خانهاخبار
تمام آن چیزی که از آیفون‌های جدید می‌دانیم

تمام آن چیزی که از آیفون‌های جدید می‌دانیم

چند سالی است که پس از معرفی گلکسی نوت در تابستان، باید منتظر آیفون‌های جدید باشیم. اکنون نوبتی هم باشد نوبت آیفون ۷ است تا با آن آشنا شویم و ببینیم در یک سال گذشته اپل چه تلاشی برای بهتر کردن آیفون‌های خودش انجام داده. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی بیندازیم بر آنچه تا کنون از آیفون‌های بعدی می‌دانیم.
۱۳۹۵/۶/۱۵

درست هفته پیش بود که اپل دعوت نامه‌های مراسم ۱۷ شهریور خود را منتشر کرد. مراسم که انتظار داریم در آن آیفون‌های جدید معرفی شوند، بالاخره به اخبار و شایعات راجع به جدیدترین گوشی‌های اپل پایان خواهدداد؛ گوشی‌هایی که احتمالا آیفون ۷ و ۷ پلاس نام خواهند داشت.

آیفون ۷ و ۷ پلاس در زمانی وارد بازار می‌شوند که آمار کلی خرید گوشی هوشمند سیر تقریبا نزولی داشته. از طرف دیگر بازار کنونی بیش از پیش به دنبال گوشی‌های پرچمدار ارزان قیمت مثل وان پلاس ۳ است. با همه این اوصاف اگر هنوز هم برای آیفون‌های جدید هیجان زده و منتظر هستید، در این پست قصد داریم تمام آن چیزی که از آيفون‌های جدید لو رفته را برایتان تعریف کنیم. هرچه باشد یک مزیت تمام این شایعات این است که انتظارات ما از محصولات آتی شرکت‌هایی همچون اپل به سطح معقولی می‌رسد و در مراسم معرفی پرچمداران جدید ناامید نمی‌شویم.

همان طراحی قدیمی، اما بهتر

image

اپل معمولا یک چرخه دوساله برای تغییر طراحی آیفون‌ها دنبال می‌کرد اما کوپرتینویی‌ها دیگر از این چرخه خارج شده‌اند. به جای یک طراحی کاملا جدید، اپل ترجیح داده با تغییرات کوچک و مختلف، آیفون ۷ را بهتر از آیفون ۶اس نمایش بدهد. این تغییرات شامل بردن خطوط آنتن به لبه‌های بالا و پایین گوشی می‌شود تا به این ترتیب بخش پشتی گوشی ساده‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. اما جدا از این، شاید بزرگترین تغییر در طراحی آیفون‌های جدید، حذف پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون باشد. به جای پورت هدفون نیز یک ردیف خروجی مشابه خروجی بلندگوی گوشی قرار گرفته، اما متاسفانه هنوز مطمئن نیستیم این بخش مربوط به بلندگو‌ی دوم می‌شود یا صرفا برای توازن در طراحی قرار گرفته است. محل قرارگیری دوربین در آیفون ۷ نیز بزرگتر از آیفون‌های قبلی است که احتمالا به دلیل بزرگ‌تر بودن سنسور این دوربین است. محل قرارگیری دوربین آیفون ۷ پلاس هم بزرگتر‌ از آیفون ۷ است و دلیل آن حضور دو دوربین در این بخش است. دوربین آیفون ۷ و همینطور هر دو دوربین آیفون ۷ پلاس نیز رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی خواهند داشت.

image

در سمت دیگر داستان، شاید بزرگترین پیشرفت در طراحی آیفون‌ها، ضد آب شدن آنها باشد. آنطور که شایعات خبر داده‌اند، آیفون ۷ و ۷ پلاس هردو استاندارد IPX7 دارند و به این ترتیب می‌توان آن‌ها را در عمق یک متری آب، به مدت ۳۰ دقیقه نگه داشت. از آنجایی که سالانه تعداد زیادی آیفون با افتادن در آب از کار می‌افتند، احتمالا این ویژگی هواداران آیفون را بسیار خوشحال خواهدکرد.

دوربین بوکه دار!

image

آیفون‌ها از ابتدا، همواره یکی از بهترین دوربین‌ها بین تلفن‌های هوشمند را داشته‌اند. بنابراین عجیب نیست این بار هم اپل دوربین بسیار خوبی برای آیفون ۷ ها تدارک دیده باشد. در سالهای اخیر دوربین آیفون بارها توسط پرچمداران ال‌جی و سامسونگ به چالش کشیده شده و اپل برای پیشی گرفتن از رقبا باید ویژگی جدیدی را رو کند. مخصوصا سال گذشته که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس۷ در شرایط نوری مختلف، مخصوصا در شب توانست آیفون ۶اس را شکست دهد.

