قرارگرفته روی آن برابر با f/2.0 است. دوربینی با سنسور ۸ مگاپیکسی نیز در جلو گوشی و بالای صفحه نمایش انجام وظیفه می‌کند. همچنین پردازنده هشت هسته‌ای ۲ گیگاهرتزی آن از نوع Helio و ساخته مدیاتک است و ۳ گیگابایت رم در کنارش قرار گرفته. این گوشی زیبا در بازار امارات ۹۰۰ درهم قیمت دارد و در ماه نوامبر همزمان در خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی وارد بازار می‌شود.

پس از معرفی فانتوم ۶ آقای Wang، مدیر ارشد مدیاتک، روی صحنه حاضر شد و درباره همکاری تکنو و مدیاتک اطلاعاتی به حضار ارائه کرد. همچنین درباره ویژگی‌های پردازنده جدید مدیاتک یعنی Helio X20 نیز صحبت شد و طبق آماری که اعلام شد هم‌اکنون ۱.۵ میلیارد دستگاه در جهان از پردازنده‌های مدیاتک بهره می‌برند. 

image

ادامه مراسم نیز به معرفی فانتوم ۶ پلاس اختصاص داشت: برادر بزرگتر فانتوم ۶ که با صفحه نمایش ۶ اینچی فول اچ‌دی عرضه می‌شود و به سنسور اثر انگشت نیز مجهز است. این گوشی نیز از بدنه فلزی یکپارچه ساخته شده و به‌جای دوربین دوگانه، دوربین تکی ۲۱ مگاپیکسلی در پشت آن قرار گرفته است. سنسور ۲۱ مگاپیکسلی دوربین فانتوم ۶ پلاس را نیز سونی تامین کرده و لنز دوربین آن با شیشه سفایر پوشانده شده است. پردازنده ۱۲ هسته‌ای ۲ گیگاهرتزی، ۴ گیگابایت رم، باتری ۴۰۵۰ میلی آمپری و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی از دیگر مشخصات فانتوم ۶ پلاس هستند. ضمن اینکه هر دو گوشی فانتوم ۶ و ۶ پلاس به درگاه USB-C مجهزند و از سنسور تشخیص عنبیه چشم نیز بهره می‌برند. 

تکنو برای هر دو گوشی جدید خود لوازم جانبی متنوعی نیز تدارک دیده است. هدفون، کابل شارژ و محافظ صفحه نمایش از جمله این لوازم جانبی هستند که همزمان با ورود فانتوم‌ها به بازار در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. 

image

بخش پایانی مراسم نیز با صحبت‌های مدیر سونی در چین درخصوص همکاری تکنو و سونی همراه بود و سرانجام پس از گذشت نزدیک به دو ساعت مراسم به پایان رسید. همانطور که اشاره شد، فانتوم ۶ با قیمت ۹۰۰ درهم و فانتوم ۶ پلاس با قیمت ۱۱۰۰ درهم از ماه نوامبر وارد بازار می‌شود. 

image
image

در ادامه تصاویر اختصاصی جی‌اس‌ام از فانتوم ۶ و ۶ پلاس را از نمای نزدیک مشاهده می‌کنید.

Author: Mehrdad Rajabi - For CES 2017 Credentials

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

ali

۱۳۹۶/۶/۱۰
خدایی گوشی خوبی است من گوشی باز هستم و سختگیر بر حسب اتفاق و شانسی این گوشی را خریدم و الان به اندورئید 7/1/1 ارتقا پیدا کرده از هر نظر راضی هستم نسبت به پولی پرداخت کردم ارزش بالاتری دارد یک بار هنگ نکرده باطری و حافظه خوب سوزنی بودن خشاب و آنتن دهی هر 2 سیم عالی درشت بودن و خوانا بودن sms ها تایپ c شارژ و سرعت بالای شارژ شده هر 2 دروبین عالی

M Arian

۱۳۹۶/۶/۱
سلام خدمت دوستان
چند وقتیه این گوشی رو خریدم
مزایا:
۱- هم گوشی و هم کیفش بسیار زیبا و شکیل هست
۲- کیفیت صفحه lcd با فناوری ltps
(فناوری ltps بر خلاف ips از فناوری پیچیده تر ساخته میشه و مانند ips قاتل باطری نیست)
کیفیت و روشنایی صفحه بسیار خوب
۳- سرعت و عملکرد سخت افزار هم بسیار خوب
۴- احتمالا اندروید ۷ براش میاد
۵- سنسور اثر انگشتش واقعا عالیه و پرسرعته
۶- استقامت باطریش هم بسیار خوبه که تو استفاده های معمولی دو تا سه روز رو جواب میده
معایب :
۱- نداشتن سنسور قطب نما و nfc
۲- گرم شدن بدنه دستگاه در هنگام استفاده سنگین
۳- کیفیت دوربین پشت 21 MP به شدت ضعیف وهمراه با نویز زیاد در هنگام زوم کردن
۴- وزن نسبتا زیاد
از نمایندگی ها بخرید تا یک ماه حق تعویض دارید بر خلاف دیجی کالا که ۷ روز حق تعویض میده
و البته با ۱۸ ماه گارانتی یاس جهان
اگه از کیفیت دوربینش چشم پوشی کنید در اکثر موارد از میت ۷ هواوی بهتره . خودم قبلا میت ۷ مدل ۳۲ گیگش رو داشتم

Peyman

۱۳۹۶/۳/۲۵
سلام خدمت همه دوستان یک ماهه من این گوشی رو دارم خوبی این گوشی فقط یه باطری قوی داره دوربینش تو شب افتضاحه ان اف سی نداره قطب نما نداره صدای باندش رو صدای پایین خرخر میکنه نخرید گول قیمت پایینش رو نخورید من امروز دارم میرم این گوشی رو پس بدم a5 2017 سامسونگ بگیرم

ارج

۱۳۹۶/۲/۲۳
گوشی بسیار خوبی هست 10 هسته ای با صفحه بزرگ و زیبا و عملکرد عالی فقط دونقص در اون وجود داره که احتمالا برای خیلی ها اهمیتی نداره . یکی از نواقص اون نداشتن سنسور قطب نما است و عیب دوم اون نداشتن nfc است
بجاش مزیتهای زیادی داره مثل :
1- باطری 4005
2- دوربین 20 مگاپیکسل اصلی و 8 جلو
3-حافظه داخلی 64 گیگ
4- رم 4 گیگ
5-...12

محمد امین

۱۳۹۶/۱/۲۶
سلام دوستان من چند وقتی بود دنبال گوشی بودم اس4 داشتم ک ضربه بدی خورد هوآوی نوا پلاس رو مد نظر داشتم و در حال گشت تو بازار بودم که این گوشی رو دیدم اینو بدونید از هر نظر عالیع هم دوربین هم کیفیت صفحه کلا ایرادی توش نمیبینید اگرم باشه خیلی جزیی مثلا یکم وزنش زیاده ک اونم به خاطر باطری قویش هست تو خریدش شگ نکنید