خانهاخبار
مدال‌های المپیک 2020 توکیو از بازیافت تلفن‌های هوشمند ساخته می‌شود

مدال‌های المپیک 2020 توکیو از بازیافت تلفن‌های هوشمند ساخته می‌شود

با پایان یافتن المپیک 2016 ریو حالا همه توجه‌ها به المپیک 2020 معطوف شده است. ژاپن به عنوان میزبان المپیک 2020 اعلام کرده که قصد دارد مدال‌های قهرمانان این رقابت‌ها را از مواد حاصل از بازیافت وسایل الکترونیکی کوچک مانند گوشی‌های هوشمند بسازد.
۱۳۹۵/۶/۱

المپیک ۲۰۱۶ ریو شب گذشته با قهرمانی کاروان المپیک امریکا به پایان رسید. در مراسم اختتامیه المپیک ریو نخست وزیر ژاپن حاضر شد و پرچم المپیک را از برزیلی‌ها تحویل گرفت. از حالا به بعد ورزشکاران سراسر دنیا چشم به ژاپن می‌دوزند تا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو توانایی‌های خود را به اثبات برسانند.

ژاپنی‌ها نیز در حال آماده کردن خود برای برگزاری المپیک بعدی هستند. به گزارش نشریه ژاپنی Nikkei، سازمان‌دهندگان المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو قصد دارند مدال‌های طلا، نقره و برنز این مسابقات را از مواد حاصل از بازیافت میلیون‌ها دستگاه الکترونیکی خارج از رده بسازند. هر سه فلز باارزش طلا، نقره و برنز به‌ میزان زیاد در وسایل الکترونیکی به کار رفته‌اند و بازیافت آنها می‌تواند باعث استخراج این مواد شود.

image

در المپیک ۲۰۱۲ لندن برای ساخت مدال‌ها از ۹.۶ کیلوگرم طلا، ۱۲۱۰ کیلوگرم نقره و ۷۰۰ کیلوگرم مس استفاده شده بود. این ارقام نشان می‌دهد که این کار برای ژاپنی‌ها چندان چالش بزرگی نیست، چراکه ژاپنی‌ها از بازیافت وسایل الکترونیکی خود در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴۳ کیلوگرم طلا، ۱۵۶۶ کیلوگرم نقره و ۱۱۱۲ تن مس تولید کرده‌اند! نکته جالب توجه اینجاست که مقدار طلا و نقره‌ای که در وسایل خارج از رده ژاپنی‌ها یافت می‌شود به‌ترتیب برابر با ۱۶ و ۲۲ درصد کل ذخایر جهانی این فلزهاست.

سالانه حدود ۶۵۰ هزار تن وسیله الکترونیکی کوچک در ژاپن از رده خارج می‌شود که کمتر از ۱۰۰ هزار تن آنها جمع‌آوری و بازیافت می‌شود. به طور طبیعی اکثر مواقع فلزات استخراج‌شده از این وسایل در ساخت وسایل الکترونیکی جدید به کار می‌رود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

عاشق فوتبال :)

۱۳۹۵/۶/۴
باور نکردنیه !!..چقد فوووق العاده هستن این ژاپنی ها :)

Armin

۱۳۹۵/۶/۱
خداییش ببینید ژاپنیا کجان ما کجاییم...?