در آیفون ۷ و ۷ پلاس، اپل ترجیح داده از همان رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل استفاده کند. اما این‌بار با سنسور بزرگتر 1.3u اینچی و همینطور لنزی با گشادگی دیافراگم F/1.9 سعی دارد عکاسی آیفون را در شب بهبود بخشد. همچنین این میزان از گشادگی دیافراگم به دوربین اجازه می‌دهد بوکه‌های بیشتری ثبت کند. پوستری هم که اپل برای مراسم چهارشنبه شب منتشر کرده، به خوبی این حقیقت را آشکار می‌کند که چنین بوکه‌هایی اکنون با دوربین آیفون قابل شکار است. یک بهبود دیگر در بخش دوربین آیفون ۷، وجود لرزشگیر اپتیکال در هر دو مدل آیفون است.

image

البته احتمال اینکه این بوکه‌هایی که در پوستر اپل می‌بینیم فقط با آیفون ۷ پلاس قابل شکار کردن باشد نیز بیشتر است. هنوز دقیقا مشخص نیست دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی چه کارهایی از دستش بر می‌آید. با سابقه‌ای که از دوربین‌های دوگانه در تلفن‌های اندرویدی دیده‌ایم، احتمالا ترکیب دو دوربین باعث می‌شود عکس‌ها شارپ‌تر و همینطور در نور کم بهتر باشند. از ویژگی‌های جانبی هم می‌توان به فوکوس دوباره پس از گرفتن عکس اشاره کرد. در نهایت برای فهمیدن تمام جذابیت‌های دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس باید تا مراسم چهارشنبه شب صبر کنیم. 

رنگ بندی جدید

از آنجایی که از نظر طراحی آیفون های جدید حرفی برای گفتن نخواهند داشت، اپل ترجیح داده با اضافه کردن یک رنگ جدید، دل بسیاری از هواداران را به دست آورد. رنگ جدید آیفون احتمالا Space Black نام دارد و پیش از این مشابه آن را در مک پرو دیده بودیم. بعد از ایراداتی که آیفون ۵ مشکی در سال ۲۰۱۲ داشت، اپل دیگر هرگز آیفون مشکی تولید نکرد اما رنگ Space Black گویا این رنگ جذاب را دوباره به آيفون‌ها خواهد آورد و قطعا بسیاری به سراغ آن خواهند رفت.

image

آداپتر‌ها

عدم وجود پورت هدفون در آیفون‌های بعدی یک شایعه را قوت بخشیده است. احتمالا اپل برای حل این مشکل همراه با تمام آیفون‌ها یک آداپتر تبدیل لایتنینگ به ۳.۵ میلیمتری به صورت رایگان به خریداران خواهد داد تا به این ترتیب هدفون‌هایی که هم اکنون دارید، با آیفون سازگار باشد. سرنوشت آداپترهای کوچک مثل این آداپتر را هم که می‌دانید؟ گم شدن!

image

هدفون‌های وایرلس

همانطور که می‌دانید هم اکنون با خرید هر آیفون، در بسته بندی یک Earpods  وجود دارد. اما با توجه به حذف پورت ۳.۵ میلی‌متری، به نظر می‌رسد اپل ترجیح داده تا ایرپادز های وایرلس در بسته بندی آیفون قرار دهد و از قرار معلوم، اسم آن نیز به Airpods تغییر پیدا خواهدکرد.

دکمه هوم لمسی

احتمال دیگری که درباره آیفون‌های جدید منتشر شده، استفاده از یک دکمه لمسی مجهز به Force Touch در جلوی دستگاه به جای دکمه‌های فیزیکی کنونی است. وجود دکمه هوم لمسی باعث می‌شود دیگر کاربران نگران خراب شدن این دکمه نباشند و با خیال راحت از آن استفاده کنند. به گفته شایعات این دکمه در هنگام فشار داده ‌شدن دقیقا همان حسی را القا می‌کند که دکمه فیزیکی آیفون‌های کنونی رو فشار می‌دهید. این حس با توجه به فورس‌تاچ و موتور ویبره القا می‌شود.

پردازنده A10 و حافظه رم بیشتر

مثل هر سال، امسال هم اپل از جدیدترین پردازنده خود در آیفون‌های جدید استفاده خواهدکرد. با توجه به الگوی نامگذاری آنها، اسم این چیپست Apple A10 خواهدبود. متاسفانه هنوز اطلاعات خاصی از این چیپست در اختیار نداریم و تنها می‌دانیم از قوی‌ترین پردازنده کنونی اپل، یعنی A9X که در آیپد پرو استفاده شده، قوی‌تر است.

image

در مورد حافظه رم آیفون‌های جدید نیز اطلاعاتی منتشر شده که طبق آنها، آیفون ۷ همچنان از حافظه رم ۲ گیگابایتی استفاده خواهدکرد. ولی مدل آیفون ۷ پلاس از حافظه رم سه گیگابایتی بهره‌مند خواهدبود. دلیل استفاده از رم بیشتر در آیفون ۷ پلاس، بر می‌گردد به امکانات اضافه دوربین و احتمالا برای اینکه در این بخش آیفون ۷ پلاس دچار افت سرعت نشود، اپل رم ۳ گیگابایتی در آیفون ۷ پلاس تعبیه کرده‌است.

