خانهاخبار
آلکاتل هدست واقعیت مجازی VISION را معرفی کرد

آلکاتل هدست واقعیت مجازی VISION را معرفی کرد

آلکاتل علاوه بر معرفی گوشی‌های مقرون به صرفه در نمایشگاه ایفای امسال، از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی کرد که به گوشی هوشمند داخلی مجهز است.
۱۳۹۵/۶/۱۲

image

 

گرچه نمایشگاه ایفا امروز رسما کار خود را آغاز می‌کند، تاکنون شرکت‌های متعددی محصولات جدیدشان را در کنفرانس‌های پیش از آغاز نمایشگاه معرفی‌کرده‌اند. سامسونگ ساعت هوشمند Gear S3 را معرفی کرد، لنوو مدل‌های جدید یوگا را به نمایش گذاشت، سونی از یک پرچم‌دار و یک میان‌رده پرده برداشت و ایسر از باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان رونمایی کرد. هرچه باشد، وقت آن است که به تکنولوژی واقعیت مجازی نیز اهمیتی داده شود. آلکاتل شرکتی است که این خلأ را در نمایشگاه امسال پر کرده‌ است.

آلکاتل با معرفی دستگاه جدیدش قصد دارد فاصله بین هدست‌های واقعیت مجازی وابسته به گوشی‌های موبایل و هدست‌های پیشرفته مانند HTC Vive و Oculus Rift را پر کند. محصول آلکاتل شاید چیزی باشد که خیلی‌ها تا به حال منتظرش بوده‌اند.

image

 

VISION نام هدست واقعیت مجازی بی‌سیم و کاملا مستقل آلکاتل است. این هدست برای کار کردن به صفحه نمایش گوشی شما نیاز ندارد و همچنین نیازی نیست که آن را با سیم به گوشی یا کامپیوتر خود متصل کنید. درواقع هدست جدید آلکاتل یک گوشی هوشمند داخلی دارد که صفحه نمایش‌ آن برای تکنولوژی واقعیت مجازی بهینه شده است. این گوشی هوشمند با پردازنده 8 هسته‌ای از دو صفحه نمایش 3.8 اینچی با رزولوشن 1080p برخوردار است که دیدی 120 درجه به کاربر می‌دهد. 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم از دیگر مشخصات این محصول است. همان‌طور که به نظر می‌آید، آلکاتل به تنهایی از ساخت و عرضه این محصول برنیامده‌ و در این راه با شرکت‌های Magic Interactive، Fraunhofer و Jaunt VR همکاری کرده‌ است تا مطمئن شود محصولش با کیفیتی فوق‌العاده عرضه می‌شود. با توجه به باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی این هدست و صفحه نمایش‌های AMOLED، با هر بار شارژ حدود 3 ساعت می‌توان از آن استفاده کرد که در حال حاضر مدت زمان مناسبی برای یک هدست واقعیت مجازی محسوب می‌شود.

image

 

سوال مهم این است که این دستگاه چگونه به محتواهای واقعیت مجازی دست پیدا می‌کند. بعید به نظر می‌رسد که VISION بتواند بازی‌های واقعیت مجازی را از شبکه Steam استریم کند و احتمالا با توجه به اینکه گوشی داخلی دستگاه بر پایه اندروید کار می‌کند، شاهد نوعی اپ استور مخصوص برای تهیه محتواهای واقعیت مجازی خواهیم بود. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است، اما احتمالا بین 500 تا 600 دلار قیمت‌گذاری می‌شود. با توجه به تاخیر 17 میلی‌‌ثانیه‌ای محصول و قابلیت استفاده از آن به همراه عینک طبی، ویژن محصولی جالب به نظر می‌رسد.

image

 

ویژن به سنسورهای ژیروسکوپ، مجاورت و شتاب‌سنج مجهز شده است و از طریق بلوتوث، وای‌فای و LTE می‌تواند با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند. همچنین در بسته همراه محصول 100 ویدئو و 50 بازی مناسب برای استفاده در هدست به کاربر ارائه می‌شود. آلکاتل نام این بسته را VR Magic گذاشته است. علاوه بر این دو دوربین برای ثبت تصاویر به صورت 360 درجه با ویژن ارائه می‌شود که می‌تواند سرگرمی خوبی برای علاقه‌مندان به ثبت این‌گونه تصاویر باشد.

نظر شما در مورد این هدست چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)