باتری بزرگ‌تر

سال گذشته اپل مجبور شد به دلیل استفاده از تکنولوژی 3D Touch، حجم باتری آیفون ۶اس را نسبت به آیفون ۶ کاهش دهد. اما امسال به لطف حذف شدن پورت ۳.۵ میلیمتری هدفون، اپل توانسته باتری حجیم‌تری در آیفون ۷ و ۷ پلاس قرار دهد. باتری آیفون ۷ نسبت به ۶اس ۱۰ درصد حجیم‌تر و باتری آیفون ۷ پلاس نسبت به ۶اس پلاس، حدود ۵ درصد حجیم‌تر خواهدبود. افزایش حجم باتری با پردازنده بهینه‌تر، می‌تواند نوید عمر باتری بهتر در آیفون‌های جدید اپل را بدهد.

حافظه پایه ۳۲ گیگابایتی

عرضه آیفون ۶اس سر و صدای زیادی داشت، نه به دلیل اضافه شدن امکانات جدید بلکه به دلیل وجود حافظه ۱۶ گیگابایتی در بین مدل‌های آیفون ۶اس!

اما امسال چون اپل قصد دارد حافظه ۲۵۶ گیگابایتی را به آیفون‌ها اضافه کند، قید مدل‌های ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی را خواهد زد و آیفون ۷ در حافظه‌های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهدشد. لازم به ذکر است آیپدهای اپل نیز در حال حاضر با همین میزان حافظه به فروش می‌رسند.

iOS 10

یکی دیگر از چیزهایی که هرسال شاهد عرضه آن همزمان با معرفی آیفون‌های جدید هستیم، نسخه جدید iOS است. امسال هم در این زمینه تفاوتی با سالهای گذشته وجود ندارد و باید منتظر iOS 10 و ویژگی‌های آن روی دستگاه‌های اپلی باشیم. اما تصور نکنید iOS 10 را همانطور که در WWDC دیدیم، پس‌فردا شب هم خواهیم‌دید!

به رسم گذشته، اپل هنوز چند ویژگی از iOS جدید باقی گذاشته که احتمالا منحصر به آیفون‌های جدید خواهندبود. برای مثال احتمال می‌رود شاهد یک اپلیکیشن دوربین کاملا جدید باشیم تا بتواند از تمام ویژگی‌های دوربین آیفون ۷ استفاده کند. احتمالا نسخه‌ مشابه این اپلیکیشن برای دیگر دستگاه‌های دریافت کننده iOS 10 هم عرضه می‌شود اما قطعا امکانات آن به اندازه اپلیکیشن دوربین آیفون ۷ پلاس نخواهدبود. 

نام‌گذاری جدید؟

یکی از مواردی که تا کنون بحث‌های زیادی بر سر آن بوده، نام آیفون‌های بعدی است. در همان ابتدا که اولین عکس‌ها از آیفون ۷ پلاس منتشر شد، بسیاری آن را به دلیل داشتن امکانات بیشتر iPhone 7 Pro نامیدند. حتی در برخی شایعات داشتیم که سه آیفون با نام‌های iPhone 7، iPhone 7 Plus و iPhone 7 Pro معرفی می‌شوند.

در هفته‌های اخیر نیز عکسی از یک جعبه آیفون منتشر شد که نشان می‌داد آیفون بعدی 6SE نام داشته باشد. متاسفانه هنوز از نام آیفون‌های بعدی مطمئن نیستیم اما با توجه به پوستر مراسم و همینطور تاریخ برگزاری کنفرانس اپل (۷ سپتامبر)، آیفون جدید 6SE نام نخواهد گرفت. 

شما درباره آیفون‌های جدید چه فکر می‌کنید؟ اگر هوادار اپل هستید، آیا با این حجم از اطلاعات لو رفته، قانع شده‌اید تا نسل بعدی آیفون را هم خریداری کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

احسان

۱۳۹۵/۶/۱۷
به نظر من گوشی های شرکت APPLE یه سرو گردن از گوشی های ساخت شرکت های سامسونگ ال جی و نکسوس به دلایل زیادی بالاتره چون من یه دوست دارم پنج ساله نیمه اپل داره گوشیش هیچوقت هنگ نکرده و کلا میشه گفت محشره گوشی های شرکت اپل همیشه و تا ابد از گوشی های اندروید سامسونگ ال جی و نکسوس بالاتره چون هرچی برنامه میاد همیشه اولش برای سیستم عامل Ios میاد بعد واسه اندروید و به نظر من سیستم عامل اندروید کاملا ده مده شدن چون تقریبا همه میخرن چون از اپل ارزون تره

كامران

۱۳۹۵/۶/۱۷
مطمئن باش مثل شاهكار نوت منفجر نميشه آيا?

Ahmad

۱۳۹۵/۶/۱۷
چرا Fast Charging نمیزنه؟ برا همه چی یه فکری کردی برا سرعت شارژ شدنش هم یه فکری میکردی

Hasan

۱۳۹۵/۶/۱۶
خخخخخ .... خیلی با مزه ای!!!

محمد

۱۳۹۵/۶/۱۶
بردار تقصیر خودمونه
ربطی به شرکت اپل نداره